Urzędnicy po raz drugi wybrali firmę, która przebuduje Starogroblową

Urzędnicy po raz drugi wybrali firmę, która przebuduje Starogroblową

Wrocław
tuWroclaw.com
tuWroclaw.com
REKLAMA

Trzy firmy zgłosiły się do ponowionego przetargu na przebudowę odcinka ulicy Starogroblowej. Najkorzystniejszą ofertę na kwotę blisko 5 mln złotych złożyła firma Drobud. Przetarg trzeba było powtórzyć, bo zwycięzca pierwszego postępowania nie był w stanie wypełnić warunków kontraktu. Przebudowa ulicy zbiegnie się w czasie z remontem biegnącego nad nią wiaduktu kolejowego.

Przypomnijmy, drugi przetarg na przebudowę 250-metrowego odcinka ulicy Starogroblowej został ogłoszony, bo w pierwszym postępowaniu jeden z wykonawców zrezygnował z podjęcia się zadania, a druga z firm okazał się za drogą dla urzędników.

– W przetargu wygrała firma Ziajka, ale jak nas poinformowano, nie jest w stanie wypełnić warunków kontraktu, dotyczących gwarancji rzetelnego wykonania zadania – tłumaczył Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.

Tym razem do przetargu stanęły trzy firmy. Ziajka, zwycięzca pierwszego postępowania zaoferował najwyższą cenę – ponad 6,15 mln złotych. W środku stawki znalazła się oferta przedsiębiorstwa Fittig (ponad 5,5 mln zł), a najmniejszą kwotę, bo niespełna 4,8 mln zł, życzy sobie za wykonanie remontu Drobud.

I to właśnie oferta tej ostatniej firmy została uznana przez Wrocławskie Inwestycje za najkorzystniejszą.

- Oferta spełniła wszystkie wymogi ustawy oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i otrzymała najwyższą ilość punktów za kryterium - cena. Zdobyta liczba punktów to 100 - informują Wrocławskie Inwestycje.

Jak podkreślają przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji, wszystkie formalności mają zostać zamknięte jeszcze w trakcie tego lata.

Urzędnicy chcą przebudować 250-metrowy fragment drogi pod wiaduktem, tak by poszerzyć go do dwóch pasów w każdym kierunku oraz przygotować teren do poprowadzenia obok w przyszłości torowiska Tramwaju Plus. W tym samym czasie PKP zajmie się przebudową samego wiaduktu.

Obecnie wiadukt kolejowy nad tą ulicą jest bardzo wąski. Podczas gdy ulice Popowicka i Starogroblowa (trasa równoległa do Legnickiej-Lotniczej) mają dwie jezdnie - pod wiaduktem droga zwęża się do jednego pasa w każdą stronę, na dodatek nie ma chodnika. Właśnie to się zmieni. Nowy - 46 metrowy wiadukt będzie o ponad cztery razy dłuższy od obecnego. Zmieszczą się pod nim dwie jezdnie, będzie też wydzielone torowisko dla tramwajów.

REKLAMA
Autor: tm

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA