[Wrocław] Urzędnicy po raz drugi wybrali firmę, która przebuduje Starogroblową

tuWroclaw.com

Trzy firmy zgłosiły się do ponowionego przetargu na przebudowę odcinka ulicy Starogroblowej. Najkorzystniejszą ofertę na kwotę blisko 5 mln złotych złożyła firma Drobud. Przetarg trzeba było powtórzyć, bo zwycięzca pierwszego postępowania nie był w stanie wypełnić warunków kontraktu. Przebudowa ulicy zbiegnie się w czasie z remontem biegnącego nad nią wiaduktu kolejowego.

Przypomnijmy, drugi przetarg na przebudowę 250-metrowego odcinka ulicy Starogroblowej został ogłoszony, bo w pierwszym postępowaniu jeden z wykonawców zrezygnował z podjęcia się zadania, a druga z firm okazał się za drogą dla urzędników.

– W przetargu wygrała firma Ziajka, ale jak nas poinformowano, nie jest w stanie wypełnić warunków kontraktu, dotyczących gwarancji rzetelnego wykonania zadania – tłumaczył Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.

Tym razem do przetargu stanęły trzy firmy. Ziajka, zwycięzca pierwszego postępowania zaoferował najwyższą cenę – ponad 6,15 mln złotych. W środku stawki znalazła się oferta przedsiębiorstwa Fittig (ponad 5,5 mln zł), a najmniejszą kwotę, bo niespełna 4,8 mln zł, życzy sobie za wykonanie remontu Drobud.

I to właśnie oferta tej ostatniej firmy została uznana przez Wrocławskie Inwestycje za najkorzystniejszą.

- Oferta spełniła wszystkie wymogi ustawy oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i otrzymała najwyższą ilość punktów za kryterium - cena. Zdobyta liczba punktów to 100 - informują Wrocławskie Inwestycje.

Jak podkreślają przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji, wszystkie formalności mają zostać zamknięte jeszcze w trakcie tego lata.

Urzędnicy chcą przebudować 250-metrowy fragment drogi pod wiaduktem, tak by poszerzyć go do dwóch pasów w każdym kierunku oraz przygotować teren do poprowadzenia obok w przyszłości torowiska Tramwaju Plus. W tym samym czasie PKP zajmie się przebudową samego wiaduktu.

Obecnie wiadukt kolejowy nad tą ulicą jest bardzo wąski. Podczas gdy ulice Popowicka i Starogroblowa (trasa równoległa do Legnickiej-Lotniczej) mają dwie jezdnie - pod wiaduktem droga zwęża się do jednego pasa w każdą stronę, na dodatek nie ma chodnika. Właśnie to się zmieni. Nowy - 46 metrowy wiadukt będzie o ponad cztery razy dłuższy od obecnego. Zmieszczą się pod nim dwie jezdnie, będzie też wydzielone torowisko dla tramwajów.

Autor: tm