Wrocławski magistrat szuka firmy, która przebuduje most Żernicki. Do przetargu zgłosiło się 9 chętnych, a oferty wahają się od nieco ponad 7 do niespełna 10 mln złotych.
O planach przebudowy mostu Żernickiego donosiliśmy już w lutym, gdy Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłosił przetarg na wykonawcę tego przedsięwzięcia.
O planach przebudowy mostu Żernickiego donosiliśmy już w lutym, gdy Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłosił przetarg na wykonawcę tego przedsięwzięcia.
W ramach postępowania wpłynęło 9 ofert. Jak informują przedstawiciele ZDiUM-u, wszystkie opiewają na kwoty niższe niż planowana przez miasto. Najniższa cena za wykonanie prac to 7 222 992,47 zł, a najwyższa – 9 554 863,71 zł. Obecnie trwa sprawdzanie ofert pod względem formalnym.
– Budowa nowego mostu poprzedzona będzie wzniesieniem konstrukcji tymczasowej, na którą przełożony zostanie ruch kołowy w czasie robót. Obecnie funkcjonujący most zostanie całkowicie wyburzony, a w jego miejscu wykonawca wybuduje nową przeprawę - dłuższą i szerszą (na obecnej nie mogą wymijać się szersze pojazdy). Nowy most będzie korespondował kolorystycznie i geometrycznie z istniejącą kładką pieszo-rowerową – zapowiadają urzędnicy.
Jak tłumaczą w ZDiUM-ie, wykonanie aż tak dużego zakresu robót jest konieczne ze względu na fakt, że obecny most jest osadzony bardzo nisko względem rzeki i kiedy poziom wody w Ślęzie podnosi się, podpory mostu są niemal całkowicie zanurzone, co powoduje ich duże zniszczenie.
Prace potrwają 13 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą.
*****
*****
Most Żernicki na Ślęzie wybudowano w 1952 roku, wykorzystując podpory wcześniejszego mostu z 1932 roku. Nowa przeprawa będzie miała ponad 61 metrów długości (obecna ma 37 metrów).