DODAJ

Bombardier modernizuje swoją fabrykę we Wrocławiu

Przemysł / Wrocław
Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o. planuje przebudowę jednej z hal na Muchoborze Małym. Otrzymał już pozwolenie na budowę oraz decyzję środowiskową.

Prezydent wydał w połowie września decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia: "Przebudowa hali W-1 w obrębie torów T-16 i T-17 na potrzeby nowej linii malarskiej oraz umieszczenie w istniejącej hali W-3 linii/instalacji do montażu z gotowych podzespołów wózków taboru szynowego, na terenie zakładu Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o., zlokalizowanego przy ul. Fabrycznej 12 we Wrocławiu". Wcześniej, po ponad dwóch tygodniach oczekiwania, inwestor otrzymał również pozwolenie na przebudowę hali.

To nie jedyna inwestycja, na jaką firma otrzymała w tym roku zgodę. Wcześniej były to: wymiana bram przemysłowych w hali, budowa wiaty, termomodernizacja dachu hali, przebudowa pomieszczeń szatni i natrysków w hali, przebudowa pomieszczeń jadalni i toalet w hali, budowa hali o kubaturze ponad 10 tys. metrów sześciennych do załadunku pudeł wagonów na transport samochodowy, przebudowa kanałów i posadzki hali oraz przebudowa części hali W3.

250 mln zł inwestycji we Wrocławiu


W nowej hali produkcyjnej o powierzchni prawie 19,5 tys. mkw. produkuje się nadwozia do wagonów pociągów dużych prędkości typu ICE 4. Bombardier Transportation Polska zainwestował w nią ponad 250 mln zł. Dzięki tej inwestycji, zlokalizowanej na terenie WSSE "Invest-Park", pracę miało znaleźć stu nowych pracowników



O inwestorze

Centrala Bombardier Transportation mieści się w Niemczech, w Berlinie, a swoje wyroby i usługi i usługi koncern sprzedaje w ponad 60 krajach. Obecnie na całym świecie jest eksploatowanych ponad 100 tysięcy pojazdów wyprodukowanych przez Bombardier. Koncern oferuje rozwiązania dla branży transportu szynowego oraz dostarcza innowacyjne wyroby i usługi z zakresu zrównoważonej mobilności.

Wrocławska fabryka Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o. kontynuuje wielkie tradycje Fabryki Wagonów Pafawag. Produkcja na terenie fabryki została rozpoczęta już w latach trzydziestych XIX wieku, a wrocławski zakład należy do grona najstarszych producentów taboru szynowego w Europie. Tym samym, wrocławski zakład jest jedną z najstarszych fabryk taboru kolejowego w Europie i jednocześnie najstarszą stale działającą fabryką tego typu w Polsce.