Rok 2016 na rynku nieruchomości handlowych w Polscefot. Kajtman

Rok 2016 na rynku nieruchomości handlowych w Polsce

Polska
Kajtman
Kajtman
REKLAMA
Firma doradcza JLL przedstawia wstępne podsumowanie 2016 r. na rynku nieruchomości handlowych w Polsce.
Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL, komentuje – Rok 2016 odznaczał się dużą aktywnością na rynku nieruchomości handlowych – zarówno ze strony deweloperów, jak i najemców. Oddało się przeszło 336 000 mkw. nowej powierzchni w ramach tylko centrów handlowych. Co jest istotne, na rynku zadebiutował też szereg nowych marek, z czego warto wspomnieć m.in. o Forever 21, & Other Stories czy Uterque. W ostatnim czasie swoją decyzję o wejściu do Polski ogłosiła brytyjska sieć z zabawkami – Hamleys, która zadebiutuje w 2017 r. w Galerii Północnej. Pokazuje to potencjał polskiego rynku, zainteresowanie międzynarodowych marek, jak również wzbogaca jakość oferty centrów handlowych. Polski rynek handlowy pozostaje w dobrej kondycji i jest pozytywnie odbierany przez inwestorów, deweloperów i najemców.
Najwięcej nowych marek otworzyło swoje sklepy w warszawskiej Galerii Mokotów (Skechers, Lego Store, Uterque, & Other Stories, Le Creuset, Dior kosmetyki). Trzy nowe marki zagościły w łódzkiej Manufakturze (Forever 21, U.S. Polo Assn. i Steve Madden), a pojedyncze umowy podpisano w warszawskich obiektach: Arkadii (Converse), Placu Unii City Shopping (Navigare), Hali Koszyki (L'Erbolario), przy ulicy Pięknej 28/34 (Elena Miro). Nowe sklepy otworzyły się także w poznańskim Starym Browarze (Al Rifai) oraz Plazie (Tezenis), katowickiej Silesia City Center (Max&Co) oraz w Galerii HIT Nowy Dwór Mazowiecki (Maxi Bazar). W tym samym czasie z Polski wycofały się: American Eagle, Mothercare, Celio, Brice, Burberry, Devred 1902, Dairy Queen, Kari, a decyzję o wyjściu podjęła sieć Marks&Spencer.
REKLAMA
Łącznie do użytku oddano w Polsce ponad 463 000 mkw. GLA powierzchni handlowej, z czego ponad 336 000 mkw. stanowiły centra handlowe, 28 000 mkw. parki handlowe, 94 000 mkw. wolnostojące obiekty wielkopowierzchniowe, a 5 300 centra wyprzedażowe. Do największych oddanych w 2016 r. projektów handlowych należy Posnania w Poznaniu (99 000 mkw.), Metropolia w Gdańsku (34 300 mkw.), Galeria Navigator w Mielcu (25 400 mkw.), Galeria Wołomin w Wołominie (25 000 mkw.) i Galeria Glogovia w Głogowie (21 000 mkw.). 
W zaawansowanej fazie realizacji znajduje się kilka dużych inwestycji w tym: Galeria Północna (64 000 mkw.) w Warszawie, Wroclavia (64 000 mkw.) w stolicy województwa dolnośląskiego, Forum Gdańsk (62 000 mkw.) w Trójmieście, Galeria Libero (42 000 mkw.) w Katowicach i Serenada (41 300 mkw.) w Krakowie. Według szacunków JLL, w 2017 roku na rynek może trafić blisko 400 000 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej w ramach centrów handlowych. Polski rynek nadal skutecznie przyciąga nowych najemców, a zasoby nowoczesnej przestrzeni handlowej w naszym kraju ulegną wkrótce kolejnemu poszerzeniu.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA