Szczecin ma nadzieję, że uda się wpisać zachodnią obwodnicę miasta do sieci dróg krajowych, co pozwoliłoby na realizację inwestycji. Samorząd nie jest w stanie udźwignąć finansowo przedsięwzięcia, którego wartość szacuje się na 4 mld zł. Podczas gdy marszałek województwa zabiega o to, by obwodnica powstała jako trasa krajowa, miasto szykuje się do realizacji nowych inwestycji.
Budowa Obwodnicy Zachodniej Szczecina to niewątpliwie jedna z kluczowych inwestycji drogowych dla regionu. To nie tylko ułatwienie transportu, wyprowadzenie ciężkich pojazdów ze Szczecina a także szansa na rozwój gospodarczy Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego – mówi portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Bogdan Jaroszewicz, zastępca prezydenta Szczecina ds. inwestycji miejskich.
Jaroszewicz przyznaje, że niestety jedyną szansą na budowę obwodnicy o długości ponad 50 km wraz z tunelem pod Odrą w rejonie Polic jest pozyskanie środków zewnętrznych. – Nie ma możliwości by inwestycja mogła zostać zrealizowana ze środków samorządowych. Kluczem dla tej inwestycji jest wpisanie Zachodniego Drogowego Obejścia Miasta Szczecin do sieci dróg krajowych – oznajmia wiceprezydent.
Samorządu nie stać na tak kosztowną inwestycje, jednak miasto już przygotowuje się do nowej perspektywy unijnej i myśli o drogowych inwestycjach, jakie chciałoby wykonać. Jak mówi portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Bogdan Jaroszewicz, kolejna perspektywa pozwoli na kontynuację już trwających budów.
Pierwszą z nich jest III etap modernizacji ulicy Arkońskiej. Poza rozbudową układu drogowego będzie on wiązał się także z budową układu torowego pomiędzy pętlą z Lesie Arkońskim a aleją Wojska Polskiego wraz z budową ronda u zbiegu alei Wojska Polskiego z ulicą Szafera i Spacerową. W roku 2012 zakończona została modernizacja ulicy Niemierzyńskiej i Arkońskiej. Planowana inwestycja będzie kontynuacją tego zadania.
– Planujemy budowę III etapu Trasy Północnej, która połączyć ma ulicę Łączną z ulicą Szosa Polska. To alternatywna droga w kierunku Polic i północnych dzielnic. Obecnie realizowany jest II etap tej arterii.
Chcemy także kontynuować budowę obwodnicy Śródmiejskiej. Jednym z kluczowych etapów będzie planowana budowa VI odcinka tej drogi pomiędzy ulicą Arkońską a aleją Wojska Polskiego – wyjaśnia portalowi „rynekinfrastruktury.pl” zastępca prezydenta Szczecina.
– W planach mamy także modernizację układu drogowego na Łasztownię (dawna historyczna dzielnica Szczecina obecnie rewitalizowana) oraz rozbudowę Autostrady Poznańskiej. Zamierzamy kontynuować również program modernizacji torowisk tramwajowych – zapowiada Jaroszewicz.