DODAJ

Południową Obwodnicę Warszawy chcą budować 23 podmioty

Warszawa
Południową Obwodnicę Warszawy chcą
RynekInfrastruktury
2014-03-04 17:25:00

Odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Puławska do węzła Lubelska cieszył się sporym zainteresowaniem potencjalnych wykonawców. W pierwszym etapie przetargu wnioski o dopuszczenie do postępowania złożyły 23 podmioty.


 


Zadanie podzielono na trzy odcinki. Pierwszy o długości około 4,6 km biegnie od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa i zakłada budowę tunelu po Ursynowem. Kolejny 6,45-kilometrowy fragment biegnie dalej do węzła Wał Miedzeszyński, w ramach tego zadania powstanie most na Wiśle.


 


Ostatni odcinek POW będzie miał długość około 7,45 km i połączy węzeł Wał Miedzeszyński z węzłem Lubelska. Na tym fragmencie trasy ekspresowej powstaną estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.


 


Na pierwszy odcinek złożono 16 wniosków, na drugi 15, a na trzeci 16. Do drugiego etapu przetargu zostaną dopuszczeni ci wykonawcy, których wiedza, doświadczenie, potencjał kadrowy, techniczny oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będą spełniały warunku określone przez zamawiającego.


 


W ramach budowy POW od węzła Puławska do węzła Lubelska powstanie w sumie droga ekspresowa o długości 18,5 km z dwoma jezdniami posiadającymi po trzy pasy ruchu. Wybudowany zostanie tunel pod Ursynowem, most południowy przez Wisłę oraz estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.


 


Na trasie znajdą się węzły Ursynów, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów. Docelowo przewidziano też węzeł Czerniakowska Bis usytuowany między węzłem Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński.


 


Jesienią zeszłego roku do ruchu oddano 20-kilometrowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Puławska, wraz z połączeniem do węzła Marynarska. Realizacja inwestycji pochłonęła około 4 mld zł, wliczając w tę kwotę dokumentację,, wykup gruntów, budowę i nadzór nad realizacją prac.