Urzędnicy właśnie otworzyli oferty w przetargu na budowę trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Hubskiej – od Glinianej do Dyrekcyjnej. Miasto chce na całe zamówienia wydać około 38 mln złotych, a do postępowania stanęło wielu chętnych.
Całe zadanie w ogłoszonym przez spółkę Wrocławskie Inwestycje przetargu podzielono na trzy części.
Pierwsza to budowa trasy tramwajowej na ulicy Hubskiej, druga to Docelowa Organizacja Ruchu (oznakowanie poziome i pionowe), a trzecia to poprawa stanu technicznego infrastruktury drogowej (poprawa nawierzchni ulicy Dyrekcyjnej).
Jak informują przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji, na pierwszą część całego przedsięwzięcia zamawiający chce przeznaczyć 34 982 200 złotych, na drugą – 30 000 złotych, a na trzecią – 2 955 954 złotych. Łącznie 37 968 154 złotych.
Ogromne zainteresowanie przetargiem
Na pierwszą część wpłynęło 8 ofert. Najtańszą, opiewającą na niespełna 34 mln 275 tys. złotych złożyło polsko-hiszpańskie konsorcjum Balzola, a najdroższą, wynoszącą niecałe 45 mln 547 tys. złotych – Eurovia Polska. Wszyscy oferenci deklarują wykonanie zamówienia do 15 grudnia 2017 roku i 9-letni termin gwarancji.
Realizacją drugiej części zamówienia są zainteresowane dwa konsorcja. Firmy TOR-KRAK i DROBUD zaoferowały 455 100 złotych, a ELEKTROTIM, Rotomat i ZABERD – 368 692,5 złotych. Obaj oferenci zrealizują zamówienie w 6 dni i dadzą 3 lata gwarancji.
7 chętnych zgłosiło się do trzeciej części. Najtaniej swoje usługi wyceniła Skanska (na niecałe 3 mln 510 tys. zł), najdrożej – Eurovia Polska (ponad 4 mln 596 tys. zł). Wszyscy wykonawcy chcą zrealizować zamówienie w 4 miesiące i udzielić 9-letniej gwarancji.
REKLAMA
fot. Orzech
W ramach pierwszej części wybrany wykonawca będzie musiał m.in. wykonać roboty związane z budową trasy tramwajowej oraz przebudową układu drogowego na ulicy Hubskiej wraz z budową infrastruktury podziemnej i nadziemnej. Z kolei jeśli chodzi o poprawę nawierzchni ulicy Dyrekcyjnej, to w zakres zadania wchodzi m.in. wykonanie robót związanych z przebudową jezdni ulicy Dyrekcyjnej i Gajowej, a także budową chodników i dróg rowerowych.
Trasa tramwajowa na ulicy Hubskiej ma powstać nie później niż do 15 lutego 2018 roku. Urzędnicy wskazali też terminy pośrednie. Realizacja robót na skrzyżowaniu ulicy Hubskiej z ulicą Dyrekcyjną i Pułaskiego wraz z odcinkiem pod wiaduktem kolejowym ma zostać przeprowadzona w terminie od 1 czerwca do 30 sierpnia 2017 roku, a na skrzyżowaniu ulicy Hubskiej i Glinianej – od 28 czerwca do 30 sierpnia 2017 roku.
Inwestycje tramwajowe na najbliższe lata
Nowa trasa na ulicy Hubskiej to jedna z kilku inwestycji tramwajowych, które mają zostać przeprowadzone w najbliższych latach. Jako jedno z flagowych przedsięwzięć znalazła się w zaktualizowanej wersji planu transportowego.
Wśród priorytetowych zadań jest także budowa linii tramwajowej, która połączy Nowy Dwór z centrum miasta, a także nowa trasa tramwajowa na Popowice.
Ponadto, zgodnie z niedawno zaprezentowanym Wrocławskim Programem Rowerowym, do 2022 roku powinny być gotowe także trzy zupełnie nowe przedsięwzięcia: przedłużenie linii na Nowy Dwór wzdłuż ulicy Rogowskiej aż do pętli przy stacji kolejowej, linia na Swojczyce od Sępolna oraz linia na Ołtaszyn od parku Południowego.
Z kolei po 2022 roku wśród najpilniejszych inwestycji miasto wymienia trasy tramwajowe na Psie Pole, wzdłuż ulicy Borowskiej, na Jagodno, Muchobór Wielki, Maślice i Bartoszowice.