Urzędnicy właśnie unieważnili przetarg na budowę trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Hubskiej i lada dzień będą ogłaszać ponowne postępowanie. – Realizacja inwestycji opóźni się – mówią we Wrocławskich Inwestycjach.
Przypomnijmy, w połowie lutego spółka Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęła przetarg na budowę nowej trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Hubskiej, od ulicy Glinianej do Dyrekcyjnej.
Przypomnijmy, w połowie lutego spółka Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęła przetarg na budowę nowej trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Hubskiej, od ulicy Glinianej do Dyrekcyjnej.
Najkorzystniejsza okazała się oferta złożona przez polsko-hiszpańskie konsorcjum Balzola, opiewająca na 34 274 545 złotych. Odwołanie od wyników przetargu złożyła jednak Skanska, która zaproponowała cenę 35 664 638 złotych (jej oferta zdobyła 97,66 punktów, a oferta Balzoli – 100 punktów).
Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła to odwołanie, dotyczące złożenia przez konsorcjum Balzola fałszywego oświadczenia. Na placu boju pozostała więc już tylko Skanska (pozostałe oferty zostały wcześniej odrzucone).
– Ale w toku badania oferty Skanskiej okazało się, że i ona złożyła fałszywe oświadczenie. Chodzi o prace wykonane na rzecz ZDiUM-u. Więc musieliśmy unieważnić przetarg – tłumaczy portalowi InvestMap.pl Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Lada dzień zostanie ogłoszone ponowne postępowanie.
REKLAMA
– Niestety termin realizacji inwestycji przesunie się. Prawdopodobnie prace ruszą w drugiej połowie lata, a skończą się latem przyszłego roku – mówi Marek Szempliński.
Szybciej rozpocznie się z kolei przebudowa ulicy Dyrekcyjnej, ściśle powiązana z budową torowiska wzdłuż Hubskiej. Urzędnicy właśnie rozstrzygnęli przetarg na to zadanie – wygrała oferta Skanskiej, opiewająca na niespełna 3 mln 416 tys. złotych.
– Z tą inwestycją startujemy jak najszybciej się da – zapowiada Marek Szempliński.
UM Wrocławia
Inwestycje tramwajowe na najbliższe lata
Nowa trasa na ulicy Hubskiej to jedna z kilku inwestycji tramwajowych, które mają zostać przeprowadzone w najbliższych latach. Jako jedno z flagowych przedsięwzięć znalazła się w zaktualizowanej wersji planu transportowego.
Wśród priorytetowych zadań jest także budowa linii tramwajowej, która połączy Nowy Dwór z centrum miasta, a także nowa trasa tramwajowa na Popowice.
Ponadto, zgodnie z Wrocławskim Programem Tramwajowym, do 2022 roku powinny być gotowe także trzy zupełnie nowe przedsięwzięcia: przedłużenie linii na Nowy Dwór wzdłuż ulicy Rogowskiej aż do pętli przy stacji kolejowej, linia na Swojczyce od Sępolna oraz linia na Ołtaszyn od parku Południowego.
Z kolei po 2022 roku wśród najpilniejszych inwestycji miasto wymienia trasy tramwajowe na Psie Pole, wzdłuż ulicy Borowskiej, na Jagodno, Muchobór Wielki, Maślice i Bartoszowice.