Większość mieszkańców i rad osiedli opowiedziała się za krótszą trasą powracającej linii, omijającą Dworzec Główny. Pojazdy ruszą nowym torowiskiem na ulicy Hubskiej w drugim kwartale tego roku – jak tylko przyszły wykonawca dokończy prace.
Miasto udostępniło wyniki przeprowadzonych konsultacji w sprawie trasy powracającej linii tramwajowej nr 16. Pierwszy wariant zakładał przejazd z Tarnogaju do zoo przez ul. Hubską, Pułaskiego, most Grunwaldzki i Rondo Reagana. Drugi (dłuższa trasa) – przez Hubską, Glinianą, Dworzec Główny, pl. Dominikański, most Pokoju i Rondo Reagana. Jednocześnie dwie inne linie kursowałyby inaczej – nr 32 przez ul. Pułaskiego i Małachowskiego, a nr 2 Pułaskiego i przez most Grunwaldzki.
UM Wrocławia
UM Wrocławia
Pierwszy wariant otrzymał 2092 głosy z oddanych 2983. Opowiedziało się za nim także pięć z dziewięciu zapytanych rad osiedli (Gaj, Huby, Tarnogaj, Przedmieście Świdnickie i Powstańców Śląskich). Radni z Jagodna i Przedmieście Oławskiego poparli drugi wariant, z ci z Borka i Wielkiej Wyspy nie wyrazili opinii.
REKLAMA
Tramwaje linii 16 ruszą krótszą trasą po oddaniu do ruchu nowego torowiska na odcinku ul. Hubskiej pomiędzy Glinianą a Pułaskiego. Urzędnicy zakładają, że nastąpi to w II kwartale tego roku. Wówczas autobusy linii 145 będą kursować od al. Armii Krajowej, przez ul. Bardzką do pętli Gaj. Docelowo, po przebudowie ul. Buforowej, dojadą do ronda w Iwinach.
Miasto szuka nowego wykonawcy
Jak donosiliśmy w grudniu ubiegłego roku, Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. rozwiązały umowę z wykonawcą trasy tramwajowej i ogłosiły przetarg na dokończenie inwestycji. Miała być gotowa we wrześniu. Do końca stycznia mają potrwać prace na ul. Pułaskiego, realizowane za blisko 3,8 mln zł.
Więcej zdjęć z budowy trasy tramwajowej na Hubskiej w galerii.