DODAJ

Fabryka Volvo Buses dostarczy do Brukseli 90 autobusów hybrydowych

Wrocław
Fabryka Volvo Buses dostarczy
Orzech
2018-03-14 22:14:24
Firma Volvo Buses otrzymała z Brukseli zamówienie na 90 autobusów hybrydowych. Wszystkie autobusy zostaną wyprodukowane we Wrocławiu. Dzięki temu zamówieniu liczba zelektryfikowanych autobusów, które firma sprzedała dotąd klientom na całym świecie przekroczyła 4000 sztuk. 

STIB-MIVB, przedsiębiorstwo świadczące usługi transportu publicznego na terenie Brukseli, złożyło zamówienie na 90 autobusów Volvo 7900 Hybrid. Autobusy te zostaną wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo. Większość z nich zostanie dostarczona oraz włączona do regularnego ruchu jeszcze w tym roku. Zamówienie obejmuje również obsługę serwisową i konserwację autobusów, którą zajmie się brukselski oddział Volvo Trucks Center.

Pozyskując nowe autobusy hybrydowe, Bruksela robi znaczący krok w stronę rozwoju i modernizacji miejskiego transportu publicznego. Celem jest elektryfikacja całej floty pojazdów najpóźniej do 2030 roku. 

– Belgia przoduje pod względem coraz czystszego i cichszego ruchu miejskiego. Zaledwie rok temu otrzymaliśmy od belgijskiego przedsiębiorstwa TEC równie duże zamówienie na elektryczne autobusy hybrydowe do dwóch belgijskich miast – Charleroi i Namur. Teraz także Bruksela wybiera naszą technologię. Jest to ogromny sukces, który sprawia, że całkowita liczba sprzedanych przez nas zelektryfikowanych autobusów wynosi już ponad 4000 sztuk – mówi Håkan Agnevall, prezes spółki Volvo Buses.

Volvo sprzedało do Belgii 90 hybryd i 101 hybryd elektrycznych. Oferta zelektryfikowanych autobusów firmy Volvo Buses obejmuje autobusy hybrydowe, elektryczne autobusy hybrydowe z możliwością ładowania oraz autobusy w pełni elektryczne. 

Volvo 7900 Hybrid

Volvo 7900 Hybrid podczas postoju, ruszania i aż do osiągnięcia prędkości 15-20 km/h jest autobusem napędzanym całkowicie energią elektryczną i nie emituje spalin. W miarę wzrostu prędkości uruchamiany jest mały silnik wysokoprężny. Autobus Volvo 7900 Hybrid, w porównaniu z odpowiednikiem napędzanym silnikiem wysokoprężnym, wyróżnia się o 30-40 procent niższym zużyciem paliwa i emisją CO2, natomiast emisja cząstek stałych i tlenków azotu jest w jego przypadku o 50 procent niższa.

Źródło: materiały prasowe