Firma Inter-Eko z Krakowa sprawdzi jak będzie drgał, istniejący jedynie na papierze i w głowach urzędników most Wschodni. Zatrudnienie firmy to jeden z efektów przegranej przed SKO ze stowarzyszeniem blokującym przebieg trasy inwestycji.
Krakowska za 73,8 tys. zł wykona badania dotyczące ''wpływu oddziaływań dynamicznych pochodzących od drogi kołowej na otoczenie w rejonie zabudowy mieszkaniowej''. Pieniądze są niewielkie, ale strata czasu ogromna - bo urzędnicy znaleźli już firmę, KPMG, która ma doradzać w wyborze konsorcjum do budowy tzw. mostu Wschodniego w ramach partnerstwa publiczno- prywatnego.
Chodzi o inwestycję, która ma być połączeniem ul. Krakowskiej z Mickiewicza. Czyli wschodnim odcinkiem obwodnicy śródmiejskiej prowadzącym od mostu Millenijnego, przez ul. Na Ostatnim Groszu, Klecińską, Hallera do Armii Krajowej i skrzyżowania tej ostatniej z ulicą z Krakowską. Dalej miałby powstać most przez Oławę i Odrę na Wielką Wyspę, i trasa, która przecinałaby Olszewskiego i wzdłuż ul. 9 maja docierał do Mickiewicza.
Gmina chce znaleźć konsorcjum, które nie tylko zbuduje tę trasę, ale także wyłoży na tę budowę pieniądze. Strona publiczna natomiast, przez czas określony w przetargu, będzie płacić rentę dzierżawną w zamian za to, że wrocławianie jeżdżą mostem Wschodnim.
Kłopot w tym, że aby zacząć budowę trzeba przejść całą ścieżkę uzyskiwania pozwoleń, a to nie jest łatwe, bo przeciwnicy proponowanego przez urząd przebiegu trasy. Powołali oni Stowarzyszenie Akcja Park Szytnicki, które ogłosiło konkurs na alternatywny wobec proponowanego przez urzędników przebieg obwodnicy śródmiejskiej. Zamiast tego chcą dwóch mostów, jednego dla tramwajów, drugiego dla aut i obwodnicy w tunelu przykrytym wałem przeciwpowodziowym.
REKLAMA
Wydając decyzję środowiskową dla tej inwestycji wydział środowiska nakazał montaż sporej liczby ekranów, nowe nasadzenia drzew, ochronę nietoperzy czy choćby budowę zbiorników na zimowanie żab. To jednak nie wystarczyło. SKO zgłosiło zastrzeżenia co do zabezpieczeń przed drganiami czy hałasem.
Spółka Wrocławskie Inwestycje musiała więc mi.n rozpisać przetarg na badanie drgań, bo Samorządowe Kolegium Odwoławcze uchyliło decyzję środowiskową, dotyczącą przygotowywanej budowy mostu Wschodniego.
Krakowska firma będzie teraz musiała m.in. ocenić sytuację geologiczną w pobliżu planowanej inwestycji, przeprowadzić 5 do 8 odwiertów i wyciągnąć wnioski - jakie będą drgania powodowane przez jadące samochody.
Autor: Bartłomiej Knapik