Wrocław: Ruszyła budowa Alei Wielkiej Wyspy i nowych mostów nad Odrą i Oławą

Wrocław: Ruszyła budowa Alei Wielkiej Wyspy i nowych mostów nad Odrą i Oławą

ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE
REKLAMA
Po wielu latach ruszyła w końcu budowa jednej z najdłużej i najbardziej wyczekiwanych, kluczowych inwestycji drogowych we Wrocławiu. Zapraszamy do obejrzenia nowych ZDJĘĆ.
Nowa trasa połączy al. Armii Krajowej z Biskupinem i Sępolnem, po drodze przecinając rzeki Odrę i Oławę. Generalnym wykonawcą całej inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. 
Pierwotnie prace budowlane miały ruszyć w 2019 r., ale cała procedura przesunęła się w czasie, między innymi z powodu panującej w całej Polsce pandemii. Tak wielka inwestycja, jaką będzie budowa Alei Wielkiej Wyspy wraz z budową mostów nad rzekami Odrą i Oławą wiąże się z przygotowaniem olbrzymiej dokumentacji i uzyskaniem wielu wymaganych prawem zgód i pozwoleń. Koronawirus opóźnił w wielu przypadkach ich zatwierdzanie nawet o kilka miesięcy. 
Aktualnie trwają prace polegające na oczyszczeniu terenu przed rozpoczęciem właściwych prac budowlanych.
fot. Karol_Domagała
fot. Karol_Domagała
fot. Karol_Domagała
fot. Karol_Domagała
fot. Karol_Domagała
fot. Karol_Domagała
fot. Karol_Domagała
fot. Karol_Domagała
REKLAMA
fot. Karol_Domagała
fot. Karol_Domagała
fot. Karol_Domagała
fot. Karol_Domagała
fot. Karol_Domagała
fot. Karol_Domagała
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
Teren całej inwestycji znajduje się na bardzo rozległym obszarze, obejmującym łącznie około pół tysiąca różnej wielkości działek. Koszt przedsięwzięcia to 234 mln złotych i w całości sfinansuje je miasto Wrocław.
Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała łączną długość 3,4 km. W przeważającej części będzie trasą posiadającą po jednym pasie ruchu w każdą stronę. W okolicach skrzyżowań powstaną dodatkowe pasy do skręcania. Wykonawca inwestycji będzie musiał także rozbudować wiadukt nad ul. Krakowską i zbudować nowe tego typu obiekty drogowe nad ulicami Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Pod łącznicą obwodnicy, przy ul. Krakowskiej planowana jest budowa tunelu dla pieszych, który to będzie kontynuacją już istniejącego. W ramach przedsięwzięcia powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych.

Wykonawca będzie miał ma na realizację inwestycji 26 miesięcy, bez miesięcy zimowych, czyli takich jak styczeń, luty, kiedy to wykonywanie prac budowlanych jest utrudnione ze względu na pogodę. Wszystkie prace powinny być ukończone do 2023 roku.




Wybudowane zostaną dwa nowe mosty: blisko 700 metrowy nad rzeką Odrą (tzw. most Wschodni) i o długości ponad 350 metrównad rzeką Oławą. Na moście nad Odrą, który będzie dwa razy dłuższy od tego nad Oławą, powstaną wydzielone chodniki i ścieżki rowerowe. Nie będzie na nim ekranów akustycznych. Na moście nad Oławą - poza jezdnią - powstanie ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 4 metrów oraz balustrady. Zamontowane zostaną na nim ekrany akustyczne wraz z latarniami.


Budowa Alei Wielkiej Wyspy będzie także oznaczała zmiany w komunikacji miejskiej. Przy węźle al. Armii Krajowej-ul. Krakowska w ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek torowiska tramwajowego. Powstaną również nowe przystanki autobusowe i tramwajowe. Kolejne przystanki zostaną wybudowane w rejonie węzła Aleja Wielkiej Wyspy-ul. Międzyrzecka w ciągu ul. Międzyrzeckiej i przy wale przeciwpowodziowym. Nowe przystanki komunikacji miejskiej powstaną także przy skrzyżowaniach Alei z ul. Olszewskiegoul. Dembowskiego, a także z ul. Mickiewicza. W planach jest także budowa kilku parkingów rowerowych.



Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Projekt technicznyopracowały firmy Biprogeo Sp. z o.o. z Wrocławia i Firma Projektowa Wanecki Sp. z o.o. z Gliwic.

Współpraca: Mariusz Bartodziej

Komentarze (13)

Napisz komentarz
Dymek(gość)
@
aaa
(gość)
Chba z 10 lat już się z tym projektem bujają. ciekawe co tym razem przeszkodzi D
Skończyłem to śledzić na etapie protestów mieszkańców ....... Pewnie znowu ruszą razem z pracami
Wyspiarz(gość)
@
Luke
(gość)
Po jednym pasie w każdą stronę brzmi to absurdalnie. Cała obwodnica ma po 2 pasy w każdą stronę a tu takie przewężenie.
Bo to nie jest obwodnica, tylko droga dojazdowa do Mickiewicza.
Wyspiarz(gość)
@
Monia
(gość)
Swietna sprawa, Wielka Wyspa to urocza okolica
No to już nie będzie urocza.
Miodek(gość)
@
Luke
(gość)
Po jednym pasie w każdą stronę brzmi to absurdalnie. Cała obwodnica ma po 2 pasy w każdą stronę a tu takie przewężenie.
Za to , Dębowskiego w stronę Bacciarellego będzie jednokierunkowa.
Yzk(gość)
@
Luke
(gość)
Po jednym pasie w każdą stronę brzmi to absurdalnie. Cała obwodnica ma po 2 pasy w każdą stronę a tu takie przewężenie.
Jak oni wydzielą oddzielny pas dla komunikacji?? Chociaż w sumie mogą to zrobić ;)))
Miszsza(gość)
@
org
(gość)
Krówka na zdjęciu to chyba przesada :)
A co ona tej budowie winna?
Ada(gość)
A korki na Mickiewicza w stronę Strachocina i tak zostaną. Jedyne co się stanie to odciążenie osi placu Grunwaldzkiego. Można to porównać do sytuacji kiedy nalewamy wodę do szklanki teraz dorobią nam do wanny uchwyty.
org(gość)
Krówka na zdjęciu to chyba przesada :)
aaa(gość)
Chba z 10 lat już się z tym projektem bujają. ciekawe co tym razem przeszkodzi D
aaa(gość)
Chba z 10 lat już się z tym projektem bujają. ciekawe co tym razem przeszkodzi D
Monia(gość)
Swietna sprawa, Wielka Wyspa to urocza okolica
Barnapapa(gość)
W końcu! Może dożyję końca tej inwestycji.
Luke(gość)
Po jednym pasie w każdą stronę brzmi to absurdalnie. Cała obwodnica ma po 2 pasy w każdą stronę a tu takie przewężenie.
REKLAMA