Wrocław: Rusza budowa Alei Wielkiej Wyspy wraz z nowymi mostami nad Odrą i Oławą

Wrocław: Rusza budowa Alei Wielkiej Wyspy wraz z nowymi mostami nad Odrą i Oławą
WIZUALIZACJE

REKLAMA
Po wielu latach rusza jedna z najdłużej i najbardziej wyczekiwanych, kluczowych inwestycji drogowych we Wrocławiu. Jest już zgoda na budowę Alei Wielkiej Wyspy. Być może jeszcze we wrześniu na terenie budowy zostanie wbita pierwsza łopata. 
Nowa trasa połączy al. Armii Krajowej z Biskupinem i Sępolnem, po drodze przecinając rzeki Odrę i Oławę. Generalnym wykonawcą całej inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Pierwotnie prace budowlane miały ruszyć w 2019 r, ale cała procedura przesunęła się w czasie, między innymi z powodu panującej w całej Polsce pandemii. Tak wielka inwestycja, jaką będzie budowa Alei Wielkiej Wyspy wraz z budową mostów nad rzekami Odrą i Oławą wiąże się z przygotowaniem olbrzymiej dokumentacji i uzyskaniem wielu wymaganych prawem zgód i pozwoleń. Koronawirus opóźnił w wielu przypadkach ich zatwierdzanie nawet o kilka miesięcy. W chwili obecnej wszystkie niezbędne formalności już załatwiono, w tym najważniejszy dokument czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, kluczowy dokument dla każdej tego typu budowy.
materiały inwestora
Przez najbliższe dwa, trzy tygodnie odbywać się będzie przekazywanie wykonawcy działek na których będzie realizowana budowa. Teren całej inwestycji znajduje się na bardzo rozległym obszarze, obejmującym łącznie około pół tysiąca różnej wielkości działek. Koszt przedsięwzięcia to 234 mln złotych i w całości sfinansuje je miasto Wrocław.
materiały inwestora
Przedstawiciele generalnego wykonawcy, konsorcjum firm Banimex i Azi-Bud, chcą jak najszybciej ruszyć z pracami budowlanymi. Być może uda się je rozpocząć jeszcze we wrześniu.
Wykonawca będzie miał ma na realizację inwestycji 26 miesięcy, bez miesięcy zimowych, czyli takich jak styczeń, luty, kiedy to wykonywanie prac budowlanych jest utrudnione ze względu na pogodę. Wszystkie prace powinny być ukończone do 2023 roku.
Materiały inwestora

W tych miejscach rozpocznie się budowa 

Budowa Alei Wielkiej Wyspy ma się rozpocząć w rejonie ul. Krakowskiej i nad Odrą. To w tych dwóch miejscach rozpocznie się budowa alei i mostu nad Odrą, który będzie najbardziej skomplikowaną i czasochłonną częścią całej inwestycji.
Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała łączną długość 3,4 km. W przeważającej części będzie trasą posiadającą po jednym pasie ruchu w każdą stronę. W okolicach skrzyżowań powstaną dodatkowe pasy do skręcania. Wykonawca inwestycji będzie musiał także rozbudować wiadukt nad ul. Krakowską i zbudować nowe tego typu obiekty drogowe nad ulicami Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Pod łącznicą obwodnicy, przy ul. Krakowskiej planowana jest budowa tunelu dla pieszych, który to będzie kontynuacją już istniejącego. W ramach przedsięwzięcia powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych.
mat. inwestora
Wybudowane zostaną dwa nowe mosty: blisko 700 metrowy nad rzeką Odrą (tzw. most Wschodni) i o długości ponad 350 metrów nad rzeką Oławą. Na moście nad Odrą, który będzie dwa razy dłuższy od tego nad Oławą, powstaną wydzielone chodniki i ścieżki rowerowe. Nie będzie na nim ekranów akustycznych. Na moście nad Oławą - poza jezdnią - powstanie ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 4 metrów oraz balustrady. Zamontowane zostaną na nim ekrany akustyczne wraz z latarniami.
Materiały inwestora
Budowa Alei Wielkiej Wyspy będzie także oznaczała zmiany w komunikacji miejskiej. Przy węźle al. Armii Krajowej-ul. Krakowska w ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek torowiska tramwajowego. Powstaną również nowe przystanki autobusowe i tramwajowe. Kolejne przystanki zostaną wybudowane w rejonie węzła Aleja Wielkiej Wyspy-ul. Międzyrzecka w ciągu ul. Międzyrzeckiej i przy wale przeciwpowodziowym. Nowe przystanki komunikacji miejskiej powstaną także przy skrzyżowaniach Alei z ul. Olszewskiego, ul. Dembowskiego, a także z ul. Mickiewicza. W planach jest także budowa kilku parkingów rowerowych.
mat. inwestora
Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Projekt techniczny opracowały firmy Biprogeo Sp. z o.o. z Wrocławia i Firma Projektowa Wanecki Sp. z o.o. z Gliwic.

Komentarze (25)

Napisz komentarz
Gj(gość)
Ale inwestycja super ale jeden pas to za Gierka teraz potrzeba minimum 2 w jedną stronę, ale ścieżka  rowerowa będzie pewnie miała szerokość 3m  Żenada .
Grubas(gość)
Jeden pas ruchu w każdą stronę to żenada...
Tanja(gość)
@
W...na
(gość)
Puknij się w pusty dzban słoiku że wsi
Tak 2 pasy
Sisi(gość)
@
Marycha
(gość)
To straszne, prostackie i wieruszowski co zrobił Dutkiewicz Sutryk & koledzy niszczą zabytek architektury, skarb miasta ,ale czego się spodziewać pi przybysza- obcym  i smsrku
Ibzdura i hate.....jak zwykle ..trochę rozumu do glowy
Sisi(gość)
@
z Wroclawia
(gość)
Za Niemca głąbie nie niszczyli pięknych odiedli
Tak tak
Sisi(gość)
@
W...na
(gość)
Puknij się w pusty dzban słoiku że wsi
Bzdura.opanuj się zabytkowa kobietotak
z Wroclawia(gość)
@
Wujo
(gość)
Za Niemca by się nie cackali, budowali z odpowiednim zapasem i tramwajem i od pół wieku by to już było wszystko wybudowane.
Za Niemca głąbie nie niszczyli pięknych odiedli
Inż(gość)
@
PO
(gość)
żeby się nie okazało, że za miejskie miliony wybudują buspas i ścieżkę rowerową
I tak za dużo
W...na(gość)
@
Kml
(gość)
Powinno być po 2 pasy dla aut + buspas z linią tramwajową + zadaszona ścieżka rowerowa.
Puknij się w pusty dzban słoiku że wsi
Marycha(gość)
To straszne, prostackie i wieruszowski co zrobił Dutkiewicz Sutryk & koledzy niszczą zabytek architektury, skarb miasta ,ale czego się spodziewać pi przybysza- obcym  i smsrku

Najnowsze artykuły

Na Stadionie Olimpijskim zostaną usunięte usterki po gruntownej przebudowie z lat 2015-2017
Miasto Wrocław zdecydowało się na usunięcie wszystkich usterek, które stwierdzono po gruntownej prze...
Trwa modernizacja dworców kolejowych na Dolnym Śląsku. Obiekt w Malczycach bliski finalizacji
Realizacja przebudowy malczyckiego dworca kolejowego jest już na bardzo zaawansowanym etapie. Na zew...
Podpisano umowę na budowę drugiego odcinka obwodnicy Dzierżoniowa
W przyszłym roku mają rozpocząć się prace przy budowie kolejnego etapu obwodnicy Dzierżoniowa. Koszt...
Kraków: Jest ostateczna lista projektów w ramach Budżetu Obywatelskiego
Mieszkańcy będą mogli oddać swoje głosy na wybrane projekty w dniach od 25 września do 5 październik...
Poznań: Miasto ogłosiło przetarg na przebudowę ulicy Królowej Jadwigi
Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg na remont ulicy Królowej Jadwigi. Firmy mogą...
Łódź: Kolejne ulice w centrum przejdą remont
Ulice Ogrodowa oraz Północna przejdą remont. Miasto wybrało najlepszą koncepcję zagospodarowania ter...
Wrocław: Bulwar Fizyków i Ogród Doświadczeń nad Odrą mają szansę na rozbudowę
Jest szansa, że położony w samym centrum Wrocławia nadodrzański Bulwar Zwierzyckiego doczeka się kol...
Most w Pilchowicach wpisany do rejestru zabytków. Decyzja jest już prawomocna
Sławny już most kolejowy w Pilchowicach na Dolnym Śląsku jest już prawnie chroniony. W sierpniu obie...
Podwyżka opłat za parkowanie we Wrocławiu uchwalona. Nawet 7,70 zł za godzinę
Na dzisiejszej sesji Rady Miejskiej przegłosowana została podwyżka opłat za parkowanie we Wrocławiu....
Rynek biurowy w Polsce – duży wzrost wynajmu powierzchni biurowych
Według danych Real Estate Digital Data (REDD), największej bazy danych o rynku biurowym w Polsce, ak...