W czerwcu przyszłego roku okolice wrocławskiego Rynku zamienią się w jeden wielki fanzone dla miłośników piłki nożnej. Miasto właśnie ogłosiło przetarg na organizację strefy kibica na czas Euro 2012. Wykonawca będzie musiał zadbać o każdy element przygotowania imprezy, od infrastruktury technicznej, przez gastronomię, na scenariuszu kończąc. Wygra najniższa oferta - można je składać do 29 grudnia.
Fanzone przygotowany z myślą o kibicach, którzy będą chcieli wspólnie oglądać mecze przyszłorocznych mistrzostw Europy w piłce nożnej oprócz samego Rynku obejmie również plac Solny i ulicę Świdnicką. Będzie działać od 8 czerwca do 1 lipca 2012 r.
Wykonawca wyłoniony w postępowaniu przetargowym musi od A do Z zorganizować całą strefę kibica. Czyli przygotować niezbędną dokumentację, postawić infrastrukturę techniczną, zbudować strefę VIP, zaplanować scenariusz imprezy, przygotować materiały promocyjne czy zapewnić zaplecze gastronomiczne.
Firma, która zamierza ubiegać się o organizację fanzone'u powinna dysponować odpowiednim doświadczeniem: przynajmniej pięć razy zorganizować imprezę masową, co najmniej trzy razy przygotować imprezy transmitowane na żywo przez telewizję, a także 20 koncertów muzycznych. Na koncie musi też mieć współpracę z międzynarodową organizacją sportową.
W skład ekipy, która zajmie się przygotowaniem strefy kibica ma wchodzić co najmniej trzech producentów, dwóch dyrektorów artystycznych, trzech dyrektorów technicznych, rzecznik prasowy i kierownik ds. bezpieczeństwa. Plus oczywiście personel pomocniczy, które zajmie się przygotowaniem strefy.
Wykowaca musi dysponować środkami finansowymi lub zdolnością kredytową na co najmniej 2 mln zł. Magistrat dopuszcza do udziału w przetargu konsorcja składające się z kilku firm. Zwycięży podmiot, który zaproponuje najniższą cenę.
Oferty można składać do 29 grudnia 2011 r. Wadium dopuszczające do udziału w przetargu wynosi 91 tys. zł.