DODAJ

Nowa wizytówka Wrocławia – konkurs dla mieszkańców i artystów

Mieszkania i domy / Wrocław
Nowa wizytówka Wrocławia –
2016-04-21 14:21:15
Zaprojektowanie neonu, który będzie tak rozpoznawalny jak „Dobry wieczór we Wrocławiu”. To główne zadanie konkursu organizowanego przez Lokum Deweloper. Jego uczestnicy będą musieli w krótkich słowach oddać atmosferę miasta, jego mieszkańców lub historii. Nowy neon ozdobi dynamicznie zmieniającą się przestrzeń przy ul. Tęczowej we Wrocławiu.

Konkurs został podzielony na dwie części. W pierwszej z nich wezmą udział czytelnicy Gazety Wrocławskiej, którzy drogą mailową będą zgłaszać propozycję hasła neonu. Będzie ono musiało składać się z maksymalnie pięciu wyrazów, które swoją treścią opiszą Wrocław. Po wybraniu najlepszej propozycji przez jury konkursu, w skład którego wejdą przedstawiciele Lokum Deweloper, ASP we Wrocławiu, Fundacji Neon Side oraz Gazety Wrocławskiej, swoją pracę rozpoczną wrocławscy artyści i studenci ASP. Ich zadaniem będzie przygotowanie formy graficznej hasła zaproponowanego przez czytelników gazety. Jury wybierze najlepszą propozycję, która na trwałe wpisze się w przestrzeń miejską Wrocławia. Zwycięscy obu etapów mogą liczyć na atrakcyjne nagrody finansowe w wysokości nawet 3 000 zł.             

Zainstalowanie neonu zaplanowane jest na jednym z budynków osiedla Lokum Victora przy ul. Tęczowej we Wrocławiu. Nowa, świetlna reklama będzie widoczna dla pasażerów pociągów relacji m. in. Wrocław-Poznań oraz Wrocław-Szczecin. W miejscu, gdzie pociągi zwalniają, wjeżdżając do miasta lub wyjeżdżając z niego, neon będzie codziennie witał i żegnał podróżnych. Konkurs potrwa do końca czerwca. Szczegóły dostępne na stronie Kolej na neon [konkurs].

Dlaczego neon?
Lokum Deweloper, ogłaszając konkurs, nawiązuje do bogatej tradycji wrocławskich neonów. W latach 60 i 70 XX wieku ulice w stolicy Dolnego Śląska każdego wieczora były rozświetlane przez setki neonów reklamujących nie tylko kina i sklepy, ale również cukiernie czy kwiaciarnie. Część neonów przetrwała do dziś. Między innymi dzięki staraniom Fundacji Neon Side, wiele z nich udało się uratować przed zniszczeniem i zapomnieniem. – Neony zajmują szczególne miejsce w historii Wrocławia. Przez lata były wizytówką miasta. Chcielibyśmy, żeby nowy neon bezpośrednio nawiązywał do tradycji wrocławskich reklam świetlnych i kontynuował wieloletnią historię – mówi Grzegorz Marchel, dyrektor ds. marketingu Lokum Deweloper. – Jako deweloper przywiązujemy dużą wagę zarówno do jakości, jak i przyjaznego otoczenia naszych inwestycji. Przy organizacji konkursu zaprosiliśmy do współpracy Akademię Sztuk Pięknych we Wrocławiu oraz Fundację Neon Side, które czuwają nad wysokim poziomem merytorycznym całego konkursu – zaznacza Marchel.

Nowa przestrzeń we Wrocławiu
Lokum Victoria to nowoczesne osiedle zlokalizowane na Starym Mieście we Wrocławiu przy ulicy Tęczowej. Wyjątkowe położenie w centrum zapewnia doskonały dostęp do infrastruktury miejskiej. Pozwala zachować odpowiednią harmonię między miejscem zamieszkania, a przestrzenią miejską, gwarantuje właściwy city – life balance. 

W zrewitalizowanej zabudowie historycznej każdy znajdzie coś dla siebie, od centrum sportowego przez powierzchnie biurowe po punkty usługowe. Z osiedla w kilka minut można się znaleźć na wiodącej do Rynku Promenadzie Staromiejskiej lub przenieść się głównymi arteriami w inne części miasta.