Blisko trzy lata Tramwaje Warszawskie czekały na wydanie kluczowej decyzji. Teraz rozpoczynają prace nad projektem budowlanym i ogłoszeniem przetargu. Tramwaj na Zieloną Białołękę pozwoli mieszkańcom osiedli wschodniej Białołęki szybko dojechać do najbliższej stacji metra przy ul. Kondratowicza.
Nowy odcinek sieci tramwajowej o długości ok. 6,5 km rozpocznie się w obszarze skrzyżowania ulic Matki Teresy z Kalkuty oraz Rembielińskiej, a następnie przebiegać będzie ulicami: św. Wincentego, Głębocką, Olszynki Grochowskiej aż do szkoły podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek. Po drodze będzie 8 przystanków. Tramwaje będą mogły jeździć nawet co około 2-3 minut.
Czas przejazdu do stacji metra przy Kondratowicza wyniesie około 15 minut, a do Dworca Wileńskiego około 30 minut.
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, czyli tzw. decyzję środowiskową został złożony w lipcu 2020 r. Dokument określa, jak zabezpieczyć zieleń i jak ograniczyć emisję hałasu. Zostanie to uwzględnione w materiałach przetargowych na opracowanie dokumentacji projektowej.
Harmonogram zakłada, że przetarg na zaprojektowanie tramwaju na Zieloną Białołękę ogłoszony zostanie jeszcze w tym roku.
Budowa tramwaju ma zacząć się do 2030 roku. Możliwe jest przyśpieszenie inwestycji, ale będzie to zależało od dostępności środków finansowych. Tramwaje Warszawskie będą się starały o fundusze z Unii Europejskiej.