[Białystok] Białystok stawia na komunikację z mieszkańcami

MPR
Lepsza komunikacja z mieszkańcami poprzez infolinię i nową platformę CiTTy, dzięki której mieszkańcy w prosty sposób mogą zgłaszać bezpośrednio do Urzędu Miejskiego niepożądane zdarzenia, takie jak powalone drzewo, zalegające śmieci czy nielegalne graffiti.
Aplikacja opracowana przez polską firmę informatyczną Transition Technologies (w Białymstoku działa jedno z jej biur regionalnych) powstała, by usprawnić komunikację z mieszkańcami. Dzięki platformie CiTTy, dostępnej z poziomu przeglądarki internetowej oraz w postaci aplikacji mobilnej, białostoczanie mogą w prosty i intuicyjny sposób zgłaszać do Urzędu Miejskiego problemy, takie jak np. powalone drzewo, nielegalne graffiti czy niezabezpieczone sople lodu na fasadzie budynku. Każde takie zgłoszenie wraz z dokumentującym je zdjęciem trafi dzięki aplikacji do odpowiedniej komórki w Urzędzie Miejskim. Platforma udostępni urzędnikom pełny wgląd w historię oraz audyt zgłoszeń, co pozwoli na efektywne rozwiązywanie zasygnalizowanych problemów.
CiTTy to platforma stworzona dla i z myślą o mieszkańcach. Chcemy, aby białostoczanie w jak najprostszy sposób mogli zgłaszać problemy oraz usterki występujące w przestrzeni miejskiej, unikając tym samym zbędnych formalności. Czekamy także na uwagi i opinie użytkowników na temat tego narzędzia, które uruchamiamy dziś w wersji beta – mówi prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski.
Urzędnicy czekają na opinie i sugestie mieszkańców na temat CiTTy pod adresem opinie@um.bialystok.pl.
Platforma to kolejny kanał komunikacji z mieszkańcami. Od listopada 2014 roku pod numerem 85 879 7979 funkcjonuje infolinia Urzędu, która przyjęła już ponad 96 tysięcy zgłoszeń i pytań od białostoczan. Za obsługę infolinii a także uruchamianej właśnie platformy odpowiedzialne jest Centrum Obsługi Teleinformatycznej. Pracownicy COT-u odbierają ok. 4-5 tysięcy połączeń miesięcznie. Średnio dziennie na infolinię dzwoni ok. 200 mieszkańców. Białostoczanie najczęściej pytają o sprawy związane z Departamentem Obsługi Mieszkańców i Urzędem Stanu Cywilnego (ok. 58% wszystkich połączeń). W rozmowach najczęściej pojawiają się pytania o dowody osobiste, rejestrację pojazdów, akty stanu cywilnego i prawa jazdy. Rzadziej – dotyczące podatków i opłat lokalnych czy inwestycji i remontów drogowych.

Zalety dla mieszkańców i dla miasta

Dzięki aplikacji CiTTy mieszkańcy mają możliwość zgłaszania niepożądanych zdarzeń ze swojego najbliższego otoczenia, dzięki czemu drobne sprawy mogą być załatwione szybciej, bez zbędnych formalności w postaci petycji czy wniosków. Urzędnicy mogą również szybciej reagować na zgłaszane uwagi, co znacznie ułatwi i poprawi obustronną komunikację.
Platforma została opracowana tak, aby dodawanie zgłoszeń przez mieszkańców było jak najprostsze. Po wejściu na stronę aplikacji wystarczy kliknąć w przycisk „Dodaj zgłoszenie”, a następnie podać adres, wybrać z listy rodzaj zgłoszenia i dodać krótki opis. Dzięki temu, zadania po stronie Urzędu Miejskiego są pod ścisłą kontrolą, łatwiej jest przyporządkować je do odpowiednich jednostek, a także mają one z góry ustalony przebieg, co znacznie przyspiesza rozwiązywanie zgłoszonych problemów – mówi Justyna Nowacka-Dzienis, dyrektor białostockiego oddziału firmy Transition Technologies. 

Dostosowana do potrzeb, dostępna dla każdego

Opracowana przez Transition Technologies aplikacja jest dostosowana do potrzeb osób niewidomych, niedowidzących, niepełnosprawnych ruchowo oraz niesłyszących. Została stworzona także z myślą o seniorach oraz osobach, które nie są biegłe w obsłudze komputera i Internetu.
Aby dodać zgłoszenie lub usterkę występującą w przestrzeni miejskiej wystarczy kliknąć: www.citty.bialystok.pl.