Budowa metra na warszawskie Bemowo – pierwsze zmiany w ruchuInfoulice Warszawa

Budowa metra na warszawskie Bemowo – pierwsze zmiany w ruchu

REKLAMA

Wykonawca ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra prowadzi już w terenie prace przygotowawcze. Od nocy z piątku na sobotę, z 17 na 18 lutego, mieszkańców czekają pierwsze utrudnienia w ruchu na ulicy Rayskiego. Zmieni się trasa linii autobusowej 249. Prace rozpoczną się także w rejonie ulic Połczyńskiej, Dostawczej i Łęgi.

Wykonawca – firma Gülermak – wygrodził już place budowy i na terenach przyszłych stacji Karolin, Chrzanów i Lazurowa oraz na Stacji Techniczno-Postojowej Karolin prowadzone są prace przygotowawcze. Trwa zabezpieczanie drzew w pobliżu budowanych stacji.

Zmiany na Rayskiego

W związku z przygotowaniem zaplecza budowy od piątku, 17 lutego, od godz. 23:00 wprowadzane będą pierwsze zmiany w organizacji ruchu. Budowniczowie rozpoczną wykonywanie przyłączy i zajmą całą szerokość jezdni na wysokości bloku przy ul. Rayskiego 7. W związku z tym ulica straci swoją przejezdność – będzie się składać z dwóch niezależnych odcinków. Dojazd do niej będzie możliwy od ulicy Szeligowskiej lub Batalionów Chłopskich, nie będzie również przejazdu pomiędzy tymi ulicami.

Aby dostać się z ul. Szeligowskiej na Batalionów Chłopskich lub odwrotnie trzeba będzie skorzystać z objazdu ul. Lazurową.

Od poniedziałku, 20 lutego, rozpoczną się prace na chodnikach i dojściach do budynku i lokali usługowych pod adresami Rayskiego 7, 9 i 11. Roboty zostaną podzielone na etapy w taki sposób, żeby zapewnić swobodny dostęp do nieruchomości. Na początku przyszłego tygodnia rozpocznie się także budowa tymczasowego dojazdu do parkingu podziemnego pod budynkiem nr 11.

Prace potrwają do końca kwietnia. Następnie planowane jest zamknięcie ulicy Rayskiego od numeru 7 do ul. Szeligowskiej.

Infoulice Warszawa
Infoulice Warszawa

Zmiany w komunikacji

W związku z rozpoczęciem budowy stacji Chrzanów i zamknięciem przejazdu ulicą Rayskiego, od soboty, 18 lutego, zmieni się trasa autobusów linii 249. Z ulicy Człuchowskiej przez Lazurową dojadą one do ul. Batalionów Chłopskich i Coopera.

Zawieszony zostanie przystanek Chrzanów 04. W jego miejsce uruchomiony zostanie przystanek tymczasowy Batalionów Chłopskich 53 – na ul. Batalionów Chłopskich za skrzyżowaniem z Lazurową.

Utrudnienia na ul. Łęgi

Na ulicy Łęgi w poniedziałek, 13 lutego, rozpoczęła się budowa wodociągu do Stacji Techniczno-Postojowej i podziemnego przystanku Karolin. Na początku roboty prowadzone będą na drodze dla rowerów, chodniku i trawniku na wysokości ul. Dostawczej. Piesi będą kierowani do przejścia drugą stroną ulicy. Na samej ulicy Łęgi prace prowadzone będą odcinkami o długości 30-100 metrów. Jezdnia będzie miejscowo zwężana, ale ruch zostanie na niej utrzymany cały czas.

Ulica Połczyńska

REKLAMA

Także w poniedziałek, 13 lutego, wystartowały prace przy budowie przyłącza kanalizacji przyszłej STP Karolin. Roboty prowadzone są na trawniku ul. Połczyńskiej na skrzyżowaniu z Dostawczą. Pierwsze zmiany w organizacji ruchu w tym rejonie zaplanowane są na przełom lutego i marca.

Na warszawskim Bemowie powstaną trzy nowe stacje metra

Przypomnijmy, na nowym czterokilometrowym odcinku linii M2 na Bemowie powstaną: Stacja Techniczno-Postojowa Karolin, stacje pasażerskie C01 Karolin, C02 Chrzanów i C03 Lazurowa, a także położone pomiędzy nimi wentylatornie.

Metro Warszawskie, / Stacja C01 Karolin
Metro Warszawskie, / Stacja C01 Karolin
Metro Warszawskie, / Stacja C02 Chrzanów
Metro Warszawskie, / Stacja C02 Chrzanów
Metro Warszawskie, / Stacja C03 Lazurowa
Metro Warszawskie, / Stacja C03 Lazurowa
Metro Warszawskie, / Stacja Techniczno-Postojowa Karolin
Metro Warszawskie, / Stacja Techniczno-Postojowa Karolin

Prace archeologiczne

Kości słonia leśnego, kilkusetletnia studnia czy czaszki prażubrów – takich odkryć dokonali archeolodzy podczas dotychczasowych prac przy budowie linii M2. W dalszym ciągu Metro Warszawskie poszukuje archeologów, którzy będą nadzorować prace na budowie kolejnych stacji i zabezpieczą ewentualne znaleziska.

Odcinek już był sprawdzany przez archeologów podczas badań powierzchniowych. Odnaleziono między innymi guziki mundurowe świadczące o dużych obozach wojskowych z okresu wojny północnej z początków XVIII wieku.

Dlatego Metro Warszawskie ogłosiło przetarg nieograniczony na nadzór archeologiczny przy rozbudowie linii M2. Wystartować w nim mogą ci, którzy dysponują zapleczem złożonym z co najmniej dwóch osób na stanowiskach konserwatorów zabytków archeologicznych, a także posiadają pracownię zajmującą się konserwacją zabytków metalowych, ceramiki, drewna archeologicznego oraz surowców organicznych. Muszą mieć również możliwość ich przechowywania.

Otwarcie ofert w przetargu nastąpi 28 lutego.

Źródło: Urząd m.st. Warszawy

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA