W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku CH Forum Gliwice, jedno z największych centrów handlowo-rozrywkowych na Śląsku, zanotowało znaczący wzrost liczby odwiedzających – footfall wzrósł niemal o 10 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 roku. Dodatkowo, obroty osiągnęły poziom 17 proc. wyższy niż w tym samym okresie roku ubiegłego.
Te wyniki stanowią pozytywny trend oraz obiecujący prognostyk na przyszłe miesiące. Właściciel, Deka Immobilien, wraz z zarządcą nieruchomości MVGM, kontynuują obrany kierunek rozwoju galerii, którego podstawą jest odpowiadanie na potrzeby odwiedzających, dlatego też przeprowadzili badania wśród obecnych klientów oraz mieszkańców strefy zasięgu i planują wprowadzenie szeregu zmian oraz udogodnień mających na celu podniesienie atrakcyjności obiektu.
Lokalny lider
CH Forum Gliwice, strategicznie położone w sercu miasta, pełni kluczową rolę jako centrum handlowo-rozrywkowe dla mieszkańców i odwiedzających region. Oferuje szeroką gamę sklepów, usług, restauracji i atrakcji, tworząc wyjątkowe miejsce zakupów oraz spędzania czasu wolnego.
– Najnowsze dane finansowe, liczba odwiedzających, obroty najemców, ale przede wszystkim wnioski z raportu, które wskazują że 40 proc. mieszkańców strefy zasięgu galerii jest jej lojalnymi klientami, potwierdzają pozycję CH Forum Gliwice jako lokalnego lidera w sektorze handlowym. Obserwowane trendy wzrostowe to efekt innowacyjnego podejścia do zarządzania nieruchomością. Stawiamy na różnorodny tenant-mix oraz wprowadzanie kolejnych udogodnień dla klientów w celu wzmocnienia dominującej roli galerii w regionie. W minionym półroczu podpisaliśmy umowy z nowymi dużymi najemcami na ponad 6300 mkw. Wśród nowych marek znaleźli się m.in. z Tous Jewelry, Medicine, Apart Mennica, Pandora, Intimissimi, Starbucks, Kodano i Homla. Ponadto, Home & You zwiększyło swoją powierzchnię wynajmu do ponad 500 mkw. i otworzyło swój flagowy salon w mieście – wyjaśnia Małgorzata Słowik, Leasing Director, MVGM.
Ewolucja galerii
Ewolucja w galeriach handlowych jest procesem ciągłym, kształtowanym przez trendy, mody oraz zmiany w stylu życia i sposobie robienia zakupów przez konsumentów. Obecnie jednym z wyzwań dla większości centów handlowych jest stworzenie bodźców skłaniających klientów do częstszego odwiedzania i spędzania w nich czasu. Rosnącą popularnością cieszy się także koncepcja smart shoppingu, która zakłada, że klienci wybierając miejsce do zakupów biorą pod uwagę cenę, czas, wygodę, dostosowanie oferty do ich indywidualnych potrzeb oraz wysoką jakość obsługi.
– Istotne jest, by co jakiś czas zweryfikować i poznać w sposób rzetelny, czyli za pomocą badań społecznych, preferencje obecnych i potencjalnych klientów. Na przestrzeni kilu lat ich przyzwyczajenia, potrzeby i profil zmieniają się. W CH Forum Gliwice chcemy podążać za klientem i oferować mu sprofilowane udogodnienia czy usługi – mówi Małgorzata Słowik.
Badania zrealizowane przez GfK Polonia na zlecenie Deka Immobilien oraz MVGM pozwoliły na głębsze zrozumienie klientów Forum. Pomogły one poznać ich socjo-demograficzny profil, potrzeby a także oczekiwania wobec galerii oraz sposobów spędzania wolnego czasu.
– Raport ujawnił nam ogromny potencjał tkwiący w sferze zasięgu. Pozyskane wnioski wsparły nas w zdefiniowaniu warunków, które muszą zostać spełnione, aby przyciągnąć nowe osoby do CH Forum Gliwice w przyszłości. Bazując na tych ustaleniach, opracowaliśmy wszechstronną strategię, nakreślającą kierunki dalszego rozwoju centrum w obszarze leasingu, marketingu oraz customer experience – podkreśla Martyna Pustuł, Head of Retail Property Management, MVGM.
Wzbogacona oferta
Wśród zapowiadanych zmian znajduje się wzbogacona oferta handlowa o nowe marki, precyzyjnie dopasowane do profilu grup docelowych, co ma podkreślić unikalne pozycjonowanie.
– W procesie tworzenia nowego konceptu customer experience wzięliśmy pod uwagę całokształt wrażeń, emocji i interakcji, które towarzyszą klientom podczas ich wizyt w CH Forum Gliwice – kontynuuje Martyna Pustuł.
Wdrażając nową strategię, efektywny marketing pełni kluczową rolę jako łącznik między galerią a klientami. Skupienie na przekazywaniu nowości i doświadczeń za pomocą rozbudowanych strategii marketingowych jest istotne dla utrzymania atrakcyjności i konkurencyjności galerii. Warto podkreślić, że nowe inicjatywy są kontynuacją holistycznego podejścia MVGM do zarządzania obiektem oraz dążenia do tego, aby centrum było miejscem nie tylko zakupów, ale także przestrzenią, w której warto spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi.
– Już wkrótce zaprezentujemy mieszkańcom regionu zupełnie nową linię komunikacji. W odpowiedzi na potrzeby i oczekiwania klientów planujemy wzmocnić naszą obecność w kanałach digitalowych, tworząc bardziej różnorodne treści. Będzie więcej materiałów wideo a także rozszerzymy naszą współpracę z influencerami. Nasi klienci mogą oczekiwać wielu atrakcyjnych inicjatyw, zarówno o charakterze rozrywkowym, jak i edukacyjnym. Wierzymy, że każdy odnajdzie coś ciekawego dla siebie – wyjaśnia Martyna Pustuł.
Centrum handlowo-rozrywkowe Forum Gliwice położone jest w ścisłym centrum Gliwic. Dysponuje 43 000 mkw. pow. handlowej i 120 najemcami, co czyni z niego jedno z największych na Górnym Śląsku i w Zagłębiu. Świetna lokalizacja, doskonałe połączenie z siecią drogową i transportem publicznym oraz rzesza lojalnych klientów to główne czynniki sukcesu FORUM. W 2017 roku obiekt przeszedł gruntowną modernizację części wspólnych i pasażu, pojawiły się także nowe ciągi komunikacyjne i rozwiązania funkcjonalne.
W gronie najemców centrum handlowego znajdują się renomowane marki modowe oraz sklepy oferujące asortyment z sektora „zdrowie i uroda”.
W części rozrywkowej galerii znajduje się m.in. 13-ekranowe kino Cinema City – jedyny multipleks w Gliwicach oraz centrum rozrywki Bajkowy Labirynt. W Forum Gliwice pod nazwą Biblioforum działa również, jedna z nielicznych w Polsce, filia miejskiej biblioteki publicznej.