Powstaje nowy północny wjazd do Warszawy, droga ekspresowa S7 Płońsk – Czosnów – Warszawa. Inwestor, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) dostosowuje do parametrów trasy ekspresowej północny wlot DK7 do Warszawy. W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej drogi powstanie ekspresówka z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.
– "Nie zwalniamy tempa. Konsekwentnie realizujemy poszczególne odcinki S7 na północ od stolicy. Mobilizujemy wykonawców, którzy realizują roboty pomiędzy węzłami Płońsk Południe a Załuski, by udostępnić trasę główną jeszcze w tym roku" – deklaruje GDDKiA.
S7 Płońsk - Czosnów
35 km drogi krajowej nr 7 GDDKiA podzieliła na trzy kontrakty. Wszystkie zadania polegają na rozbudowie istniejącej drogi do parametrów trasy ekspresowej. Roboty są realizowane przy zapewnieniu ciągłej przejezdności pojazdów dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.
24 października 2025 r. oddano do użytkowania 9,7 km od Czosnowa do Modlina. Kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.
Trwają jeszcze prace na dwóch fragmentach: Płońsk Południe - Załuski (12,9 km) i Załuski - Modlin (12 km).
Obecnie układana jest nawierzchnia, a także wykonywane są prace brukarskie. Toczą się też roboty mostowe, jak i te związane z przebudową kolizji z urządzeniami podziemnymi. Trwa również budowa ekranów akustycznych oraz montaż ich wypełnienia.
Procentowe zaawansowanie robót przedstawia się następująco:
• Płońsk Południe - Załuski: 88 proc.
• Załuski - Modlin: 96 proc.
Dla obu kontraktów zostały podpisane aneksy wydłużające czas na ukończenie.
W przypadku odcinka Płońsk Południe - Załuski termin mija w marcu 2026 r., a dla środkowego zadania był to sierpień 2025 r.
W procedowaniu są roszczenia wykonawców tych dwóch odcinków, którzy oczekują wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. Niezależnie od toczących się procedur kontraktowych, mobilizujemy wykonawców, by udostępnić trasę główną jeszcze w tym roku.
Dofinansowanie z Programu FEnIKS
Inwestycja jest dofinansowana ze środków UE z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). Planowany całkowity koszt realizacji trzech odcinków drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów wynosi nieco ponad 2,8 mld zł. Kwota wydatków kwalifikowalnych to blisko 1,5 mld zł, a dofinansowanie ze środków UE to nieco ponad 1,2 mld zł.
S7 Czosnów - Warszawa
Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla 9-kilometrowego odcinka pomiędzy Czosnowem a Kiełpinem. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie wydał postanowienie uzgadniające w sprawie oceny oddziaływania inwestycji na środowisko. Prace będą mogły rozpocząć się po uzyskaniu decyzji ZRID, w I kwartale 2026 r. W procedowaniu są roszczenia wykonawcy, który oczekuje wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych.
Dla ostatniego odcinka, od Kiełpina do Warszawy (12,9 km), przygotowywana jest dokumentacja projektowa na potrzeby uzyskania decyzji ZRID.
– "Działamy zgodnie z harmonogramem i odbiór dokumentacji planujemy w II kwartale 2026 r. Ten odcinek będzie budowany przez wykonawcę, którego wyłonimy w przetargu ogłoszonym po uzyskaniu przez GDDKiA decyzji ZRID" – deklaruje GDDKiA.
Opis projektu
Przedsięwzięcie polega na budowie drogi ekspresowej S7 odc. Płońsk – Czosnów o długości 34,64 km, zlokalizowanej w sieci bazowej TEN-T. Inwestycja znajduje się w centralnej części województwa mazowieckiego, na terenie powiatów płońskiego i nowodworskiego. Przedmiotowy projekt składa się z trzech odcinków realizacyjnych, realizowanych jako osobne kontrakty w trybie „projektuj i buduj”.
Projekt jest realizowany w celu stworzenia bezpiecznych odcinków dróg, zapewniających wysoki komfort ruchu pojazdów oraz zwiększający dostępność do korytarza sieci TEN-T, oraz poprawę jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową.
Docelowo z wybudowanych odcinków dróg będą mogli korzystać wszyscy użytkownicy. Projekt ma charakter niedyskryminacyjny i jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Efektem projektu będzie powstanie nowoczesnych i bezpiecznych dróg.
Wartość Projektu: 2 834 066 401,73 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 1 246 808 075,80 zł


Źródło: GDDKiA


![AND2 - zostanie dokończona budowa najwyższego budynku w Poznaniu [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/68/68/661316_100x70.jpg)
![Co słychać na budowie najdłuższego tunelu drogowego we wschodniej Polsce? [FILMY+ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/236/108/687852_100x70.jpg)

![Na Dolnym Śląsku powstanie nowy park handlowy [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/248/120/664824_100x70.jpg)





![[Warszawa] SISKOM: Potrzebny jest bezpośredni węzeł S7 i Trasy Mostu Północnego](https://investmap.pl/_i/image/166/38/3238_100x70.jpg)


![[pomorskie] Realizacja trasy S7 na odcinku Koszwały – Nowy Dwór Gdański wchodzi w kolejny etap](https://investmap.pl/_i/image/92/92/29020_100x70.jpg)
![[dolnośląskie] GDDKiA: Czekamy na zielone światło w sprawie obwodnicy Bolkowa](https://investmap.pl/_i/image/218/90/986_100x70.jpg)
![[Częstochowa] Budowa linii tramwajowej](https://investmap.pl/_i/image/50/50/4402_100x70.jpg)

![[małopolskie] Kiedy pojedziemy drogą S7 z Krakowa do województwa świętokrzyskiego?](https://investmap.pl/_i/image/187/59/4795_100x70.jpg)

![[małopolskie] Jak Małopolska walczy o S7?](https://investmap.pl/_i/image/238/110/6382_100x70.jpg)