23 maja podpisana została umowa na wykonanie analizy techniczno-ekonomiczno-logistycznej autostrady A4.
Przetarg na wykonanie dokumentacji ogłoszono w styczniu. W sumie wpłynęło osiem ofert opiewających na kwoty od 1,7 mln do 12,3 mln zł. Najniższą cenę zaproponowała warszawska firma WYG Internationali to ona zrealizuje zadanie. Decyzję, czy autostrada A4 zostanie przebudowana, czy wybudowana od nowa, poznamy najszybciej pod koniec 2020 roku.
Przetarg na wykonanie dokumentacji ogłoszono w styczniu. W sumie wpłynęło osiem ofert opiewających na kwoty od 1,7 mln do 12,3 mln zł. Najniższą cenę zaproponowała warszawska firma WYG Internationali to ona zrealizuje zadanie. Decyzję, czy autostrada A4 zostanie przebudowana, czy wybudowana od nowa, poznamy najszybciej pod koniec 2020 roku.
Analiza ma udzielić odpowiedzi na pytanie o dalsze losy autostrady A4 na trasie Wrocław-Krzyżowa. Zadaniem projektantów będzie przeanalizowanie możliwych wariantów kompleksowych działań, mających na celu poprawę sytuacji w zakresie bezpieczeństwa, przepustowości i funkcjonalności dolnośląskiego odcinka autostrady A4.
REKLAMA
W tej chwili rozważane są trzy różne warianty rozwiązań:
- Wariant 1: Rozbudowa istniejącej autostrady A4 w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny);
- Wariant 2: Budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po śladzie na odc. Legnica-Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4 (na długości odcinka, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem) przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych;
- Wariant 3: Budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.