DSV uruchomił pierwszy w Polsce magazyn multikliencki wyposażony w system AutoStoreMateriały prasowe

DSV uruchomił pierwszy w Polsce magazyn multikliencki wyposażony w system AutoStore

Orzech
Orzech
REKLAMA

DSV – Global Transport and Logistics uruchomiło pierwszy w Polsce magazyn multikliencki wyposażony w system AutoStore. Obiekt zlokalizowany w Łozienicy pod Szczecinem powstał z myślą o potrzebach branży eCommerce. Dzięki inwestycji operatora pozycja województwa została wzmocniona. Województwo Zachodniopomorskie staje się HUB-em logistycznym dla rynków Europy Północnej.

Polska kluczem do przyszłości eCommerce w Europie

Według danych Statista, do 2028 roku sprzedaż w kanałach eCommerce na rynkach państw nordyckich osiągnie wartość 56,9 mld USD, a Niemiec – do 132 mld USD. Pozytywne perspektywy sektora wynikają z trwałej zmiany preferencji konsumentów po pandemii, jak i wdrażania nowych technologii podnoszących jakość doświadczeń z zakupów online.

– Polska stała się w ostatnich latach ważnym partnerem dla europejskiego sektora eCommerce. To właśnie po polskiej stronie realizowane są operacje logistyczne wspierające rynki skandynawskie czy niemiecki pod kątem logistyki. Jesteśmy przekonani, że ta współpraca zyska jeszcze na znaczeniu, co przełoży się na stabilny wzrost wolumenów w kolejnych latach – mówi Zbigniew Kempski, Członek Zarządu DSV Solutions.

– Już dziś odpowiadamy na potrzeby biznesu, oddając do jego dyspozycji jedno z najnowocześniejszych rozwiązań magazynowych w Polsce. Wierzę, że udostępnienie systemu AutoStore szerokiej grupie odbiorców, będzie w przyszłości postrzegane jako kamień milowy na drodze polskiego sektora TSL. Drodze w kierunku zrównoważonego rozwoju opartego o usługi cechujące się wysoką wartością dodaną.

Fundamentem handlu internetowego jest dobrze przygotowana baza logistyczna, która umożliwia realizację oczekiwań konsumentów. Odpowiednia kalibracja łańcuchów dostaw jest kluczem do odniesienia sukcesu biznesowego w krajach skandynawskich. Przewidywalność i płynność dostaw to krytyczny element, na który zwracają uwagę tak konsumenci, jak i firmy. Nowe technologie pomagają w spełnieniu tych wymagań i jednocześnie stanowią element przewagi konkurencyjnej.

Materiały prasowe
Materiały prasowe

Technologia AutoStore w służbie eCommerce

REKLAMA

Serce systemu stanowi flota robotów, która wyręcza człowieka w żmudnym procesie związanym z przygotowaniem zamówienia do wysyłki, jakim jest kompletacja zawartości paczki. Roboty, które poruszają się po specjalnie przygotowanym stelażu zajmują się podjęciem i transportem towarów w obrębie magazynu, wstępnie kompletując zamówienie złożone przez klientów w Internecie. Ułatwiają pracę dostarczając produkty prosto do pracowników pakujących finalną paczkę, która następnie wydawana jest kurierowi.

Automatyzacja procesów magazynowych przynosi szereg korzyści. Po pierwsze, pracownicy zyskują czas i mogą poświęcić go na realizację innych, bardziej złożonych czynności. Po drugie, robotyzacja jest korzystna dla środowiska. System AutoStore potrzebuje znacznie mniejszej powierzchni, a co za tym idzie nawet o 60 proc. mniej energii elektrycznej dla obsługi tej samej ilości wolumenów co klasyczny magazyn. W Łozienicy operator jest przygotowany do świadczenia kompleksowych usług magazynowych z wykorzystaniem systemu AutoStore®️ dla klientów z takich branż jak fashion, healthcare, home decor, small consumer products, FMCG i luxury goods.

Materiały prasowe
Materiały prasowe

DSV – Global Transport and Logistics wzmacnia woj. Zachodniopomorskie

Województwo zachodniopomorskie w przeciągu ostatnich 8 lat stało się kluczowym ogniwem w łańcuchach dostaw firm z takich krajów jak Niemcy, Dania, Szwecja, Norwegia czy Finlandia. Szczególną rolę pod tym względem odgrywa aglomeracja szczecińska, która stanowi obecnie bramę na świat zarówno dla lokalnych, jak i europejskich przedsiębiorców.

DSV – Global Transport and Logistics rozwija się w Szczecinie od wielu lat. Firma zatrudnia tu obecnie kilkuset pracowników, którzy realizują usługi z zakresu logistyki kontraktowej oraz spedycji morskiej, lotniczej i drogowej.

Źródło: DSV

Komentarze (1)

Napisz komentarz
Jarek Wojcinski
Jeszcze fajnie by było gdyby Dsv dało swoim podprzewoźnikom podniesienie stawek za kilometr z ledwo 95 eurocentów do chociaż 1,50 euro ,bo narazie to stawki za kilometrów głodowe ,obsługa spedytorska też słabiutka w porównaniu z zachodem....Czesi mają stawkę 1,40 a my 0,95 ??? Śmiech na sali ...jak tu żyć??
REKLAMA