Enter Air najemcą hangaru w Katowice AirportFot. Katowice Airport, materiały prasowe

Enter Air najemcą hangaru w Katowice Airport

REKLAMA

Enter Air Services Sp. z o.o., spółka zależna linii lotniczej Enter Air, specjalizująca się w obsłudze technicznej samolotów, podpisała z Górnośląskim Towarzystwem Lotniczym SA (GTL SA) umowę najmu hangaru H2. Obiekt ma kubaturę 106 350 m3 i powierzchnię użytkową 7 912 metrów kwadratowych. W hangarze znajdują się dwie zatoki serwisowe, w każdej można serwisować Boeinga 737. Hangar dysponuje także rozbudowanym zapleczem warsztatowym, socjalnym i biurowym. Umowa najmu została podpisana na 10 lat.

– „Z linią lotniczą Enter Air współpracujemy od niemal 15 lat. Aktualnie to największy przewoźnik czarterowy w Katowice Airport, obsługuje około 33% tego rynku. Cieszymy się, że Enter Air został najemcą jednego z katowickich hangarów i otworzy tutaj bazę techniczną. W ten sposób zacieśniamy naszą strategiczną współpracę” – powiedział Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.

– „Port lotniczy w Pyrzowicach jest naszą główną bazą operacyjną. Wspólnie z Katowice Airport zbudowaliśmy największy ruch czarterowy w tej części świata i od wielu lat regularnie latamy do kilkudziesięciu destynacji turystycznych w Europie, Azji i Afryce. W 2024 roku było to ponad 130 unikalnych kierunków, czyli więcej niż oferował jakikolwiek inny przewoźnik operujący z tego portu. Od kilku lat poszukiwaliśmy dogodnych lokalizacji na rozbudowę naszych usług technicznych i cieszę się, że udało nam się podpisać długoletnią umowę w najdynamiczniejszym polskim portem lotniczym. Katowice Airport to niekwestionowany lider w obsłudze ruchu wakacyjnego, więc nasza współpraca była najrozsądniejszym wyborem dla obu stron” – powiedział Grzegorz Polaniecki, Prezes Enter Air Services.

Linia lotnicza Enter Air jest największym prywatnym przewoźnikiem czarterowym w Polsce.

Na katowickim lotnisku zadebiutowała 21 czerwca 2010 roku. Od początku działalności w Katowice Airport do końca 2024 roku na rejsach z i do Pyrzowic Enter Air przewiózł 6,8 mln pasażerów. W 2024 roku Enter Air został pierwszym przewoźnikiem czarterowym w historii katowickiego lotniska, który obsłużył ponad milion podróżnych w ruchu na zlecenie biur podróży w roku kalendarzowym, dokładnie było ich 1 075 762.

REKLAMA

Aktualnie Katowice Airport dysponuje największą infrastrukturą do obsługi technicznej samolotów ze wszystkich polskich lotnisk regionalnych. Obecnie w Pyrzowicach są trzy hangary o sumarycznej powierzchni użytkowej 22,2 tys. m kw. i łącznej kubaturze 287 tys. m sześc. Łącznie dostępnych jest sześć zatok do serwisu samolotów kodu C. Organizacje specjalizujące się w obsłudze technicznej samolotów (MRO), w oparciu o istniejącą infrastrukturę hangarową, oferują w Pyrzowicach szeroki zakres usług, począwszy od liniowych przeglądów samolotów trwających kilka godzin, poprzez szybkie wymiany silników turbowentylatorowych, skończywszy na dużych bazowych obsługach typu C-Check lub D-Check, które zajmują nawet kilka tygodni. W pierwszym kwartale 2025 roku rozpocznie się rozbudowa pyrzowickiej bazy do obsługi technicznej samolotów o kolejny hangar z dwoma zatokami serwisowymi dla samolotów kodu C. Inwestycja potrwa około roku.

Fot. Katowice Airport, materiały prasowe
Fot. Katowice Airport, materiały prasowe

KATOWICE AIRPORT – POZYCJA RYNKOWA, PROGNOZY

Katowickie lotnisko należy do grona największych lotnisk regionalnych w Polsce. W 2024 roku z jego siatki połączeń skorzystało rekordowe 6,39 mln pasażerów. Prognoza na 2025 rok zakłada obsłużenie około 7 mln podróżnych, co będzie najlepszym wynikiem w historii Katowice Airport. Port lotniczy im. Wojciecha Korfantego jest krajowym liderem w segmencie ruchu czarterowego i jednym z największych lotnisk cargo w Polsce.

Fot. Katowice Airport, materiały prasowe
Fot. Katowice Airport, materiały prasowe

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA