Narodowy przewoźnik konsekwentnie realizuje przyjętą strategię taborową. Spółka odebrała zmodernizowane wagony, które już wyjechały w pierwsze trasy. To kolejny krok we wzmacnianiu parku wagonowego PKP Intercity i zwiększaniu komfortu podróży. Wartość kontraktu to ponad 150 mln zł.
Zgodnie z planem realizowane są łódzkie inwestycje CPK na linii kolejowej nr 85, która przebiegnie przez miasto. Ukończona została komora startowa na Retkini, od której zacznie się drążenie tunelu Kolei Dużych Prędkości. Na budowie komory Fabryczna zostały wykonane ściany szczelinowe, a w sąsiadującym Łódzkim Domu Kultury zakończyły się prace zasadnicze przy wzmacnianiu jego fundamentów. Pod koniec czerwca br. spółka CPK i konsorcjum PORR podpisały umowę na drążenie tunelu dla KDP, na którego przebiegu trwają ekspertyzy i badania stanu technicznego łódzkich kamienic.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały niedawno o przesunięciu terminu zakończenia budowy tunelu średnicowego w Łodzi o co najmniej rok. Pierwotny harmonogram przewidywał ukończenie prac w czerwcu 2026 roku, jednak obecne szacunki wskazują na najwcześniejszy możliwy termin finalizacji w 2027 roku. Dodatkowo inwestor nie wyklucza konieczności wyburzenia części budynków znajdujących się w strefie oddziaływania tunelu.
TFG Asset Management, zarządca nowoczesnego kompleksu biurowego West Forum we Wrocławiu, rozpoczął współpracę z BNM Real Estate Advisory przy komercjalizacji dostępnych powierzchni. Nowe otwarcie dla West Forum to również okazja, by wyznaczyć kierunek dalszego rozwoju kompleksu – jako przestrzeni, która odpowiada na realne potrzeby firm i tworzy przyjazne warunki dla pracowników. Elastyczność, zrównoważone podejście i komfort użytkowników to dziś kluczowe elementy przewagi konkurencyjnej na rynku biurowym – i fundament dalszych działań TFG Asset Management. West Forum oferuje powierzchnie biurowe zarówno w modelu tradycyjnego najmu, jak i na elastycznych warunkach w ramach West Flex – z krótszymi okresami najmu i gotowymi aranżacjami.
Ostatnich 18 miesięcy to czas, w którym realizacja CPK wyraźnie przyspieszyła. W tym okresie uzyskano decyzję lokalizacyjną dla lotniska, zaprezentowano projekt budowlany terminala i dworca kolejowego, a dzięki dialogowi z mieszkańcami nabyto od nich setki hektarów gruntów. Został przyjęty Program Wieloletni gwarantujący finansowanie na lata, podpisano dziesiątki umów i przedstawiono precyzyjny plan przyszłych przetargów, które tylko w 2025 roku sięgną 30 mld zł. To wszystko realne dowody, że projekt CPK jest konsekwentnie realizowany a jego główny element – nowe lotnisko i linia Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź, powstanie zgodnie z harmonogramem już w 2032 roku.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały niedawno o przesunięciu terminu zakończenia budowy tunelu średnicowego w Łodzi o co najmniej rok. Pierwotny harmonogram przewidywał ukończenie prac w czerwcu 2026 roku, jednak obecne szacunki wskazują na najwcześniejszy możliwy termin finalizacji w 2027 roku. Dodatkowo inwestor nie wyklucza konieczności wyburzenia części budynków znajdujących się w strefie oddziaływania tunelu.
Tunel dalekobieżny CPK to kluczowy element tzw. linii „Y”, czyli projektowanej trasy Kolei Dużych Prędkości między Warszawą, CPK, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem. Będzie on przebiegać przez centrum Łodzi – pod istniejącą, gęstą zabudową. Na etapie sporządzania projektu budowlanego na zlecenie spółki CPK została wykonana ocena stanu technicznego budynków, a teraz planowane jest pogłębienie wcześniejszych analiz. Spółka CPK wydała specjalne oświadczenie, którego treść, w całości, prezentujemy poniżej.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały niedawno o przesunięciu terminu zakończenia budowy tunelu średnicowego w Łodzi o co najmniej rok. Pierwotny harmonogram przewidywał ukończenie prac w czerwcu 2026 roku, jednak obecne szacunki wskazują na najwcześniejszy możliwy termin finalizacji w 2027 roku. Dodatkowo inwestor nie wyklucza konieczności wyburzenia części budynków znajdujących się w strefie oddziaływania tunelu.
Łódź to w tej chwili największy kolejowy plac budowy w Polsce. W mieście powstaje obecnie najwięcej inwestycji kolejowych w Polsce. Trwa budowa nowych dworców, tuneli. Powstają nowe połączenia międzymiastowe oraz międzynarodowe. Łódzka Kolej Aglomeracyjna powiększa się o nowe i bardziej komfortowe pociągi. A to tylko część z trwających zmian.
Zniknie kolejna "dziura" w zabudowie najważniejszej i najbardziej reprezentacyjnej ulicy w Łodzi. Został ustalony docelowy wygląd kamienicy przy ulicy Piotrkowskiej 58, która zostanie odbudowana na miejscu budynku wyburzonego w 2009 roku, należącego uprzednio do Zakładu Energetycznego Łódź-Teren (później Polskiej Grupy Energetycznej S.A.). Inwestycja posiada opracowany projekt architektoniczno-budowlany oraz prawomocne i ostateczne pozwolenie na budowę.