Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnął przetarg na drążenie tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Spośród pięciu ofert w postępowaniu spółka wybrała tę najkorzystniejszą złożoną przez konsorcjum budowlane PORR. Inwestycja jest częścią kluczowej linii nr 85, czyli kolejowego „Y”, która do 2032 roku połączy Warszawę i Lotnisko CPK z Łodzią, a w 2035 roku umożliwi uruchomienie najszybszych połączeń Kolei Dużych Prędkości również do Wrocławia i Poznania. Rozpoczęcie prac budowlanych jest możliwe jeszcze w tym roku.
Zgodnie z harmonogramami realizowane są łódzkie inwestycje kolejowe CPK, o czym mogli przekonać się posłowie z Łódzkiego Zespołu Parlamentarnego, którzy pojawili się na budowie tunelu Kolei Dużych Prędkości. Bliski ukończenia jest proces wzmacniania fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, z początkiem roku wykonawca przystąpił do odtwarzania wnętrza budynku.
Budowa tunelu średnicowego w Łodzi to
jedna z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. Dzięki niej
czas przejazdu między największymi miastami skróci się, a sama Łódź może stać
się kluczowym punktem na mapie transportowej kraju. Jakie są rzeczywiste koszty
tego przedsięwzięcia? Czy mieszkańcy odczują korzyści, a może wręcz przeciwnie
– zmierzą się z negatywnymi skutkami? I wreszcie, jak na tę inwestycję wpłynie
inflacja oraz rosnące ceny materiałów budowlanych?
Według ostatniego raportu jednej z największych firm doradczych na rynku nieruchomości, Savills, polski rynek biurowy kontynuuje rozwój, dostosowując się do nowych wyzwań i trendów. Pomimo ograniczonej nowej podaży, stabilizacja gospodarcza i rosnące zainteresowanie elastycznymi rozwiązaniami biurowymi wskazują na pozytywne perspektywy dla sektora w nadchodzących latach.
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
1,9 mld zł to kwota, o jaką powiększony został kapitał zakładowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dokapitalizowanie spółki odpowiedzialnej za budowę Lotniska CPK i Kolei Dużych Prędkości, to uzupełnienie transzy z grudnia 2024 roku, kiedy to decyzją premiera Donalda Tuska przekazane zostały środki w wysokości 3,5 mld zł. Nowe fundusze posłużą realizacji bieżących zadań wynikających z planu inwestycyjnego w ramach Programu Wieloletniego CPK na lata 2024-2032.
Futurystyczne
i nowoczesne, ale też pełne szacunku dla ekologii - w Łodzi powstaną nowe
inwestycje, które mają odmienić miejski krajobraz. Projektanci postawili na
innowacyjne rozwiązania i zrównoważony rozwój.
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Da Grasso, największa sieć franczyzowych pizzerii w Polsce, otwiera nowy rozdział w swojej historii, przenosząc swoją główną siedzibę do nowoczesnego biurowca Green Horizon w Łodzi. Ta strategiczna relokacja do przestrzeni o powierzchni blisko 1200 mkw. ma nie tylko zaspokoić potrzeby dynamicznie rozwijającej się organizacji, ale także stać się miejscem inspiracji dla zespołu. Przy realizacji transakcji właściciela biurowca, firmę Globalworth, wspierali eksperci z Cushman & Wakefield, odpowiedzialni za komercjalizację tej nieruchomości.