Kolejna zagraniczna inwestycja na terenie województwa zachodniopomorskiego. Producent specjalistycznych naczep do ciężkich transportów, firma Faymonville z Luxemburgu zamierza rozbudować swoją polską fabrykę, znajdującą się w miejscowości Łozienica pod Goleniowem, która funkcjonuje od blisko 20 lat.
Inwestor swoją fabrykę zlokalizowaną na terenie Goleniowskiego Parku Przemysłowego rozbudowywał już kilkukrotnie. Najnowsza hala została oddana do użytkowania w tym roku, wszystko wskazuje jednak na to, że wkrótce ruszyć mogą kolejne inwestycje.
Jak poinformował w trakcie sesji 18 grudnia wiceburmistrz Goleniowa Piotr Wolny, Faymonville kupiło już od gminy cztery kolejne działki znajdujące się przy istniejącym kompleksie fabrycznym.
Obecnie należące do Faymonville obiekty na terenie Goleniowskiego Parku Przemysłowego rozciągają się na powierzchni 55 tys. metrów kwadratowych. W 2012 r., gdy firma Faymonville uruchamiała w Goleniowie produkcję naczep MAX Trailer, powierzchnia ta wynosiła ok. 16,2 tys. mkw.
Jako niezależna firma rodzinna, Faymonville jest wiodącym producentem naczep z obniżanym pokładem, naczep niskopodwoziowych, burtowych, wózków Dolly, naczep samozaładowczych i pojazdów modułowych, które nadają się do wszystkich niestandardowych rodzajów transportu.
Firma oferuje rozwiązania transportowe dla sektorów transportu ciężkiego, budownictwa, rolnictwa, transportu łodzi, leśnictwa i przemysłu drzewnego, transportu szkła, transportu pionowego, transportu elementów gotowych, energetyki wiatrowej i energetyki, a także do realizacji zamówień publicznych w przemyśle obronnym.
O inwestorze:
Grupa Faymonville z siedzibą w Weiswampach w Luksemburgu, to działający na całym świecie producent przyczep i ciężkiego sprzętu transportowego. Założona w latach 60. XX wieku w Rocherath w Belgii jako kuźnia, później zaczęła produkować i sprzedawać maszyny rolnicze i kabiny do ciągników.
W 1962 r. otwarto nowy zakład produkcyjny, aby zaspokoić popyt na pojazdy leśne. Pod koniec lat 60-tych firma wyprodukowała swoją pierwszą naczepę. Obecnie produkuje każdy typ naczep do różnych potrzeb transportowych, od platform po SPMT.
Posiada 4 zakłady produkcyjne rozmieszczone w całej Europie w Luksemburgu, Belgii, Polsce i Włoszech, a siedziba główna znajduje się w Luksemburgu. Z czasem grupa przejęła i stworzyła marki odpowiadające różnym wymaganiom transportowym. Grupa Faymonville opracowała markę naczep Max w 2012 roku, aby zaspokoić podstawowe potrzeby transportowe.
W 2017 roku grupa Faymonville przejęła firmę Cometto, która jest wiodącym graczem w branży SPMT i produkcji przemysłowych transporterów.