Dolny Śląsk: Francuska Faurecia rozbuduje fabrykę automotive w Legnicy

Dolny Śląsk: Francuska Faurecia rozbuduje fabrykę automotive w Legnicy

Orzech
REKLAMA
Faurecia planuje powiększenie zakładu produkcyjnego w Legnicy (woj. dolnośląskie) przy ul. Jaworzyńskiej. W ramach inwestycji ma powstać nowa hala produkcyjna o kubaturze blisko 70 tys. metrów sześciennych. 
W legnickiej fabryce produkowane są elementy wyciszenia pojazdu.
jedną w Legnicy przy ul. Jaworzyńskiej i drugą tuż obok, w Gniewomierzu na terenie gminy Legnickie Pole.
Do tej pory zainwestowała w oba zakłady 182,5 mln zł i zatrudnia w nich łącznie ponad 1200 pracowników. Dzięki rozbudowie fabryki w Legnicy zatrudnienie w niej ma wzrosnąć o kolejne kilkadziesiąt osób. Inwestor na razie nie ujawnia dokładnej ich liczby ani sumy nakładów inwestycyjnych, jaką zamierza przeznaczyć na rozbudowę fabryki.

O inwestorze:

Faurecia jest szóstym co do wielkości na świecie producentem wyposażenia samochodowego (drugim co do wielkości w Europie), zajmującym się czterema kluczowymi dziedzinami biznesu: fotele samochodowe, technologie kontroli emisji spalin, wnętrza samochodowe oraz zewnętrzne moduły samochodowe (moduły przednie). Faurecia zatrudnia 103 000 pracowników w 34 krajach, w 330 zakładach produkcyjnych oraz 30 ośrodkach badawczo-rozwojowych.Faurecia Automotive Polska to producent wyposażenia samochodów oraz metalowych konstrukcji siedzeń. Należy do francuskiej grupy Faurecia. Prowadzi działalność w obrębie czterech głównych Grup Biznesowych: Automotive Seating (Siedzenia Samochodowe), Emissions Control Technologies (Technologie Kontroli Spalin), Interior Systems (Moduły Wewnętrzne) oraz Automotive Exteriors (Moduły Zewnętrzne).Faurecia jest obecna w Polsce od 1996 roku, kiedy to otwarto pierwszy zakład w Grójcu. W dziewięciu zlokalizowanych w Polsce fabrykach Faurecii, w jednym Centrum R&D oraz w Środkowoeuropejskim Centrum Finansowo-Księgowym pracuje w sumie ponad 6 300 osób.Na Dolnym Śląsku inwestor ma cztery fabryki: w Legnicy (produkcja elementów wyciszenia pojazdu), Gniewomierzu pod Legnicą (produkcja elementów dekoracyjnych do samochodów osobowych i terenowych klasy premium), Wałbrzychu (produkcja i montaż komponentów do siedzeń samochodowych) i Jelczu-Laskowicach pod Wrocławiem (produkcja oparć i poduszek z gąbki poliuretanowej do siedzeń samochodowych dla potrzeb Zakładów PSA Peugeot Citroen w Trnawie).

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

Warszawa: Przedwiośnie – ruszyła budowa nowego osiedla na Białołęce [WIZUALIZACJE]
Za inwestycję u zbiegu ulic Płochocińskiej i Przyrodniczej, przy granicy miasta, odpowiada warszawsk...
Wrocław: Atal City Square – ruszyła budowa setek mieszkań i apartamentów inwestycyjnych przy Dworcu Głównym [WIZUALIZACJE]
Ogólnopolski deweloper z Cieszyna kupił kilkuhektarowy teren na Przedmieściu Oławskim w 2018 roku. Z...
Wrocław: Miasto wyremontuje tramwaje za ponad 130 milionów? Są chętni
Modernizację przejdą 42 Protramy i Skody. Większość z nich służy już od kilkunastu lat. Inwestycja m...
[Poznań] Znany sklep RTV wynajął nowy magazyn w Poznaniu
Firma Terg S.A., właściciel elektromarketów Media Expert, wynajął 1,8 tys. mkw. powierzchni magazyno...
Vantage Development kupił prawie hektar ziemi na południu Wrocławia pod mieszkaniówkę
Wrocławski deweloper ponownie inwestuje w tej części miasta. Zapłacił za grunt pod nowe osiedle czte...
[Kraków] Budowa VIII etapu Słonecznego Miasteczka w Krakowie zbliża się do końca
Zakończyła się kolejna faza budowy VIII etapu osiedla Słoneczne Miasteczko, w ramach której wykonano...
[Polska] Wpływ koronawirusa na rynek nieruchomości – wywiad z Danielem Bieniasem, dyrektorem zarządzającym CBRE
Jaki wpływ będzie miał koronawirus na postrzeganie polskiego rynku nieruchomości komercyjnych przez...
Wrocław: Kończą się przygotowania do budowy Alei Wielkiej Wyspy
Miasto już kilkanaście miesięcy temu wybrało firmy Banimex i Azi-Bud na wykonawcę inwestycji. Projek...
Wrocław: Town House wyręczy Verity Development. Przebuduje zabytkową kamienicę na Przedmieściu Świdnickim
Wrocławski deweloper przygotowywał tę inwestycję co najmniej od ubiegłego roku. Może już zrobić to,...
Wrocław: Do trzech razy sztuka? Miasto wydłuża czas projektowania remontu mostu Osobowickiego i wymaga konsultacji
Zabytkowa przeprawa nad Odrą ma być odnowiona do 2024 roku. Urzędnicy unieważnili już dwa postępowan...