Na początku tygodnia poznaliśmy oferty na opracowanie dokumentacji projektowej dla pierwszego z czterech odcinków Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI), między Bielskiem-Białą a Bulowicami. W piątek 28 lutego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła oferty dla kolejnego, od Choczni do Kalwarii Zebrzydowskiej. Tym razem przeprowadzeniem badań geologicznych, przygotowaniem projektu budowlanego i uzyskaniem pozwolenia na budowę 20 km BDI zainteresowanych jest trzynaście firm i konsorcjów (o trzy więcej niż w postępowaniu na pierwszy odcinek).
10 wykonawców złożyło oferty w przetargu na przeprowadzenie badań geologicznych, przygotowanie projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na budowę dla pierwszego, 16-kilometrowego odcinka S52, czyli Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI), od Bielska-Białej do Bulowic. Na sfinansowanie tych prac inwestor – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zamierza przeznaczyć 45,5 mln zł. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie, przewidzianym na realizację tej inwestycji przez Dyrekcję.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła oferty na dokumentację niezbędną do rozbudowy autostrady A2 między Łodzią i Warszawą o dodatkowy pas ruchu. Zgłosiło się osiem firm. Najtańsza oferta opiewa na kwotę 22,8 mln zł, a najdroższa na 58,4 mln zł. Oznacza to, że siedem ofert mieści się w kwocie przeznaczonej przez GDDKiA na realizację zadania, a jedna ją przekracza. Oferty będą teraz badane i w drugiej połowie roku powinniśmy poznać wykonawcę.