Program Centralnego Portu Komunikacyjnego jest konsekwentnie realizowany. W ciągu ostatniego roku, po urealnieniu harmonogramu prac, spółka uzyskała m.in. decyzję lokalizacyjną, podpisała umowy o łącznej wartości ponad 650 mln zł i przyjęła do odbiorów projekt budowlany lotniska i dworca kolejowego.
W biznesowym centrum Warszawy w 2025 roku ma się rozpocząć budowa kolejnego wysokiego budynku. Ghelamco Poland planuje rozpocząć przy ulicy Towarowej 7 na Woli budowę drugiego etapu kompleksu VIBE. Nowy budynek powstanie pomiędzy już istniejącym budynkiem VIBE 1 a wieżowcami The Warsaw HUB. Za projekt architektoniczny całego kompleksu odpowiedzialna jest pracownia PIG Architekci.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała wart 11,5 mln zł kontrakt na wykonanie projektu baz utrzymania dla służb lotniskowych. Projektant ma rok na przygotowanie kompletnej dokumentacji wraz z wnioskiem o pozwolenie na budowę. To już czwarta – po wieży kontroli ruchu lotniczego, budynkach służb ratowniczo-gaśniczych i centrum kontroli operacji lotniczych – umowa na projektowanie obiektów wspierających Lotnisko CPK.
Ponad 1500 hektarów zakupionych w ramach Programu Dobrowolnych Nabyć, kilkadziesiąt podpisanych umów, milionowe dofinansowanie z funduszy unijnych, odbiory projektu budowlanego lotniska i dworca kolejowego, do tego trwające prace budowlane w Łodzi przy tunelu dalekobieżnym i zaawansowane projektowanie 480-kilometrowej linii „Y” łączącej Warszawę z Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem – to tylko część działań realizowanych w ramach projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego z ostatnich 11 miesięcy.
Konsorcjum architektoniczne, pełniące rolę master architekta, przekazało spółce CPK projekt budowlany nowego lotniska, dworca kolejowego i węzła przesiadkowego transportu publicznego. Ruszyły odbiory projektu budowlanego, które powinny się skończyć jeszcze w tym roku. Otwarcie pierwszego etapu lotniska zaplanowane jest na koniec 2032 r.
VIBE, najnowszy projekt Ghelamco w biznesowym centrum Warszawy, sukcesywnie zapełniają wprowadzający się do niego najemcy. Biurowiec został oddany do użytku i jest już w pełni wynajęty. Wśród firm, które zaczęły w nim pracować jest m.in. Reckitt, międzynarodowy potentat zajmujący się produkcją i promocją dóbr konsumpcyjnych.
Spółka CPK podpisała umowę na zaprojektowanie Centrum Kontroli Operacji Lotniczych. Wykonawca ma rok na przygotowanie kompletnego projektu budowlanego wraz z wnioskiem o pozwolenie na budowę. To już trzecia – po wieży kontroli ruchu lotniczego i infrastrukturze dla służb ratowniczo-gaśniczych – umowa na projektowanie obiektów wspierających lotnisko.
Legendarna marka samochodów sportowych i luksusowych – Porsche – wybrała na swoją polską siedzibę biurowiec VIBE, zrealizowany przez Ghelamco w biznesowym centrum Warszawy.
W nadmorskim sercu Gdyni, w historycznej lokalizacji Mola Południowego i przy porcie jachtowym, Ghelamco wspólnie z PZŻ zbuduje wielofunkcyjny budynek z centrum żeglarskim. Inwestycja Nova Marina Gdynia będzie zwieńczeniem trwającej od lat współpracy firmy z Polskim Związkiem Żeglarskim i zrzeszonymi w nim gdyńskimi klubami, dzięki której miasto zyska wartościowy, wpisujący się w jego modernistyczne tradycje obiekt z bogatą infrastrukturą dla żeglarzy.
Witamy w kolejnym odcinku “Wieżowców w Warszawie” naszego zestawienia budowanych, planowanych oraz niezrealizowanych budynków w stolicy. W tym odcinku przyjrzymy się kilku zaawansowanym budowom, ukończonym etapom oraz jednemu kontrowersyjnemu projektowi przy ulicy Srebrnej. Zapraszamy na film!