REKLAMA

Sweco Polska Sp. z o.o.

Artykuły o Sweco Polska Sp. z o.o.

W Ustce trwa budowa bazy operacyjno-serwisowej PGE Baltica [FILM+ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]
W Ustce trwa budowa bazy operacyjno-serwisowej PGE Baltica [FILM+ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]
Prace przy budowie bazy operacyjno-serwisowej PGE Baltica w Ustce postępują zgodnie z harmonogramem. Najtrudniejsze i najbardziej czasochłonne czynności przygotowawcze dobiegają końca, a obok podlegającego przebudowie nabrzeża coraz wyraźniej widać pierwsze elementy przyszłych obiektów portowych. Inwestycję dla Grupy PGE realizuje Korporacja Budowlana DORACO.
W Ustce powstaje baza operacyjno-serwisowa PGE Baltica [FILM+WIZUALIZACJE]
W Ustce powstaje baza operacyjno-serwisowa PGE Baltica [FILM+WIZUALIZACJE]
W Ustce trwają prace budowlane przy bazie operacyjno-serwisowej w Ustce. Planowane oddanie do użytku nowoczesnych obiektów portowych to IV kwartał 2026 roku. Pierwszą morską farmą wiatrową obsługiwaną z Ustki będzie Baltica 2 – wspólny projekt PGE i Ørsted. Baza, w której zatrudnienie znajdzie około 100 osób, będzie działać w trybie 24/7. Jej załoga – zarówno na lądzie, jak i na morzu – będzie odpowiedzialna m.in. za realizację zadań serwisowych.
CPK stawia na wysokie standardy zrównoważonego budownictwa
CPK stawia na wysokie standardy zrównoważonego budownictwa
Centralny Port Komunikacyjny zamierza otrzymać certyfikat  BREEAM - jeden z najbardziej uznawanych i rozpoznawalnych na świecie standardów oceny wpływu inwestycji budowlanych na środowisko naturalne i społeczeństwo. Jego uzyskanie zapewni lepsze zarządzanie projektem inwestycyjnym i procesem budowy, pozwoli na optymalizację zużycia energii, gospodarki wodnej czy zarządzania odpadami.
Przy wsparciu KPO w Portach Łeba i Ustka trwają prace modernizacyjne
Przy wsparciu KPO w Portach Łeba i Ustka trwają prace modernizacyjne
Urząd Morski w Gdyni zawarł kolejne umowy w ramach inwestycji realizowanych ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Przedmiotem podpisanych kontraktów jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad strategicznymi modernizacjami infrastruktury zapewniającej dostęp do portu w Łebie i Ustce, które przygotowują je do pełnienia funkcji terminali serwisowych dla morskiej energetyki wiatrowej (offshore).
Zbiornik retencyjny na Łacinie – bezpieczeństwo hydrologiczne Poznania
Zbiornik retencyjny na Łacinie – bezpieczeństwo hydrologiczne Poznania
Zmniejszenie ryzyka podtopień i stworzenie zielonej przestrzeni rekreacyjnej – to cele jakie postawił sobie Poznań decydując się na budowę zbiornika retencyjnego na Łacinie. Inwestycja odegra kluczową rolę we wzmocnieniu ochrony miasta przed skutkami intensywnych opadów i postępujących zmian klimatycznych. Nowy zbiornik znacznie odciąży dolny odcinek kolektora Berdychowo.
W Ustce ruszyła budowa bazy operacyjno-serwisowej PGE Baltica [WIZUALIZACJE]
W Ustce ruszyła budowa bazy operacyjno-serwisowej PGE Baltica [WIZUALIZACJE]
Symbolicznym wbiciem łopaty oficjalnie rozpoczęły się prace budowlane przy bazie operacyjno-serwisowej w Ustce. Planowane oddanie do użytku nowoczesnych obiektów portowych to IV kwartał 2026 roku. Pierwszą morską farmą wiatrową obsługiwaną z Ustki będzie Baltica 2 – wspólny projekt PGE i Ørsted.
Może ruszać budowa bazy operacyjno-serwisowej PGE Baltica w Ustce [WIZUALIZACJE]
Może ruszać budowa bazy operacyjno-serwisowej PGE Baltica w Ustce [WIZUALIZACJE]
PGE Baltica podpisała umowę z Korporacją Budowlana DORACO na budowę bazy operacyjno-serwisowej w Ustce. Nowoczesny obiekt, którego budowa ruszy wiosną tego roku, będzie kluczowym zapleczem operacyjnym dla morskich farm wiatrowych na Bałtyku.
W Ustce powstanie baza serwisowa PGE Baltica  [WIZUALIZACJE]
W Ustce powstanie baza serwisowa PGE Baltica [WIZUALIZACJE]
PGE Baltica wybrał generalnego wykonawcę bazy serwisowej, która powstanie w Ustce, w województwie pomorskim. Została nim wybrana Korporacja Budowlana Doraco, która zaprojektuje w szczegółach i zbuduje nową infrastrukturę portową i budynki w Ustce, które składać się będą na bazę operacyjno-serwisową dla morskich farm wiatrowych.
Otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie kolejnego odcinka S52 Beskidzkiej Drogi Integracyjnej
Otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie kolejnego odcinka S52 Beskidzkiej Drogi Integracyjnej
Na początku tygodnia poznaliśmy oferty na opracowanie dokumentacji projektowej dla pierwszego z czterech odcinków Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI), między Bielskiem-Białą a Bulowicami. W piątek 28 lutego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła oferty dla kolejnego, od Choczni do Kalwarii Zebrzydowskiej. Tym razem przeprowadzeniem badań geologicznych, przygotowaniem projektu budowlanego i uzyskaniem pozwolenia na budowę 20 km BDI zainteresowanych jest trzynaście firm i konsorcjów (o trzy więcej niż w postępowaniu na pierwszy odcinek).
Duże zainteresowanie zaprojektowaniem pierwszego odcinka Beskidzkiej Drogi Integracyjnej
Duże zainteresowanie zaprojektowaniem pierwszego odcinka Beskidzkiej Drogi Integracyjnej
10 wykonawców złożyło oferty w przetargu na przeprowadzenie badań geologicznych, przygotowanie projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na budowę dla pierwszego, 16-kilometrowego odcinka S52, czyli Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI), od Bielska-Białej do Bulowic. Na sfinansowanie tych prac inwestor – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zamierza przeznaczyć 45,5 mln zł. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie, przewidzianym na realizację tej inwestycji przez Dyrekcję.
REKLAMA