Zmniejszenie ryzyka
podtopień i stworzenie zielonej przestrzeni rekreacyjnej – to cele
jakie postawił sobie Poznań decydując się na budowę zbiornika
retencyjnego na Łacinie. Inwestycja odegra kluczową rolę we
wzmocnieniu ochrony miasta przed skutkami intensywnych opadów i
postępujących zmian klimatycznych. Nowy zbiornik znacznie odciąży
dolny odcinek kolektora Berdychowo.
Symbolicznym wbiciem łopaty oficjalnie rozpoczęły się prace budowlane przy bazie operacyjno-serwisowej w Ustce. Planowane oddanie do użytku nowoczesnych obiektów portowych to IV kwartał 2026 roku. Pierwszą morską farmą wiatrową obsługiwaną z Ustki będzie Baltica 2 – wspólny projekt PGE i Ørsted.
PGE Baltica podpisała umowę z Korporacją Budowlana DORACO na budowę bazy operacyjno-serwisowej w Ustce. Nowoczesny obiekt, którego budowa ruszy wiosną tego roku, będzie kluczowym zapleczem operacyjnym dla morskich farm wiatrowych na Bałtyku.
PGE Baltica wybrał generalnego wykonawcę bazy serwisowej, która powstanie w Ustce, w województwie pomorskim. Została nim wybrana Korporacja Budowlana Doraco, która zaprojektuje w szczegółach i zbuduje nową infrastrukturę portową i budynki w Ustce, które składać się będą na bazę operacyjno-serwisową dla morskich farm wiatrowych.
Na początku tygodnia poznaliśmy oferty na opracowanie dokumentacji projektowej dla pierwszego z czterech odcinków Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI), między Bielskiem-Białą a Bulowicami. W piątek 28 lutego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła oferty dla kolejnego, od Choczni do Kalwarii Zebrzydowskiej. Tym razem przeprowadzeniem badań geologicznych, przygotowaniem projektu budowlanego i uzyskaniem pozwolenia na budowę 20 km BDI zainteresowanych jest trzynaście firm i konsorcjów (o trzy więcej niż w postępowaniu na pierwszy odcinek).
10 wykonawców złożyło oferty w przetargu na przeprowadzenie badań geologicznych, przygotowanie projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na budowę dla pierwszego, 16-kilometrowego odcinka S52, czyli Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI), od Bielska-Białej do Bulowic. Na sfinansowanie tych prac inwestor – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zamierza przeznaczyć 45,5 mln zł. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie, przewidzianym na realizację tej inwestycji przez Dyrekcję.
Szykuje się kolejna ważna inwestycja drogowa w województwie podkarpackim. Otwarto oferty w postępowaniu przetargowym na wykonanie prac przygotowawczych dla rozbudowy drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz – Lesko wraz z dwoma mostami: na rzece Osława w Zagórzu i na rzece San w Postołowie.
Najważniejszym wydarzeniem było udostępnienie kierowcom ostatniego w województwie odcinka drogi ekspresowej S3 pomiędzy Bolkowem a Kamienną Górą. Mijający rok to w głównej mierze przygotowanie kolejnych inwestycji, które GDDKiA planuje zrealizować w najbliższych latach.
Jest umowa na opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji nowej linii tramwajowej oraz rozbudowy ulicy Bunscha i budowy ulicy Humboldta na odcinku od pętli Czerwone Maki do zachodniej obwodnicy Krakowa. Kontrakt pomiędzy Zarządem Inwestycji Miejskich a firmą Sweco Polska sp. z o.o. z Poznania został podpisany 30 października.
Zarząd Inwestycji Miejskich rozstrzygnął przetarg na opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji rozbudowy ulicy Bunscha i budowy ulicy Humboldta. Jednym z głównych elementów planowanego zadania ma być nowa linia tramwajowa w południowo-zachodniej części Krakowa. Zlecenie, za niecałe 2 mln zł, wykona firma Sweco Polska Sp. z o.o.