Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) rozpoczyna przygotowanie dokumentacji projektowej dla ostatniego głównego wyjazdu ze stolicy, który nie ma jeszcze statusu drogi szybkiego ruchu. To odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, który stanowi północny wylot ze stolicy w kierunku Gdańska.
Poznaliśmy wykonawcę, który zaprojektuje północny wylot S7 z Warszawy. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Transprojekt Gdański (lider) oraz Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa. Opracowanie dokumentacji dla ostatniego odcinka S7 w woj. mazowieckim, od Kiełpina do Trasy Armii Krajowej i skrzyżowania z S8 w stolicy, wyceniono na 54 243 000 zł. Jeśli nie będzie odwołań od tego wyboru, umowę GDDKiA przewiduje podpisać na przełomie lipca i sierpnia 2024 r.
W ramach inwestycji wybudowana zostanie dwujezdniowa droga ekspresowa S52 o długości ok. 12,5 km, na odcinku od węzła Modlnica (z rozbudową węzła) do węzła Kraków Mistrzejowice. Każda jezdnia będzie miała po trzy pasy ruchu.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła oferty na przygotowanie dokumentacji rozbudowy obwodnicy Krakowa między węzłami Modlnica i Modlniczka. Oferty złożyło ośmiu wykonawców. Komisja przetargowa przystępuje do weryfikacji złożonych dokumentów.