REKLAMA

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Inwestycje Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. (1)

Artykuły o Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Port Gdynia przejął strategiczny teren przy ul. Indyjskiej
Port Gdynia przejął strategiczny teren przy ul. Indyjskiej
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. nabył nieruchomość przy ul. Indyjskiej 7 – teren o powierzchni ponad 3 hektarów, położony w granicach administracyjnych portu. Dotychczas ZMPG S.A. nie posiadał do niego praw użytkowania. Zapewnienie możliwości korzystania z tego obszaru stanowi ważny krok w realizacji strategii rozwoju Portu Gdynia i zwiększaniu dostępnych terenów inwestycyjnych. Od 29 października port może formalnie wykorzystywać nieruchomość na potrzeby prowadzenia i rozwoju działalności portowej.
Nowa wielka, strategiczna inwestycja za 5 mld zł w Porcie Gdynia. Powstanie Port Zewnętrzny
Nowa wielka, strategiczna inwestycja za 5 mld zł w Porcie Gdynia. Powstanie Port Zewnętrzny
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. ogłosił zmianę harmonogramu postępowania na wybór partnera prywatnego dla strategicznej inwestycji – Portu Zewnętrznego. Nowy termin składania ofert został wyznaczony na 30 czerwca 2026 r. Decyzja zapadła na wniosek jednego z uczestników postępowania i jest bezpośrednio związana z aktualizacją dokumentacji przetargowej.
Strategiczna inwestycja: Port Gdynia podwoi przepustowość terminala paliwowego
Strategiczna inwestycja: Port Gdynia podwoi przepustowość terminala paliwowego
Kolejna ważna, strategiczna dla Polski inwestycja w Trójmieście. Port Gdynia podwoi przepustowość terminala paliwowego. Jego rozbudowę i modernizację przeprowadzi polska firma Budimex S.A. z Warszawy.
PERN S.A. zakończył dużą inwestycję zwiększającą bezpieczeństwo dostaw paliw w Polsce
PERN S.A. zakończył dużą inwestycję zwiększającą bezpieczeństwo dostaw paliw w Polsce
PERN S.A. uroczyście zakończył inwestycję w Bazie Paliw nr 21 w Dębogórzu (woj. pomorskie), oddając do użytku trzy nowoczesne zbiorniki do magazynowania paliw płynnych o łącznej pojemności 150 tys. m3. Inwestycja kosztowała blisko 150 mln zł i zwiększyła pojemność magazynową Bazy do ponad 500 tys. m3. Aktualnie Baza w Dębogórzu jest największym tego typu obiektem w Polsce.
Kolejne wielkie inwestycje w Porcie Gdynia
Kolejne wielkie inwestycje w Porcie Gdynia
Port Gdynia z rekordowym budżetem inwestycyjnym na 2025 rok. Rusza kolejna faza rozwoju infrastruktury morskiej. Zarząd Morskiego Portu Gdynia zapowiada intensyfikację działań inwestycyjnych w nadchodzącym roku.. W 2025 r. na rozwój infrastruktury portowej przeznaczone zostanie 449,8 mln zł, a dodatkowe 31,5 mln zł trafi na remonty i konserwację istniejących obiektów. To część ambitnego programu modernizacyjnego o wartości 1,3 mld zł, zaplanowanego na lata 2025–2027.
Wielka i ważna inwestycja w Porcie Gdynia. Umowa na budowę falochronów osłonowych podpisana
Wielka i ważna inwestycja w Porcie Gdynia. Umowa na budowę falochronów osłonowych podpisana
Już wkrótce rozpocznie się budowa falochronów osłonowych w Porcie Gdynia. Dzięki inwestycji powstanie osłonięty od falowania akwen, co pozwoli na wybudowanie i późniejszą eksploatację Portu Zewnętrznego. Oznacza to znacznie szersze możliwości rozwoju i umocnienia pozycji gdyńskiego portu wśród portów na Bałtyku, a także większe bezpieczeństwo gospodarcze i militarne dla całego kraju. W czwartek 3 października podpisano umowę na realizację tego zadania z konsorcjum, którego liderem jest Budimex.
Powstanie nowoczesny depot kontenerowy w Porcie Gdynia
Powstanie nowoczesny depot kontenerowy w Porcie Gdynia
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. podpisał ze Spółką Medlog Poland należącą do grupy MSC umowę na 20-letnią dzierżawę nieruchomości gruntowych o łącznej powierzchni 59.787 metrów kwadratowych, z przeznaczeniem na prowadzenie depotu kontenerowego. Na zawarcie umowy dzierżawy zgodę wyraził Minister Infrastruktury oraz Walne Zgromadzenie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
Trasa S6 zostanie połączona z Portem Gdynia
Trasa S6 zostanie połączona z Portem Gdynia
Powstająca na terenie województwa pomorskiego droga szybkiego ruchu S6 zostanie połączona z Portem Gdynia. Ze względu na postępujące wyczerpanie zdolności przepustowej układu drogowego oraz jego degradację trwają przygotowania do realizacji kluczowej w skali miasta i regionu inwestycji, jaką jest Droga Czerwona. To kluczowy fragment ostatniej mili, który poprzez układ bezkolizyjnych węzłów i odcinków jezdni pomiędzy nimi, połączy Port Gdynia z drogą ekspresową S6 (a docelowo S7 oraz autostradą A1).
Jest umowa na projekt połączenia Portu Zewnętrznego z Drogą Czerwoną w Gdyni
Jest umowa na projekt połączenia Portu Zewnętrznego z Drogą Czerwoną w Gdyni
18 stycznia 2024 roku została podpisana umowa na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn. „Obsługa komunikacyjna zewnętrznych pirsów Portu Gdynia – część drogowa”. Wykonawcą opracowania będzie firma Highway Sp. z o.o. z Gdańska. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie połączenia drogowego projektowanej w ramach odrębnego zadania przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Drogi Czerwonej z Portem Zewnętrznym oraz niezbędną przebudowę lub budowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej. Szacuje się, że termin wykonania umowy wyniesie około 24 miesiące.
PERN i Port Gdynia – 400 mln zł w inwestycje paliwowe
PERN i Port Gdynia – 400 mln zł w inwestycje paliwowe
Blisko 400 mln zł – tyle wyniosą inwestycje PERN oraz Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., dzięki którym zwiększy się przepustowość bazy paliw PERN w Dębogórzu. Efekt? Jeszcze więcej paliw będzie mogło docierać do Polski drogą morską. Zarządy obu firm podpisały porozumienie, którego głównym założeniem jest rozładunek tankowców o nośności powyżej 120 tys. ton oraz możliwości magazynowania i szybkiej dystrybucji produktów w głąb kraju.
REKLAMA