W 2023 roku Gemini Park Tychy świętuje pięciolecie swojego istnienia. Po rozbudowie zakończonej w zeszłym roku obiekt rozrósł się do niemal 44 tysięcy GLA, na których mieści się nie tylko przestrzeń handlowo-rozrywkowa, ale także nowoczesne powierzchnie biurowe. Miesięcznie Gemini Park Tychy odwiedza średnio 400 tys. klientów, a centrum stale rozwija swoją ofertę. Calvin Klein Jeans/Tommy Jeans i Let’s Bubble to tylko niektóre z marek pozyskanych do portfolio w bieżącym roku. Kolejne otwarcie, planowane na drugą część 2023 r., z pewnością ucieszy najmłodszych – w galerii powstanie nowoczesna sala zabaw.
Od otwarcia w 2018 roku Gemini Park Tychy pracuje nad rozwojem swojej propozycji handlowej oraz rozrywkowej dla klientów z aglomeracji śląskiej. Różnorodna oferta współtworzona przez 120 najemców sprawia, że galeria umacnia swoją pozycję na rynku retail w województwie śląskim. Wśród marek obecnych w centrum w Tychach znajdują się tak uznane brandy jak TkMaxx, H&M, New Yorker, Halfprice, marki z grupy LPP, Media Expert czy Empik. Wraz z sąsiadującymi sklepami wolnostojącymi OBI, Media Markt, Castoramą i Merkury Market tyska galeria tworzy kompleksową ofertę wyposażenia wnętrz i rtv/agd w ramach lokalnego power center. Samo Gemini Park Tychy posiada w portfolio aż 8 sklepów z tego segmentu m.in. Jysk czy RTV EURO AGD. Dodatkowo centrum wynajmuje ponad 2500 mkw. przestrzeni biurowej wysokiej klasy oraz zapewnia 1100 miejsc parkingowych.
Jednak w zamyśle inwestora od początku swojego istnienia Gemini Park Tychy miał być czymś więcej niż tylko przestrzenią zakupową o szerokim wyborze marek. Ambicje tyskiego centrum handlowego sięgają znacznie szerzej – galeria chce tworzyć nowoczesne, multimedialne oraz interdyscyplinarne centrum kulturalno-edukacyjne wrażliwe na środowisko i ekologię oraz rozwój i wspieranie lokalnej społeczności. Partnerstwo z Miejskim Centrum Kultury i lokalnymi inicjatywami artystycznymi zaowocowało wieloma pionierskimi w skali ogólnopolskiej współpracami jak chociażby projekt "Okno na kulturę" czy Tyski Festiwal Teatrów Niezależnych Andromedon.
– Gemini Park Tychy to miejsce szczególne na śląskiej mapie retail, ale także w portfelu całego Gemini Holding. Myślę, że przez ostatnie 5 lat udowodniliśmy, że mamy pomysł na to, jak w Tychach stworzyć unikalną przestrzeń, która odpowie na oczekiwania naszych klientów. Dbamy o to, żeby proponowane przez nas rozwiązania były zgodne z rynkowymi trendami. Chcemy być wrażliwym, uważnym i wychodzącym naprzeciw lokalnej społeczności sąsiadem. Rozbudowa, którą przeprowadziliśmy w Tychach w okresie pandemii, pokazuje, że nasze zobowiązania traktujemy poważnie, nawet w niesprzyjających warunkach rynkowych – podkreśla Anna Malcharek, Dyrektor Zarządzający Gemini Holding, inwestora galerii w Tychach.
Oferta kulturalna Gemini Park Tychy stała się jeszcze bogatsza po zakończeniu rozbudowy. Od zeszłego roku w obiekcie, dzięki współpracy z Multikinem, działa jedno z najnowocześniejszych kin na Śląsku. Jego debiut to kolejne poszerzenie funkcji galerii, które znacznie wpłynęło na zwiększenie dotychczasowego footfallu.
Galeria w Tychach wciąż się rozwija, czego dowodem są kolejne nowe najmy. W 2023 r. wieloletni partner Gemini - Silesia Jeans, otworzył swój drugi sklep z dwoma uznanymi brandami modowymi Tommy Jeans i Calvin Klein Jeans. Długoletnia strategia rozwoju sekcji modowej w Gemini Park sprawiła, że obecnie odwiedzający mają tu dostęp do ponad 40 polskich i zagranicznych brandów.
W 2023 roku do Gemini Park Tychy wprowadziła się kolejna uznana i lubiana marka o śląskich korzeniach. Lokal Let’s Bubble łączy oryginalny tajwański pomysł na bubble tea z dbałością o wysoką jakość składników – tam, gdzie jest to możliwe herbata bąbelkowa produkowana jest w oparciu o polskie surowce.
Zmiany i otwarcia dotyczą nie tylko sklepów, ale także punktów specjalistycznych i usługowych. Od bieżącego roku odwiedzający Gemini Park Tychy mają dostęp do oferty farmaceutycznej w nowo otwartej Ziko Apteka. Także w tym roku w galerii otwarto jedyny w Tychach punkt obsługi klienta pod szyldem PGNiG.
– Nowe otwarcia i inicjatywy potwierdzają nasze ambicje, aby stać się znaczącym centrum retail oraz ośrodkiem kreującym unikalne doświadczenia artystyczne, społeczne i edukacyjne dla klientów. Zależy nam na ciągłym poszerzaniu naszej oferty i kompleksowym zakresie branż, tak aby nasi odwiedzający mogli zaspokoić wszystkie swoje potrzeby pod jednym dachem, w możliwie najdogodniejszy i najatrakcyjniejszy dla siebie sposób. W tym roku na pewno nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa, przed nami kolejne wyjątkowe wydarzenia – obiecuje Tomasz Misztalewski, Dyrektor Gemini Park Tychy.
O Gemini Park Tychy:
Gemini Park Tychy to największe centrum handlowe w Tychach i jedno z najnowocześniejszych na Śląsku, położone w sercu mającego mieć docelowo 100 tys. mkw. hubu handlowego. Na powierzchni 43,6 tys. mkw. GLA klienci mogą znaleźć ponad 130 sklepów, punktów usługowych i lokali gastronomicznych. Centrum jest doskonale skomunikowane z największymi miastami woj. śląskiego, a także z Podbeskidziem. Rynek konsumencki galerii obejmuje ponad 1 mln potencjalnych klientów. Wśród najemców można znaleźć topowe polskie i zagraniczne marki, w tym przede wszystkim marki segmentu modowego i lifestylowego.
Tenant-mix wypełnia m.in.: kompletne portfolio marek LPP, H&M, TK Maxx, HalfPrice, New Yorker, Medicine, Diverse, Big Star, Lee/Wrangler/Levi’s, Vistula, Tommy Jeans, CK Jeans, Wólczanka, Bytom, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Yes, Douglas, Rossmann, Hebe, Homla, Jysk, Bel-Pol, Komfort, Pepco, Action, TEDi, Empik, Fabryka Formy, RTV Euro AGD i Media Expert. Operatorem spożywczym galerii jest Biedronka. Swoje lokale gastronomiczne mają tutaj m.in. KFC, McDonald's, Lodomania, Olimp i Thai Express. Operatorem kinowym jest Multikino. Galeria otwarta została w 2018 roku.
W 2022 roku zakończyła się natomiast jej rozbudowa o ok. 7 tys. mkw., dzięki której galeria zyskała ofertę rozrywkową. Inwestycja była wielokrotnie nagradzana w kraju.