Grupa Żabka utrzymuje wysokie tempo rozwoju. Na koniec trzeciego kwartału 2025 r. liczba sklepów sieci w Polsce i Rumunii wyniosła 12 099, co stanowi wzrost o prawie 11% w porównaniu do roku poprzedniego. W ramach przyspieszenia ekspansji, w 2025 r. Grupa planuje otworzyć ponad 1 300 nowych placówek w Polsce i Rumunii.
Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych, sprzedaż porównywalna (LfL) zwiększyła się o 5,5% w pierwszych dziewięciu miesiącach br. Dodatkowo, wzrost sprzedaży Grupy wspierany był przez dynamiczny rozwój sieci w Polsce i Rumunii oraz rozwój biznesów cyfrowych. W efekcie, o 14,1% rok do roku wzrosły zarówno sprzedaż do klienta końcowego – osiągając blisko 23,27 mld zł, jak i skonsolidowane przychody Grupy, które wyniosły 20,23 mld zł.
Skorygowany wynik EBITDA wzrósł o 16,5% do 2,93 mld zł narastająco na koniec września br., co było efektem rozwoju sieci, wzrostu LfL oraz dyscypliny kosztowej. Marża skorygowanego EBITDA wzrosła o 0,3 p.p., osiągając poziom 12,6%. Z kolei korygowany zysk netto w okresie trzech kwartałów 2025 r. wyniósł 649 mln zł, co oznacza wzrost o 54,6% w porównaniu do poprzedniego roku. Przełożyło się to na wzrost marży skorygowanego zysku netto do 2,8% (wobec 2,1% rok wcześniej).
Dzięki stabilnemu generowaniu gotówki oraz konsekwentnemu obniżaniu zadłużenia, wskaźnik finansowego długu netto do skorygowanego wyniku EBITDA post-rent obniżył się o 0,4x r/r do 1,0x na koniec trzeciego kwartału 2025 r., czyli do poziomu umożliwiającego rekomendowanie wypłaty dywidendy zgodnie ze zaktualizowaną strategią Grupy.
– „Rezultaty osiągnięte po trzech kwartałach 2025 roku dowodzą, że komunikowana podczas IPO strategia przynosi wymierne efekty i pozwala nam z determinacją oraz konsekwencją zwiększać wartość Grupy Żabka. Utrzymujemy stabilny wzrost we wszystkich kluczowych obszarach działalności, wykorzystując synergie między rozwojem sieci, cyfryzacją i innowacjami produktowymi.
Dynamicznie przyspieszamy ekspansję – jesteśmy na dobrej drodze do przekroczenia zaktualizowanego celu ponad 1 300 nowych otwarć w tym roku oraz do osiągnięcia celu około 16 tysięcy sklepów w Polsce i Rumunii do końca 2028 roku. Konsekwentnie wzmacniamy pozycję Grupy Żabka jako nowoczesnego i efektywnego ekosystemu modern convenience, który odpowiada na codzienne potrzeby klientów, wspiera zrównoważony rozwój i buduje długoterminową wartość dla akcjonariuszy” – komentuje Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
– „Efektywny model biznesowy pozwala nam konsekwentnie umacniać pozycję i zwiększać udział w rynku, który według firmy Nielsen wyniósł 10,7% na koniec września 2025 roku. Utrzymujemy wysokie tempo ekspansji, korzystając z dużej dostępności atrakcyjnych lokalizacji, wykorzystując potencjał konwersji handlu tradycyjnego na nowoczesny format convenience. Nasz model biznesowy jest atrakcyjny na rynku, co skutecznie przekłada się na zainteresowanie kandydatów na franczyzobiorców.
W Rumunii sieć Froo dynamicznie zwiększa skalę działalności, stając się jednym z najszybciej rozwijających się formatów convenience na rynku. Wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) wspierają m.in. jeszcze lepsze dostosowywanie formatu naszych sklepów do preferencji klientów oraz inicjatywa SprzedawcaPRO, w ramach której m.in. sprzedawcy promują wybrane produkty przy kasach. Dodatkowo przyspieszamy rozwój DCO poprzez własne usługi kurierskie, uruchomienie usługi z obszaru fintech, oraz rozszerzając dostępność naszych usług e-grocery o nowe miasto – Wrocław” – dodaje Tomasz Blicharski, Group Chief Strategy & Development Officer.
– „Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników za pierwsze dziewięć miesięcy tego roku, które zostały osiągnięte dzięki utrzymującym się dobrym rezultatom osiąganym w ramach podstawowej działalności. Nasza efektywność operacyjna oraz rygorystyczne zarządzanie kosztami pozwoliły nam poprawić skorygowaną marżę EBITDA, pomimo niekorzystnych warunków pogodowych. Utwierdza nas to w przekonaniu o możliwości osiągnięcia umiarkowanej poprawy skorygowanej rocznej marży EBITDA w górnym zakresie przedziału 12–13%. Znacząco wzmocniliśmy również naszą strukturę kapitałową i obniżyliśmy koszty finansowania.
Po udanej emisji obligacji w maju br., we wrześniu poprawiliśmy warunki finansowania poprzez wydłużenie terminów zapadalności i obniżenie marż kredytowych. W połączeniu z korzyściami podatkowymi pozwoliło nam to osiągnąć marżę zysku netto po pierwszych 9 miesiącach br. na poziomie 2,8%. Ten kierunek rozwoju dobrze pozycjonuje nas do realizacji naszych oczekiwań, z marżą skorygowanego zysku netto zbliżającą się do naszego celu 3% już w 2025 roku” – powiedziała Marta Wrochna-Łastowska, CFO Grupy Żabka.






![Znany polski hotelarz i inwestor uratuje kolejny zabytek przemysłowy w woj. śląskim [FILMY]](https://investmap.pl/_i/image/166/38/77478_100x70.jpg)



![We Wrocławiu powstaje gigantyczny Nowy Szpital Onkologiczny [FILMY]](https://investmap.pl/_i/gallery/122/122/590202_100x70.jpg)



![[Sopot] Good Point 761 otwarty na biznes](https://investmap.pl/_i/image/87/87/4695_100x70.jpg)
![[śląskie] Sieć Żabka otwiera piąte centrum logistyczne](https://investmap.pl/_i/image/128/0/44160_100x70.jpg)
![[opolskie] 218 sklep Deichmann](https://investmap.pl/_i/image/83/83/1107_100x70.jpg)
![[dolnośląskie] Galeria Vendo Park w Jaworze otwarta](https://investmap.pl/_i/image/212/84/49620_100x70.jpeg)

![[Wrocław] Niemiecki koncern BSH zainwestował we Wrocławiu pół miliarda złotych. Będzie 1300 nowych miejsc pracy](https://investmap.pl/_i/image/229/101/36837_100x70.png)

![[Wrocław] Brytyjski deweloper wybuduje we Wrocławiu centrum logistyczne](https://investmap.pl/_i/image/0/0/1536_100x70.jpg)