W Warszawie powstaje ostatni odcinek II linii metra. Trwa drążenie tuneli. Tarcza TBM Anna ma w pierwszym etapie prac do pokonania nieco ponad 1060 metrów. W ten sposób połączone zostaną dwie nowe, budowane stacje – Karolin i Chrzanów.
Tarcza TBM Anna nie zatrzymuje się. Ta ogromna maszyna wydrążyła już niemal kilometr tunelu metra i wyłożyła go betonowymi pierścieniami – od Karolina w kierunku stacji Chrzanów. W najbliższych dniach w podobną drogę ruszy jej bliźniacza koleżanka – tarcza Krystyna.
W Warszawie powstaje ostatni odcinek II linii metra. Miesiąc temu 14 sierpnia, na Bemowie rozpoczęło się drążenie tuneli ostatniego odcinka linii M2. Tarcza TBM Anna ma w pierwszym etapie prac do pokonania nieco ponad 1060 metrów. W ten sposób połączy dwie nowe budowane stacje – Karolin i Chrzanów.
W środowy poranek, 14 sierpnia, na Bemowie rozpoczęło się drążenie tuneli ostatniego odcinka linii M2. Tarcza TBM Anna ma w pierwszym etapie prac do pokonania nieco ponad 1060 metrów. W ten sposób połączy dwie nowe budowane stacje – Karolin i Chrzanów.
Trwa rozruch technologiczny dwóch ogromnych tarcz TBM, które będą drążyły tunele powstającego, bemowskiego odcinka linii M2 na Karolin. Ich postęp będzie można śledzić w internecie. Według planów zakończą się w drugim kwartale 2025 r. Początek prac przy budowie tuneli ogłosił w poniedziałek, 29 lipca prezydent m.st. Warszawy Rafał Trzaskowski.
Tunele trzech ostatnich stacji linii metra M2 Lazurowa, Chrzanów i Karolin już niedługo będą drążone przez dwie warszawianki – TBM Annę i TBM Krystynę. Jednocześnie na ogromnym terenie STP Karolin trwają intensywne prace budowlane.
Ogromne, ważące 650 ton tarcze TBM o imionach Anna i Krystyna są już na Karolinie, gdzie – po złożeniu – rozpoczną drążenie tuneli ostatniego, bemowskiego odcinka drugiej linii metra. Prace zostały zaplanowane w taki sposób, żeby pierwsi pasażerowie mogli dojechać do stacji Lazurowa, Chrzanów i Karolin jeszcze w 2026 roku.
Pełną parą idą przygotowania do rozpoczęcia budowy tuneli na ostatnim odcinku linii M2 na Bemowie. W specjalnej fabryce na Białołęce trwa właśnie produkcja elementów ogromnych pierścieni obudowy tunelu, które zostaną ułożone pod ziemią przez maszyny drążące.
Teren Stacji Techniczno-Postojowej Karolin coraz bardziej przypomina przyszłe zaplecze linii M2. Na stacjach pasażerskich kontynuowane są prace konstrukcyjne. Jeszcze przed wakacjami wykonawca budowy planuje również rozpocząć łączenie dwóch części stacji Karolin.
Praca na ostatnim, bemowskim odcinku drugiej linii metra wre, pomaga w tym pogoda. Na wszystkich trzech powstających stacjach M2 gotowe są już ściany szczelinowe. Najbardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji C1 Karolin.
1
KramerKolejna stacja "Pole Kukurydzy" komu to potrzebne?
Praca na ostatnim, bemowskim odcinku drugiej linii metra wre, pomaga w tym pogoda. Na wszystkich trzech powstających stacjach M2 gotowe są już ściany szczelinowe. Tam gdzie prace są najbardziej zaawansowane, czyli na stacji C1 Karolin, dobiega końca budowa stropu pośredniego na poziomie -1.
Trwają prace przy budowie trzech stacji pasażerskich metra i Stacji Techniczno-Postojowej Karolin na ostatnim, bemowskim odcinku linii M2. Powstają już pierwsze ściany korpusu stacji Karolin, położonej u zbiegu ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej.
Wykonawca ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra prowadzi już w terenie prace przygotowawcze. Od nocy z piątku na sobotę, z 17 na 18 lutego, mieszkańców czekają pierwsze utrudnienia w ruchu na ulicy Rayskiego. Zmieni się trasa linii autobusowej 249. Prace rozpoczną się także w rejonie ulic Połczyńskiej, Dostawczej i Łęgi.
Prace przy budowie ostatniego odcinka linii M2 na Karolin nabierają tempa. Po 11 stacjach otwartych w tej kadencji trwają prace przygotowawcze przy budowie kolejnych trzech. Na razie na terenie przyszłych stacji Karolin, Chrzanów i Lazurowa rozpoczyna się grodzenie terenu, zabezpieczane są drzewa. Niedługo zaplanowana zostanie również czasowa organizacja ruchu.
Dobra informacja odnośnie realizacji następnych stacji warszawskiego metra. Władze Warszawy osiągnęły porozumienie z firmą Gülermak, która wybuduje kolejne trzy stacje drugiej linii metra: Lazurową, Chrzanów i Karolin. Ta sama firma zrealizuje także stację techniczno-postojową. To ważna dla miasta inwestycja transportowa, oddane niedawno stacje metra pokazują jak bardzo mieszkańcy czekają na kolejne.
Jest szansa, że w końcu ruszy budowa kolejnego odcinka warszawskiego metra. Wojewoda mazowiecki wydał właśnie pozwolenie na budowę odcinka na Bemowie. W ramach III etapu przewidziano realizację odcinka zachodniego, który obejmie realizację stacji C01: ul. Sochaczewska / ul. Połczyńska. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.