Na warszawskim Bemowie powstaną trzy nowe stacje metra Materiały inwestora

Na warszawskim Bemowie powstaną trzy nowe stacje metra

WIZUALIZACJE
REKLAMA

Prace przy budowie ostatniego odcinka linii M2 na Karolin nabierają tempa. Po 11 stacjach otwartych w tej kadencji trwają prace przygotowawcze przy budowie kolejnych trzech. Na razie na terenie przyszłych stacji Karolin, Chrzanów i Lazurowa rozpoczyna się grodzenie terenu, zabezpieczane są drzewa. Niedługo zaplanowana zostanie również czasowa organizacja ruchu.

Rozpoczyna się budowa ostatniego etapu linii M2 na Karolin. Na nowym czterokilometrowym odcinku linii M2 na Bemowie powstaną: Stacja Techniczno-Postojowa Karolin, stacje pasażerskie C01 Karolin, C02 Chrzanów i C03 Lazurowa, a także położone pomiędzy nimi wentylatornie.

– Pieniądze na budowę metra były zagrożone. Przez cały czas lobbowaliśmy w Brukseli, żeby móc nadal korzystać z unijnych funduszy. Chociaż cały czas jest problem z przyjęciem KPO to mam nadzieję, że uda się go odblokować, bo bez pieniędzy europejskich czy też rządowych trudno realizować tak wielkie inwestycje – podkreśla prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.

– Wracamy do obłożenia metra sprzed pandemii, rocznie mamy znów ponad 180 mln pasażerów. Rozpoczęliśmy planowanie III linii metra – mam nadzieję, że wkrótce zaczniemy ją budować. Mamy też w planach kolejne linie, zależy nam, żeby ten plan brał pod uwagę wszystkie strategiczne kwestie rozwoju miasta – dodaje Trzaskowski.

W okolicy przyszłych stacji i wentylatorni na tym odcinku linii M2 trwają roboty drogowe i przygotowania do wprowadzenia czasowej organizacji ruchu.

Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora
Materiały inwestora

Zabezpieczenia i monitoring

REKLAMA

W miejscu, gdzie będzie STP Karolin, przygotowano zaplecze budowy. Trwają rozbiórki oraz grodzenie terenu. Zabezpieczane są drzewa, które w tym miejscu będą zachowane. Wykonywana jest też kanalizacja.

Standardowe – dla tego etapu budowy – roboty przy przyłączach elektrycznych oraz wodno-kanalizacyjnych toczą się już przy wszystkich zaplanowanych stacjach i wentylatorniach. Z kolei na terenie przyszłej stacji C01 Karolin dodatkowo zabezpieczane są budynki. Zamontowane zostały tutaj repery, czyli elementy służące do wykonywania pomiarów. To jeden z elementów systemu monitorującego oddziaływanie budowy na obiekty znajdujące się w pobliżu.

Materiały inwestora
Materiały inwestora

Prace archeologiczne

Kości słonia leśnego, kilkusetletnia studnia czy czaszki prażubrów – takich odkryć dokonali archeolodzy podczas dotychczasowych prac przy budowie linii M2. W dalszym ciągu Metro Warszawskie poszukuje archeologów, którzy będą nadzorować prace na budowie kolejnych stacji i zabezpieczą ewentualne znaleziska.

Odcinek już był sprawdzany przez archeologów podczas badań powierzchniowych. Odnaleziono między innymi guziki mundurowe świadczące o dużych obozach wojskowych z okresu wojny północnej z początków XVIII wieku.

Dlatego Metro Warszawskie ogłosiło przetarg nieograniczony na nadzór archeologiczny przy rozbudowie linii M2. Wystartować w nim mogą ci, którzy dysponują zapleczem złożonym z co najmniej dwóch osób na stanowiskach konserwatorów zabytków archeologicznych, a także posiadają pracownię zajmującą się konserwacją zabytków metalowych, ceramiki, drewna archeologicznego oraz surowców organicznych. Muszą mieć również możliwość ich przechowywania.

Otwarcie ofert w przetargu nastąpi 28 lutego.

Źródło: Urząd m.st. Warszawy

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA