DODAJ

METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie

[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 134958[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 212395[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 108444
[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 467702[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 467271[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 467268[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 467269
Budowa miejskiego szynowego - bezkolizyjnego transportu osobowego w Krakowie

Prace budowlane w pobliżu Dworca Głównego rozpoczęto w 1973 r. Do lat 80. wybudowano tunel pod dworcem kolejowym, a także palisady na odcinku od dworca, wzdłuż ul. Lubomirskiego do Ronda Mogilskiego. W 1982 r. specjaliści z Norymbergii wykonali ekspertyzę, która potwierdziła celowość i możliwość budowy metra w obrębie śródmieścia Krakowa.

Do przyspieszenia prac nad budową metra w Krakowie doszło w 1987 r., po zakończeniu dużej konferencji naukowo-technicznej pt. "Metro w Krakowie". Decyzję o rozpoczęciu prac projektowych budowy pierwszej linii metra w Krakowie podjął ówczesny prezydent miasta Tadeusz Salwa. Rok później Rada Narodowa Miasta Krakowa przyjęła nowy plan ogólny zagospodarowania miasta, w którym metro stanowiło docelowo podstawowy środek komunikacji zbiorowej.

W 1990 r. Biuro Rozwoju Krakowa opracowało studium na temat możliwych wariantów dwóch tras metra w Krakowie. Jednakże po transformacji ustrojowej wstrzymano wszelkie prace koncepcyjne. Zamiast w metra w planach zagospodarowania przestrzennego Krakowa pojawiła się idea stworzenia linii szybkiego tramwaju. W 1995 r. powrócono więc do prac przy budowie tunelu na odcinku od Ronda Mogilskiego do Dworca Głównego. Odcinek ten został ukończony w 1999 r.

Kolejne prace przy budowie tunelu dla linii szybkiego tramwaju trwały aż do 2008 r. Oficjalne otwarcie mierzącego 1538 metroów tunelu odbyło się 11 grudnia 2008 r.

Kryzys ekonomiczny sprawił, że obecne władze miasta bardzo ostrożnie podchodzą do kwestii budowy metra w Krakowie. Koncentrują się natomiast na poprawie funkcjonowania istniejącej już komunikacji zbiorowej, opartej na liniach autobusowych i tramwajowych.

Nie jest jednak wykluczone, że w najnowszym projekcie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Krakowa, który powinien być gotowy do końca 2014 r., znajdzie się miejsce dla metra. Istnieje więc szansa, że w 2030 r. wsiądziemy do pierwszego wagonu metra w Krakowie.

Szczegóły - [Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie
inwestorGmina Miejska Kraków
realizacja inwestycjiI kw. 2030
Damian Daraż 01.03.2020, godz. 18:53
29.02.2020 Działają dalej, zauważyłem że, drewniane korytka są już zapełnione próbkami
[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 467702
odpowiedz
Damian Daraż 27.02.2020, godz. 18:50
27.02.2020 Badania gruntu - Rondo Mogilskie
[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 467268[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 467269[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 467270[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 467271
odpowiedz
Damian Daraż 30.01.2020, godz. 19:07
30.01.2020
[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 463446[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 463447[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 463448[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 463449
odpowiedz
Damian Daraż 27.01.2020, godz. 20:45
W temacie
[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 463156[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 463157
odpowiedz
Damian Daraż 18.01.2020, godz. 20:16
Po drewnianych korytkach widać ile metrów gruntu już pobrali, a ile jeszcze im zostało
odpowiedz
Damian Daraż 18.01.2020, godz. 19:22
18.01.2020 Pobieranie próbek gruntu. Nowa Huta, os. Szkolne, Al. Solidarności / ul. Struga
[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 461569[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 461570[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 461571[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 461572[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 461573[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 461574[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 461575[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 461576[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 461577
odpowiedz
Damian Daraż 03.01.2020, godz. 20:09
Co piszą gazety?
[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 459570[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 459571
odpowiedz
Damian Daraż 31.12.2019, godz. 18:36
Projekt trasy nie jest zły, widać wyraźnie że zależało im na trasie która nie dubluje się z tramwajami, to warunek który decyduje o przyznaniu środków z Uni, pozatym stacje rozmieszczone są tak aby łapać podstawowe punkty. Linie metra jak i tramwaje można krzyżować, skręt na południe, czy na północ i raczej jest to wskazane ale to już w ramach rozbudowy systemu, najważniejsze aby ruszyli z budową
odpowiedz
Michał Ziobro 31.12.2019, godz. 12:24
@Damian Daraż
Alez glupie te przebiegi metra. Ani tam nie ma gestej zabudowy, ani nie ma miejsca na dogeszczenie. Jak dla mnie bez sensu.
odpowiedz
Damian Daraż 30.12.2019, godz. 22:54
[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 459204[Kraków] METRO - miejski bezkolizyjny transport szynowy w Krakowie 459205
odpowiedz
Jesteś deweloperem? Dodaj bezpłatnie inwestycję.
+ Dodaj inwestycję