REKLAMA
Napisz komentarz
Orzech
Budowa pierwszej linii bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie budzi emocje i najwyższy poziom zainteresowania mieszkańców. To zrozumiałe – na metro czekamy od dekad, ale to właśnie w obecnej kadencji prace nad jego powstaniem wreszcie nabierają tempa. Pozwoli ono na zaprojektowanie najlepszego wariantu i rozpoczęcie prac.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Wojciech Jenda
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Samorządowe Kolegium Odwoławcze, w związku z koniecznością wydania decyzji środowiskowej w sprawie metra przez inną gminę, wskazało Gminę Oświęcim do wszczęcia tego postępowania. Działanie to nie wpłynie na opóźnienie harmonogramu budowy metra w Krakowie.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
O krok bliżej do budowy metra w Krakowie. Urząd Miasta przekazał do Samorządowego Kolegium Odwoławczego dokumentację konieczną do wydania decyzji środowiskowej. Kolegium potrzebuje kilku miesięcy na jej sporządzenie. To otworzy drogę do ogłoszenia przetargu na prace projektowe i budowlane.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Wojciech Jenda
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Orzech
Przed miastem Kraków opracowanie dokumentacji projektowej i pozyskanie niezbędnych decyzji zezwalających na realizację inwestycji. Do końca przyszłego roku Kraków powinien wybrać wykonawcę projektu pierwszego, 6-kilometrowego etapu. Koszty jego budowy pokryje budżet państwa, fundusze unijne oraz miasto.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie jest w trakcie realizacji umowy na uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla pierwszego etapu premetra. Jest to kolejny etap procesu inwestycyjnego, który został zapoczątkowany w czerwcu 2021 r., kiedy to zostało opracowane „Studium wykonalności budowy szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie”. Jego koszt został dofinansowany w wysokości 50 proc. kosztów kwalifikowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu „Łącząc Europę”.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
13.09.2023
+4
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
+19
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
1.09.2023
+3
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
31.08.2023
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
29.08.2023
+9
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
11.05.2023
+5
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
31.03.2023
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
15.03.2023
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
10.03.2023
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Tunel dla metra różni się od tunelu dla premetra średnicą około 1,5 metra, więc nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wybudować tunel o parametrach do poprowadzenia metra. – O tym, czy będzie ostatecznie w tym tunelu jeździł tramwaj czy metro, zdecydujemy wtedy, kiedy powstanie pełnowymiarowy tunel, który będzie w stanie pomieścić zarówno metro, jak i tramwaj – zapowiada Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
3.03.2023
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
2.03.2023
+6
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
28.02.2023
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
19.02.2023
+11
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
5.02.2023
+12
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
+3
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
1.02.2023
0
Zaloguj aby dodać komentarz
W przyszłym roku Urząd Miasta Kraków uzyska decyzję środowiskową na pierwszy etap inwestycji, powstanie ponad pięciokilometrowy tunel.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Damian Daraż
3.02.2022  Nasyp kolejowy w Hucie
+1
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA