DODAJ

Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego

Historia projektu pn. „Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie” zaczęła się w 2006 r. W marcu 2006 roku ukazał się projekt Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej, w którym jedno z działań przewidywało realizację projektów z zakresu transportu publicznego w pięciu miastach wojewódzkich Polski Wschodniej. Do realizacji przewidziano inwestycje z zakresu zintegrowanych systemów transportu miejskiego bezpośrednio przyczyniających się do poprawy jakości życia, podnoszenia wizerunku regionu oraz wpływania na zwiększenie możliwości rozwojowych miasta. W czerwcu 2006 r. Urząd Miasta Olsztyn zlecił opracowanie dwóch dokumentów: „Przegląd strategiczny wdrażania polityki transportowej w Olsztynie i Raport dla potrzeb zdefiniowania projektów rozwojowych“ oraz „Badanie zachowań i preferencji komunikacyjnych mieszkańców Olsztyna“. W sierpniu 2006 r. Gmina Olsztyn zgłosiła pięć projektów do Planu Inwestycyjnego Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013, w tym projekt pn. „Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie“, które w grudniu 2006 r. zostały zaakceptowane przez Komitet Rady Ministrów. W marcu 2007 r. zostało zlecone opracowanie „Studium rozwoju transportu publicznego w Olsztynie wraz z analizą racjonalności wprowadzenia transportu szynowego“, które zostało wykonane w październiku tego samego roku. W ramach tego opracowania rozważano wiele opcji, przede wszystkim warianty: autobusowy, trolejbusowy i tramwajowy. W wyniku przeprowadzonych analiz stwierdzono, że warianty autobusowy i tramwajowy spełniają wymogi projektu i spośród nich miał być wybrany wariant ostateczny na podstawie kryteriów oraz ostatecznych zasad przyznawania wsparcia projektów w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.

Szczegóły - [Olsztyn] Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego
inwestorMiasto Olsztyn
wykonawcaFCC Construction
realizacja inwestycjiIV kw. 2013
Orzech 26.06.2015, godz. 11:35
Drugi Tramino na szynach w Olsztynie (zdjęcia z wkolejania)

Już bez wielkiej fety, jaka miała miejsce podczas przyjazdu pierwszego składu, tramwaj nr 3 - który przyjechał do Olsztyna jako drugi – stanął obok brata w zajezdni tramwajowej. Po godzinie siódmej rano rozpoczęło się wkolejanie Tramino. Za około tydzień dołączy do grupy kolejny limonkowo-stalowy tramwaj od Solarisa.

Więcej + ZDJĘCIA: http://www.rynek-kolejowy.pl/58216/drug ... jania.html
odpowiedz
Orzech 22.06.2015, godz. 11:49
Najszerszy tramwaj w Polsce – Tramino Olsztyn – zaprezentowany:

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/58141/najs ... owany.html
odpowiedz
R77 06.06.2015, godz. 10:17
Tramwaj w Olsztynie będzie później?

Trzech wykonawców inwestycji tramwajowej złożyło do Urzędu Miasta w Olsztynie wnioski o przedłużenie terminu zakończenia robót. Czy to oznacza, że cała inwestycja nie zakończy się – tak jak planowano – 31 października?

http://www.rynek-kolejowy.pl/57943/tram ... zniej.html
odpowiedz
Orzech 20.05.2015, godz. 23:42
Pierwsze Tramino Olsztyn już (prawie) gotowe

Już za kilka dni Solaris zakończy prace nad dwoma pierwszymi składami Tramino dla Olsztyna. Pierwszy z nich pojedzie na testy do Poznania, a drugi trafi do stolicy Warmii. Docelowo Solaris ma wyprodukować piętnaście składów w kolorze stalowo-limonkowym, nowym kolorze miejskim Olsztyna.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/57674/pier ... otowe.html
odpowiedz
Orzech 15.05.2015, godz. 10:35
Olsztyński tramwaj miałby jeździć w ringu

Olsztyńscy urzędnicy zaproponowali wstępny zarys tego, jak widzą rozbudowę linii tramwajowych w mieście. Według planów, tramwaj miałby zostać przedłużony po stronie wschodniej Olsztyna i utworzyć ring. W zależności od przychylności Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz wysokości dotacji unijnej, mogłyby zostać także zrealizowane inwestycje uzupełniające.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/57534/olsz ... ringu.html
odpowiedz
Orzech 06.05.2015, godz. 11:40
Budowa olsztyńskiego tramwaju (zdjęcia - cz. 1)

Prawie 11 km torów tramwajowych musi powstać w Olsztynie do końca października. Taki jest termin rozliczenia dofinansowania unijnego. Łatwo policzyć, że do planowanego końca inwestycji pozostało już tylko sześć miesięcy. Nic dziwnego, że na budowie praca wre – i w weekendy, i w święta, a także po godzinach. Zapraszamy na fotorelację z postępów prac na ulicach Witosa, Płoskiego, Sikorskiego i Tuwima.

Więcej + ZDJĘCIA: http://www.rynek-kolejowy.pl/57351/budo ... _cz_1.html
odpowiedz
Orzech 10.03.2015, godz. 23:51
Cięcia planów tramwajowych w Olsztynie

Jeszcze nie zakończyły się prace przy obecnej sieci tramwajowej, a miasto już planuje dalszą jego rozbudowę. Do tego weryfikuje swoje wcześniejsze założenia, gdyż mogą one okazać się mało opłacalne.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/56231/ciec ... tynie.html
odpowiedz
R77 08.02.2015, godz. 21:49
Olsztyńska zajezdnia tramwajowa rośnie w oczach

Minął już rok od podpisania umowy na projekt i budowę zajezdni dla powstającej sieci tramwajowej w Olsztynie. Prace budowlane, prowadzone przez Budimex i KZN Rail, znajdują się na półmetku. W wakacje obiekt przyjmie pierwsze Tramino, które produkuje teraz Solaris.

http://www.rynek-kolejowy.pl/55694/olsz ... czach.html
odpowiedz
Jesteś deweloperem? Dodaj bezpłatnie inwestycję.
+ Dodaj inwestycję