[Wrocław] Przebudowa Mostów Warszawskich

Wrocław/Ołbin
REKLAMA

O inwestycji [Wrocław] Przebudowa Mostów Warszawskich

Przebudowa Mostów Warszawskich we Wrocławiu
Napisz komentarz
Orzech
Nie ma śmietników

Tekst opublikowany 2008-09-25, 15:16:11, autor aw

Oddano piękny most Warszawski. Teraz niestety okolicę szpecą rozrzucone wokół przystanków śmieci.

Jednak nie jest to równoznaczne z winą wrocławian. Nawet gdyby chcieli, nie mają możliwości wyrzucenia ich do śmietnika, gdyż takich jeszcze nie postawiono. Na przykład przystanek „Mosty Warszawskie” nie dysponuje ani jednym koszem. Żeby „prawidłowo” wyrzucić tam zużyty bilet, trzeba pokonać ulicę, przy okazji czekając na sygnalizacji świetlnej. Najbliższy śmietnik znajduje się bowiem przy przystanku autobusowym przy Browarze Piastowskim.

- Choć most jest już użytkowany, nie zakończyły się jeszcze wszystkie odbiory – poinformowała nas Ewa Mazur, rzecznik prasowy ZDiUM. - Mogę jednak zapewnić, że niedługo się one znowu pojawią.

http://www.wfp.pl/wroclaw-miasto/news.php?id=14249
Corporation
[galeria:19fy6atm]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/241/241291.jpg[/galeria:19fy6atm]
[galeria:19fy6atm]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/241/241310.jpg[/galeria:19fy6atm]
matternhorn
Takie rzeczy to się chyba ustala podczas projektowania, a nie po wybudowaniu...
Orzech
Korki nie zniknęły

Tekst opublikowany dzisiaj, 08:59:14, opracowanie AW

Tydzień temu oddano do użytku Mosty Warszawskie. Jak kierowcy oceniają nową inwestycję? Dlaczego w tym miejscu nadal tworzą się korki?

Stało się to w nocy z 29 na 30 sierpnia. W ramach remontu wybudowano nowe mosty (drogowy i tramwajowy) oraz przebudowano już istniejący. Zmodernizowano również dojazd od strony pl. Kromera. Łącznie odcinek, na którym trwały prace, to około 1000 metrów. Złożył się na niego: 350 m mostu i 650 m odcinek jezdni. Należy jeszcze do tego dodać ścieżkę rowerową.

- W ostatnim tygodniu sierpnia odbywały się odbiory drogowo – mostowe. Wykonawca miał więc czas dokonać niezbędnych poprawek przed puszczeniem ruchu kołowego i tramwajowego. Jednak kontrolerzy nie mieli żadnych zastrzeżeń. Prace były monitorowane na bieżąco i w związku z tym usterki usuwano natychmiast po ich wykryciu – powiedział Krzysztof Kubicki, rzecznik ZdiUM. - We wtorek, 26 sierpnia, przeprowadzono kolejne próby tramwajowe, które przebiegły bezproblemowo. Jedynym zastrzeżeniem komisji było wyczyszczenie rowków. Jednak jest to sprawa normalna, ponieważ tam nadal był plac budowy. Z kolei w piątek, 29 sierpnia, na prośbę MZK puszczono nową trasą tramwaj Skoda. Test ten również wypadł pomyślnie – kontynuuje.

Pasażerowie, korzystający z komunikacji miejskiej, mogli wsiąść do tramwajów już 1 września w godzinach porannych. Ruch mógłby zostać przywrócony dzień wcześniej, jednak zmiany w rozkładzie spowodowały, że ruszył dopiero wtedy. Na swoje dawne trasy powróciły tramwaje nr 6, 11 i 23. - Nareszcie mamy jakieś ludzkie połączenie z miastem – powiedziała pani Ilona, mieszkanka Łąki Mazurskiej. - Aż chciałoby się z radością zaśpiewać jak w „Misiu”: „I z brzegiem złączy drugi brzeg...”.


Światła do korekty


Korki, mimo dwupasmowych jezdni, nie zniknęły. Z jednej strony zwiększyło się natężenie ruchu, gdyż część kierowców, korzystających do tej pory z mostu Szczytnickiego, wybrała inną przeprawę. Z drugiej jednak strony użytkownicy dróg narzekają na niedostosowanie sygnalizacji świetlnej. Na przykład cykl dla lewoskrętu w ul. Boya – Żeleńskiego dla jadących od strony mostów wydaje się za krótki. Przejeżdża na nim średnio 4-5 samochodów. W konsekwencji kolejka oczekujących się wydłuża i kończy na pasie dla podróżujących prosto. W godzinach szczytu korek sięga aż do ul. Damrota. - Na razie trwają testy sygnalizacji świetlnej. Jest to typowa procedura. W miarę potrzeb niedogodności będą korygowane. Na przykład w ciągu najbliższych dni zostaną wydłużone cykle świetlne. Jednak trzeba pamiętać, że jest to rejon o dużym natężeniu ruchu – poinformowała Katarzyna Kasprzak z Wydziału Inżynierii Miejskiej, Departamentu Infrastruktury i Gospodarki.


Rowerzyści nadłożą drogi


Rowerzyści mają powody do narzekań. Przeznaczona dla nich ścieżka powstała tylko na nowym moście. Jest to o tyle niezrozumiałe, że trasa dla jednośladów prowadzi na ul. Jedności Narodowej wzdłuż dawnego browaru. - Gdybym chciał dalej jechać ścieżką rowerową, musiałbym przejść na drugą stronę jezdni przed mostami (jadąc od strony centrum) i przy okazji „odstać” swoje na światłach. A mieszkam na Galla, więc aby dostać się do domu, po raz drugi jestem zmuszony przekroczyć ulicę dopiero na Kromera przy stacji BP. W ten sposób robiłbym niezłe kółko – mówi Pan Krzysztof, rowerzysta.

Należałoby również zwrócić uwagę, że na terenie browaru mają powstać budynki mieszkalne. W związku z tym natężenie ruchu na chodniku od strony mostu kolejowego wzrośnie.

Pętla tramwajowa i przystanki autobusowe również pozostawiają wiele do życzenia. Na pętli znajdują się bowiem tylko dwa krótkie tory. W ten sposób tramwaje blokują się nawzajem i muszą czekać przed wjazdem aż wcześniejszy pojazd zwolni dla nich miejsce. W praktyce wygląda to dość dziwnie. Gdy przyjeżdża tramwaj z miasta, to ten, który stoi przy peronie, musi odjechać kilkanaście metrów. W konsekwencji na przystanku stoi tylko drugi wagon. Jest to najprawdopodobniej wymuszone odległością pomiędzy Kromera a ul. Toruńską. Tylko lepsze wyprofilowanie łuku dałoby dodatkowe metry.

http://www.wfp.pl/wroclaw-miasto/news.p ... 541543d304
Corporation
[galeria:f7ns1snc]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/240/240274.jpg[/galeria:f7ns1snc] [galeria:f7ns1snc]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/240/240275.jpg[/galeria:f7ns1snc] [galeria:f7ns1snc]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/240/240276.jpg[/galeria:f7ns1snc] [galeria:f7ns1snc]http://wroclaw.hydral.com.pl/foto/240/240338.jpg[/galeria:f7ns1snc]
Darek
Wrocław: Koniec prac na Mostach Warszawskich

2008 - 08 - 29 | 10:15
źródło: ZDiK Wrocław
mojeauto.pl

Wrocławscy kierowcy doczekali się wreszcie zakończenia prac na Mostach Warszawskich we Wrocławiu. Już w nocy z piątku na sobotę 29 na 30 sierpnia otwarte dla ruchu będą obie jezdnie. Na swoje stare trasy powrócą także tramwaje.

Koniec prac na Mostach Warszawskich to dobra wiadomość dla kierowców. Modernizacja trwająca ponad dwa lata skutecznie utrudniała ruch, co powodowało powstawanie korków. Niewiele pomogło oddanie do użytku na początku maja nowo wybudowanego Mostu Warszawskiego, który przejął ruch ze starej przeprawy na czas jej remontu. W ostatnich dniach trwały jeszcze ostatnie prace wykończeniowe oraz przeglądy wykonanych robót. Na szczęście już w nocy z piątku na sobotę 29/30 sierpnia oba kierunki (jezdnie) Mostów Warszawskich zostaną otwarte dla ruchu samochodowego. Natomiast tramwaje powrócą w okolice pl. Kromera w poniedziałek 1 września.

Przebudowa Mostów Warszawskich rozpoczęła się w czerwcu 2006 roku. Pierwotnie termin zakończenia prac miał minąć w czerwcu bieżącego roku, jednak został przesunięty na koniec sierpnia. Opóźnienie spowodowane było odkryciem w dnie rzeki starych pali mostowych i koniecznością ich wydobycia, a dopiero potem wbijania nowych.

W ramach remontu wybudowano nowe Mosty Warszawskie (drogowy i tramwajowy), przebudowano istniejący most oraz odcinek dojazdowy do mostów (fragment al. Kromera od Mostów Warszawskich do pl. Kromera, wraz z remontem pl. Kromera). Długość odcinka do przebudowy wraz z mostami wynosił około 1 km (350 m obiekt mostowy i 650 m odcinek jezdni). Powstała też ścieżka rowerowa długości blisko 1,2 km. Ponadto inwestycja obejmowała przebudowę pętli tramwajowej i autobusowej przy pl. Kromera, skrzyżowania z ul. Bydgoską i ul. Boya - Żeleńskiego. Natomiast przed nadmiernym hałasem ulicznym mieszkańców ul. Bydgoskiej ochroni ekran akustyczny.

Koszt tej inwestycji to 109 mln zł, z czego 59 mln zł to dofinansowanie ze Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Generalnym wykonawcą prac było konsorcjum firm: Berger Bau GmbH, Przedsiębiorstwo Drogowe DROBUD Józef Kulesza, PORR Technobud Polska Sp. z o.o. i Przedsiębiorstwo Robót Mostowych MOSTAR Sp. z o.o.
REKLAMA