Korki nie zniknęły Tekst opublikowany dzisiaj, 08:59:14, opracowanie AW
Tydzień temu oddano do użytku Mosty Warszawskie. Jak kierowcy oceniają nową inwestycję? Dlaczego w tym miejscu nadal tworzą się korki? Stało się to w nocy z 29 na 30 sierpnia. W ramach remontu wybudowano nowe mosty (drogowy i tramwajowy) oraz przebudowano już istniejący. Zmodernizowano również dojazd od strony pl. Kromera. Łącznie odcinek, na którym trwały prace, to około 1000 metrów. Złożył się na niego: 350 m mostu i 650 m odcinek jezdni. Należy jeszcze do tego dodać ścieżkę rowerową.
- W ostatnim tygodniu sierpnia odbywały się odbiory drogowo – mostowe. Wykonawca miał więc czas dokonać niezbędnych poprawek przed puszczeniem ruchu kołowego i tramwajowego. Jednak kontrolerzy nie mieli żadnych zastrzeżeń. Prace były monitorowane na bieżąco i w związku z tym usterki usuwano natychmiast po ich wykryciu – powiedział Krzysztof Kubicki, rzecznik ZdiUM. - We wtorek, 26 sierpnia, przeprowadzono kolejne próby tramwajowe, które przebiegły bezproblemowo. Jedynym zastrzeżeniem komisji było wyczyszczenie rowków. Jednak jest to sprawa normalna, ponieważ tam nadal był plac budowy. Z kolei w piątek, 29 sierpnia, na prośbę MZK puszczono nową trasą tramwaj Skoda. Test ten również wypadł pomyślnie – kontynuuje.
Pasażerowie, korzystający z komunikacji miejskiej, mogli wsiąść do tramwajów już 1 września w godzinach porannych. Ruch mógłby zostać przywrócony dzień wcześniej, jednak zmiany w rozkładzie spowodowały, że ruszył dopiero wtedy. Na swoje dawne trasy powróciły tramwaje nr 6, 11 i 23. - Nareszcie mamy jakieś ludzkie połączenie z miastem – powiedziała pani Ilona, mieszkanka Łąki Mazurskiej. - Aż chciałoby się z radością zaśpiewać jak w „Misiu”: „I z brzegiem złączy drugi brzeg...”.
Światła do korekty
Korki, mimo dwupasmowych jezdni, nie zniknęły. Z jednej strony zwiększyło się natężenie ruchu, gdyż część kierowców, korzystających do tej pory z mostu Szczytnickiego, wybrała inną przeprawę. Z drugiej jednak strony użytkownicy dróg narzekają na niedostosowanie sygnalizacji świetlnej. Na przykład cykl dla lewoskrętu w ul. Boya – Żeleńskiego dla jadących od strony mostów wydaje się za krótki. Przejeżdża na nim średnio 4-5 samochodów. W konsekwencji kolejka oczekujących się wydłuża i kończy na pasie dla podróżujących prosto. W godzinach szczytu korek sięga aż do ul. Damrota. - Na razie trwają testy sygnalizacji świetlnej. Jest to typowa procedura. W miarę potrzeb niedogodności będą korygowane. Na przykład w ciągu najbliższych dni zostaną wydłużone cykle świetlne. Jednak trzeba pamiętać, że jest to rejon o dużym natężeniu ruchu – poinformowała Katarzyna Kasprzak z Wydziału Inżynierii Miejskiej, Departamentu Infrastruktury i Gospodarki.
Rowerzyści nadłożą drogi
Rowerzyści mają powody do narzekań. Przeznaczona dla nich ścieżka powstała tylko na nowym moście. Jest to o tyle niezrozumiałe, że trasa dla jednośladów prowadzi na ul. Jedności Narodowej wzdłuż dawnego browaru. - Gdybym chciał dalej jechać ścieżką rowerową, musiałbym przejść na drugą stronę jezdni przed mostami (jadąc od strony centrum) i przy okazji „odstać” swoje na światłach. A mieszkam na Galla, więc aby dostać się do domu, po raz drugi jestem zmuszony przekroczyć ulicę dopiero na Kromera przy stacji BP. W ten sposób robiłbym niezłe kółko – mówi Pan Krzysztof, rowerzysta.
Należałoby również zwrócić uwagę, że na terenie browaru mają powstać budynki mieszkalne. W związku z tym natężenie ruchu na chodniku od strony mostu kolejowego wzrośnie.
Pętla tramwajowa i przystanki autobusowe również pozostawiają wiele do życzenia. Na pętli znajdują się bowiem tylko dwa krótkie tory. W ten sposób tramwaje blokują się nawzajem i muszą czekać przed wjazdem aż wcześniejszy pojazd zwolni dla nich miejsce. W praktyce wygląda to dość dziwnie. Gdy przyjeżdża tramwaj z miasta, to ten, który stoi przy peronie, musi odjechać kilkanaście metrów. W konsekwencji na przystanku stoi tylko drugi wagon. Jest to najprawdopodobniej wymuszone odległością pomiędzy Kromera a ul. Toruńską. Tylko lepsze wyprofilowanie łuku dałoby dodatkowe metry.
http://www.wfp.pl/wroclaw-miasto/news.p ... 541543d304