[Kielce] Od dziś po dwóch jezdniach po całej obwodnicy Kielc

RynekInfrastruktury

Obecnie dwoma jezdniami obwodnicy Kielc w ciągu drogi ekspresowej S7 można jechać na odcinku od węzła w Wiśniówce do węzła Kielce Zachód. Dostępne są również niemal wszystkie łącznice nowego węzła Kielce Zachód, poza tą do targów Kielce (na niej układana jest nawierzchnia.

 

Od środy rozpocznie się wdrażanie nowej tymczasowej organizacji ruchu. Będzie on skierowany na dwie jezdnie na odcinku od węzła Kielce Zachód do węzła Kielce Jaworznia oraz na odcinku Kielce Jaworznia – Kielce Południe.

 

Nowa tymczasowa organizacja ruchu będzie miała układ docelowej, jednak z ograniczeniem prędkości do 70 i 50 km na godzinę. Wciąż trwają roboty wykończeniowe, porządkowe oraz prace na drogach dojazdowych. Obwodnica pozostanie placem budowy do zakończenia całej inwestycji.

 

Na trasie pojawi się jeszcze sprzęt budowlany, funkcjonować będą również niektóre wyjazdy z budowy. Dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie nowej drogi zostanie wprowadzona na trasie S7 docelowa organizacja ruchu pozwalająca jechać z prędkością 120 km na godzinę.

 

Ekspresowa obwodnica Kielc jest największa inwestycją drogową na terenie województwa świętokrzyskiego. Jej budowa ruszyła w 2010 roku, a zakończenie nastąpi w bieżącym roku. Celem budowy drogi jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz komfortu podróżowania na trasie Warszawa – Kraków.

 

W ramach nowej inwestycji, na 22,7-kilometrowym odcinku powstała druga jezdnia drogi od węzła Kielce Północ do węzła Chęciny. Inwestycja zakłada przebudowę węzłów w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach. Ten ostatni stanie się największym węzłem w regionie i połączy drogę S7 z drogą S74.

 

Na trasie obwodnicy znajdzie się w sumie ponad 30 dużych obiektów inżynierskich, w tym 18 wiaduktów, 9 mostów, 4 przejścia dla pieszych, dwa Miejsca Obsługi Podróżnych. Powstaną nowoczesne urządzenia związane z ochroną środowiska.

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość projektu: 837 mln zł. Maksymalna kwota dofinansowania z Unii Europejskiej: 629 mln zł.