Kolejny etap prac przy budowie nowej Warszawy Zachodniej PKP PLK / Foto: Artur Lewandowski

Kolejny etap prac przy budowie nowej Warszawy Zachodniej

ZDJĘCIA
REKLAMA

Kolejny etap prac przy budowie nowej Warszawy Zachodniej od 24 października obejmie piąty peron. Zmienia się obsługa podróżnych na stacji Warszawa Zachodnia. Komunikaty głosowe i wizualne informują o komunikacji na stacji. Budowane są w obszarze stacji wiadukty kolejowe oraz przejścia podziemne. Projekt PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., za ok. 2 mld zł netto, ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych POIiŚ.

Na stacji Warszawa Zachodnia od 24 października wykonawca rozszerza front robót o peron 5. Obiekt zostanie wyłączony. Będzie rozbiórka peronu i torów. To przygotowania pod wykop pod nowe podziemne przejście które połączy wszystkie perony na stacji.

Szerszy zakres prac na stacji będzie wymagał zmian w komunikacji od strony Al. Jerozolimskich. Dojście od dworca do peronów 1-4 będzie zapewniał dotychczasowy tunel. W dojściu do peronów 6-9 podróżni będą korzystać z kładki, na którą wejście będzie z peronu nr 4. Wykonawca zapewnia oznakowanie oraz szczegółowe informacje z organizacją ruchu.

Prace na peronie nr 5 zostały zaplanowane w rozkładzie jazdy. Od 24 października część pociągów kursujących przez Warszawę Zachodnią będzie jeździć przez stację Warszawa Gdańska. Pomimo znaczącego obszaru przebudowy stacji i ograniczenia czynnych torów utrzymane jest kursowanie pociągów.

PKP PLK / Foto: Artur Lewandowski
PKP PLK / Foto: Artur Lewandowski

Kontynuowana jest budowa trzech wiaduktów kolejowych na stacji Warszawa Zachodnia, które usprawnią podróże w aglomeracji warszawskiej. Jeden z nich – kratownicowy o konstrukcji stalowej – został nasunięty na docelowe miejsce. 120-metrowy obiekt od wiosny przyszłego roku zapewni bezpośrednie połączenie między Piasecznem i Służewcem a Wolą i Warszawą Gdańską (od strony Radomia na linię obwodową). Powstają również kolejne segmenty dwóch wiaduktów koło stacji Warszawa Zachodnia. Ich betonowa konstrukcja pozwoli na bezkolizyjny przejazd pociągów górą i dołem.

PLP PLK / Foto: Martyn Jandula
PLP PLK / Foto: Martyn Jandula
PLP PLK / Foto: Martyn Jandula
PLP PLK / Foto: Martyn Jandula
PLP PLK / Foto: Martyn Jandula
PLP PLK / Foto: Martyn Jandula
PLP PLK / Foto: Martyn Jandula
PLP PLK / Foto: Martyn Jandula
REKLAMA
PLP PLK / Foto: Martyn Jandula
PLP PLK / Foto: Martyn Jandula
PLP PLK / Foto: Martyn Jandula
PLP PLK / Foto: Martyn Jandula
PLP PLK / Foto: Martyn Jandula
PLP PLK / Foto: Martyn Jandula
PLP PLK / Foto: Martyn Jandula
PLP PLK / Foto: Martyn Jandula
PLP PLK / Foto: Martyn Jandula
PLP PLK / Foto: Martyn Jandula

Jaka będzie Warszawa Zachodnia?

Warszawa Zachodnia zmienia się i zapewni większą dostępność oraz oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Kompleksowo przebudowane są obiekty inżynieryjne, kilometry instalacji, około 36 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.

Projekt "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia" wart jest ok. 2 mld zł netto.

Źródło: PLK PLK

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA