Kolejny etap przygotowań do realizacji S11 Jarocin - Ostrów Wielkopolski

Orzech

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) złożyła do Do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu (RDOŚ) wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla 49-kilometrowego odcinka S11 od Jarocina do Ostrowa Wielkopolskiego. Efektem końcowym przeprowadzonego postępowania administracyjnego będzie zatwierdzenie przebiegu nowej drogi ekspresowej.

Wybór wariantu optymalnego

W oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy, oznaczony jako wariant 4. We wniosku o uzyskanie DŚU skierowanym do RDOŚ wskazaliśmy go jako preferowany.

Opis wariantu

Droga ekspresowa według wariantu 4, od węzła Jarocin do węzła Kotlin, przebiega przez tereny zagospodarowane rolniczo, po północno - wschodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 11. Następnie, trasa przechodzi na południowo-zachodnią stronę DK11, a na wysokości Pleszewa przecina dwukrotnie linię kolejową nr 272 Poznań-Kluczbork. Na wysokości węzła Sobótka, droga ekspresowa ponownie wraca na stronę wschodnią DK11 i dalej, aż do węzła Ostrów Północ biegnie przez tereny rolnicze oraz kompleks leśny zlokalizowany za miejscowością Szczury. Na odcinku istniejącej obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego w ciągu S11, pomiędzy węzłami Ostrów Północ i Ostrów Wschód, na długości około 4,5 km, projektowana jest dobudowa drugiej jezdni drogi ekspresowej.

Plan orientacyjny Odc. B Jarocin - Ostrów Wielkopolski:

S11

Dla siedmiu odcinków S11 GDDKiA prowadzi prace przygotowawcze. Dla dwóch odcinków czyli Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik oraz Ostrów Wielkopolski - Kępno GDDKiA uzyskała DŚU. Dla czterech Szczecinek - Piła, Ujście - Oborniki, Kórnik - Jarocin oraz Jarocin - Ostrów Wielkopolski jesteśmy w trakcie jej uzyskiwania. W tym roku dyrekcja planuje złożyć jeszcze wniosek o uzyskanie DŚU dla odcinka Piła - Ujście.

Źródło: GDDKiA