Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła Do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu (RDOŚ) wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla ostatniego odcinka S11 w Wielkopolsce. Postępowanie administracyjne zakończy się wydaniem decyzji, która ostatecznie zatwierdzi jej przebieg.
DŚU niezbędna do dalszego etapu prac
Kolejnym etapem będzie opracowanie Koncepcji Programowej. Po jej zakończeniu, mając zapewnione finansowanie inwestycji, będziemy mogli ogłosić postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy w systemie Projektuj i buduj. Podpisanie umowy na realizację planujemy obecnie w pierwszej połowie 2026 roku.
Realizacja inwestycji zaplanowana jest na lata 2027 – 2030, w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.
Pozostałe odcinki S11 w woj. wielkopolskim
Trwają prace projektowe dla budowy trasy S11 od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim. Długość projektowanej S11 w woj. wielkopolskim to około 280 km, podzielonych na następujące odcinki:
Szczecinek – Piła o długości około 59 km,
Piła – Ujście o długości około 20 km,
Ujście – Oborniki o długości około 43 km,
Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik o długości około 22 km,
Kórnik – Jarocin o długości około 43 km,
Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km,
Ostrów Wielkopolski – Kępno o długości około 30 km.
Dla dwóch odcinków tj. Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik i Ostrów – Kępno rozpatrywane są przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska odwołania od DŚU. Dla odcinków Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin, Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie DŚU.
Wkrótce GDDKiA ogłosi przetarg na dobudowę II jezdni na obwodnicy Kępna, pomiędzy węzłami Kępno Wschód i Baranów oraz zaprojektowanie i budowę S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Ponadto, w przyszłym roku planujemy ogłosić postępowanie przetargowe dla kolejnego odcinka S11 tj. Ostrów Wielkopolski – Kępno.
Źródło: gov.pl