Kończy się budowa drugiego toru na linii średnicowej w centrum stolicy Małopolski. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. od 12 czerwca planują dwutorową jazdę na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów. Inwestycja współfinansowana ze środków UE instrumentu CEF "Łącząc Europę" zwiększy możliwości kolei na trasach dalekobieżnych i regionalnych.
Od 12 czerwca pociągi będą korzystać z dwóch torów na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów. Poprawią się warunki prowadzenia ruchu w regionie.
Do przejazdów wykorzystywany jest jeden tor. Kończy się budowa drugiego. Ułożone są tory. Energetycy wywieszają sieć trakcyjną. Wiadukty kolejowe nad ul. Powstańców Wielkopolskich, Dekerta, Kopernika i Grzegórzecką przeszły testy obciążeniowe. Podobnemu sprawdzianowi poddany zostanie drugi z trzech mostów nad Wisłą.
Tory są prowadzone nowymi estakadami w centrum Krakowa i zmodernizowanymi wiaduktami nad ulicami: Lubicz, Kopernika, Grzegórzecką, Miodową, Dekerta, Powstańców Wielkopolskich. Wisłę pociągi pokonają nowym mostem, który zastąpił wcześniejszą konstrukcję.
Przygotowywany tor przeznaczony będzie dla ruchu pociągów dalekobieżnych. Na tym odcinku składy będą mogły jechać z prędkością do 100 km/h. Tory "boczne" będą dla pociągów aglomeracyjnych i regionalnych. Takie rozwiązanie – cztery tory, ułatwi prowadzenie ruchu i możliwość uruchamiania dodatkowych połączeń.
Wart przeszło 1,2 mld zł projekt "Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej" to największa unijna inwestycja transportowa w Krakowie.
Zadanie współfinansowane jest w ramach instrumentu CEF "Łącząc Europę".
Źródło: PKP PLK