Sprawniejsze przejazdy koleją z Wrocławia w kierunku Jelcza i Opola. Rusza modernizacja mostów i wiaduktówźródło: pl.wikipedia.org/wiki/ Foto: Crusier - licencja CC BY-SA 3.0

Sprawniejsze przejazdy koleją z Wrocławia w kierunku Jelcza i Opola. Rusza modernizacja mostów i wiaduktów

Orzech
Orzech
REKLAMA
Sprawniej pojadą pociągi i zwiększą się możliwości przewozowe na trasie z Wrocławia przez Siechnice w kierunku Jelcza i Opola. Modernizacja mostów pozwoli na budowę drugiego toru. Kolejowy wiadukt w Czernicy zwiększy bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Na inwestycję PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ponad 41 mln zł ze środków budżetowych.
Na odcinku Jelcz Laskowice – Wrocław Brochów linii nr 277, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększą możliwości przewozów koleją dzięki przebudowie dwóch mostów i dwóch wiaduktów. To mosty nad ciekami wodnymi oraz wiadukt nad drogą wojewódzka i lokalną. Prace są ważne w perspektywie zwiększenia zainteresowania podróżami koleją w aglomeracji wrocławskiej, m.in. na trasie Wrocław Sołtysowice – Jelcz Miłoszyce, po wznowieniu połączenia w grudniu br.
Linia z Wrocławia w kierunku Jelcza i Opola nr 277 ma duże znaczenie w ruchu towarowym. Zwiększą się jej możliwości przewozowe. Trasa pozwala m.in. na odciążenie z ruchu towarowego połączenia Wrocław – Opole przez Oławę i Brzeg – wykorzystywanego w podróżach aglomeracyjnych, regionalnych i międzynarodowych.
Zaplanowana jest gruntowana przebudowa obiektów służących kolei od 1909 r. W efekcie możliwa będzie budowa drugiego toru na mostach i wiaduktach oraz w ich sąsiedztwie. Przebudowa wiaduktu nad drogą wojewódzką (ul. Wrocławską) w Czernicy zapewni – poza jezdnią – ścieżki dla ruchu pieszego i rowerowego. Oprócz przebudowy obiektów wykonana zostanie kompleksowa wymiana torów i rozjazdów. Z myślą o budowie nowego toru poszerzony będzie nasyp.
REKLAMA
Prace będą wykonywane kolejno tor po torze. Po ukończeniu prac i otwarciu jednego toru wykonawca przystąpi do prac przy obiektach na sąsiednim. Realizację prac zaplanowano tak, aby zachować przejezdność linii i nie było utrudnień w ruchu na trasie Wrocław – Jelcz.
Wykonawcą zadania będzie konsorcjum z liderem – firmą Nowak-Mosty Sp. z o.o. z Dąbrowy Górniczej. Wartość umowy wynosi prawie 41,5 mln zł. Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych. Termin realizacji zaplanowano na 26 miesięcy.
Pełna nazwa zadania: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: "Prace na kolejowych obiektach inżynieryjnych na linii 277 w km 75,523; 77,587; 79,847; 80,585 na odcinku Jelcz Laskowice – Wrocław Brochów" realizowanego w ramach projektu pn.: "Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej Region Śląski".
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA