W połowie roku planowane jest wznowienie ruchu kolejowego na linii z Wrocławia do Jelcza Miłoszyc źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W połowie roku planowane jest wznowienie ruchu kolejowego na linii z Wrocławia do Jelcza Miłoszyc

ZDJĘCIA
REKLAMA
W połowie roku planowane jest wznowienie podróży z Jelcza Miłoszyc do Wrocławia. Pięć nowych przystanków zwiększy dostęp do kolei. Projekt za 78 mln zł realizowany jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z RPO woj. dolnośląskiego. Aktualnie prowadzone są prace na odcinku między Swojczycami a Sołtysowicami. 
W połowie roku, po 21 latach pojedziemy pociągiem z Jelcza Miłoszyc do Wrocławia. Głównym efektem inwestycji będą szybkie, wygodne i bezpieczne podróże dla mieszkańców podwrocławskich osiedli i miejscowości z okolic Jelcza, Wojnowa i Kowal do centrum miasta. Szybka komunikacja kolejowa będzie atrakcyjną i konkurencyjną ofertą wobec komunikacji drogowej.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Istotnym efektem dotychczasowych prac jest zapewnienie od sierpnia 2020 r. przejazdu pociągów towarowych na odcinku od Jelcza Miłoszyc do stacji Wrocław Swojczyce. Dla zwiększenia przepustowości jednotorowej linii tj. umożliwienia kursowania większej liczby pociągów, wybudowano mijankę w Dobrzykowicach Wrocławskich. Przebudowywane zostały dwa mosty na trasie pomiędzy Nadolicami Wielkimi a Dobrzykowicami Wrocławskimi. Dla zapewnienia sprawnego i bezpiecznego ruchu pociągów na stacji Wrocław Swojczyce został wybudowany nowy posterunek. Obiekt wyposażony jest w nowoczesne komputerowe urządzenia sterowania. Stąd kolejarze prowadzą ruch pociągów na odcinku do Jelcza Miłoszyc.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Obecnie roboty koncentrują się na odcinku Wrocław Swojczyce - Wrocław Sołtysowice. Wzdłuż trasy wykonywane jest odwodnienie m.in. odnawiane i udrożniane są przepusty. Wykonanie tych prac zabezpieczy dobry stan torowiska i zapewni sprawną jazdę pociągów. Równocześnie na odcinku Wrocław Swojczyce – Jelcz budowane są nowe perony w Dobrzykowicach Wrocławskich, Chrząstawie Małej, Nadolicach Wielkich, Wrocławiu Wojnowie, Wrocławiu Strachocinie, Wrocławiu Swojczycach, Wrocławiu Kowale.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Na wszystkich 11 stacjach i przystankach podróżni będą korzystać ze 100 m peronów o wysokości 76 cm, przystosowanych do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Zamontowane zostaną wiaty, tablice i gabloty informacyjne oraz funkcjonalne, energooszczędne oświetlenie. W obszarze przystanków przewidziano stojaki rowerowe.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Będzie 5 nowych przystanków dla zwiększenia dostępności do kolei mieszkańców z rejonów gdzie powstały nowe osiedla: Wrocław Popiele (w rejonie ul. Mydlanej), Wrocław Strachocin (w rejonie ul. Zagrodniczej), Wrocław Wojnów Wschodni (pomiędzy Wr. Wojnów – a Dobrzykowicami Wrocławskimi), Nadolice Małe (w rejonie drogi powiatowej nr 1925D), Chrząstawa Mała (w rejonie ul. Gajowej).
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Podróż odnowioną linią będzie możliwa z prędkością do 100 km/h. Dla podniesienia bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych instalowane są nowe urządzenia zabezpieczające. W rogatki zostaną wyposażone m.in. ruchliwe przejazdy na ul. Strachocińskiej oraz dwa przejazdy w Dobrzykowicach i przejazd za Chrząstawą na drodze w kierunku Jelcza.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Projekt realizowany jest w ramach umowy partnerskiej z Gminami Wrocław, Czernica, Jelcz Laskowice. Gminy wykonują infrastrukturę związaną z dojściem do przystanków i parkingi.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zakończenie prac i udostępnione linii dla ruchu pasażerskiego przewidziane jest w połowie bieżącego roku. Wartość realizowanego projektu: "Rewitalizacja linii kolejowej 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice w celu przywrócenia przewozów pasażerskich we WrOF" wynosi 78,12 mln zł (netto). Inwestycja jest finansowana ze środków Unii Europejskiej, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Komentarze (3)

Napisz komentarz
hshshshs(gość)
@
Tomek
(gość)
> Inwestycja jest finansowana ze środków Unii Europejskiej, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. Dzięki środkom z Unii realizuje się wiele bardzo przydatnych projektów. A teraz pytanie do wszystkich: Ile nasz region dostanie środków z Unii w latach 2021-27 i dlaczego tak mało (tylko 40% tego, co było w 2014-2020)?
Bo region się wzbogacił, najwiecej kasy idzie na biedniejsze rejony. Wystarczy pojechać a obrzeża śląska, albo podlasia itd.  Po drugie za chwile będziemy my wspierać biedniejsze kraje jak Rumunia i Bułgaria.  Taka jest kolej rzeczy.
hshshshs(gość)
@
Tomek
(gość)
> Inwestycja jest finansowana ze środków Unii Europejskiej, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. Dzięki środkom z Unii realizuje się wiele bardzo przydatnych projektów. A teraz pytanie do wszystkich: Ile nasz region dostanie środków z Unii w latach 2021-27 i dlaczego tak mało (tylko 40% tego, co było w 2014-2020)?
Bo region się wzbogacił, najwiecej kasy idzie na biedniejsze rejony. Wystarczy pojechać a obrzeża śląska, albo podlasia itd.  Po drugie za chwile będziemy my wspierać biedniejsze kraje jak Rumunia i Bułgaria.  Taka jest kolej rzeczy.
Tomek(gość)
> Inwestycja jest finansowana ze środków Unii Europejskiej, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. Dzięki środkom z Unii realizuje się wiele bardzo przydatnych projektów. A teraz pytanie do wszystkich: Ile nasz region dostanie środków z Unii w latach 2021-27 i dlaczego tak mało (tylko 40% tego, co było w 2014-2020)?

Najnowsze artykuły

Modernizacja połączenia kolejowego między Chorzowem Batorym, Bytomiem i Nakłem Śląskim ma zapewniony nadzór
Na te działania PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ponad 11 mln zł. Nadzór obejmie projekt...
Biurowiec Intraco Prime w Warszawie pnie się do góry [FILM + ZDJĘCIA]
Budowa biurowca Intraco Prime nabiera tempa. Rozpoczęły się prace związane ze wznoszeniem konstrukcj...
Kolejna wielka inwestycja pod Wrocławiem. Powstanie wiele nowych miejsc pracy
Kolejna duża i znana zagraniczna firma zdecydowała się na zainwestowanie w Aglomeracji Wrocławskiej....
Ruszyła budowa domów HVILLE pod Bielanami Wrocławskimi
Rośnie potrzeba mieszkania w domu pod miastem, a wraz z nią pojawiać się może coraz więcej osiedli w...
Cavatina Holding buduje w Krakowie kompleks biurowy Ocean Office Park [ZDJĘCIA + WIUZALIZACJE]
Ocean Office Park to krakowska inwestycja Cavatina Holding realizowana na Zabłociu, u zbiegu ulic Kl...
Trwa rewitalizacja zabytkowej piekarni Mamut we Wrocławiu. Obok budowany jest nowy hotel [ZDJĘCIA]
Trwają prace przy przekształceniu zabytkowego budynku dawnej piekarni Mamut przy ulicy Sienkiewicza...
Przy ulicy Świętokrzyskiej w Warszawie powstaje 155 metrowy wieżowiec Skysawa [FILM]
Polski Holding Nieruchomości S.A. buduje przy ulicy Świętokrzyskiej 36 w Warszawie kompleks biurowo-...
W Warszawie powstaje kompleks biurowy Forest [FILM]
Budynki powstają w Warszawie na pograniczu Woli, Śródmieścia i Żoliborza. Zaoferują łącznie 78 tys....
Kraków: Koleją do Nowej Huty Przyszłości
Miasto Kraków chce w tym roku ogłosić przetarg na opracowanie koncepcji połączenia kolejowego linii...
MPK Wrocław kontynuuje prace na skrzyżowaniu Podwala, Krupniczej i Sądowej [FILM + ZDJĘCIA]
W centrum Wrocławia remontowany jest jeden z kluczowych rozjazdów tramwajowych w tej części miasta....