Trwa remont linii kolejowej z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza Miłoszyc. Pociągi pasażerskie pojadą pod koniec rokuźródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Trwa remont linii kolejowej z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza Miłoszyc. Pociągi pasażerskie pojadą pod koniec roku

REKLAMA
Rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice pozwoli na przywrócenie, po ponad 20 latach, przewozów pasażerskich. To inwestycja szczególnie ważna dla poprawy komunikacji i zwiększenia roli kolei w aglomeracji wrocławskiej. Prace prowadzone są etapami na odcinkach: Wrocław Swojczyce – Jelcz Laskowice oraz Wrocław Swojczyce – Wrocław Sołtysowice.
Od kwietnia po nowych torach na odcinku Wrocław Sołtysowice – Wrocław Swojczyce jadą pociągi towarowe. W marcu zakończyły się prace torowe. Na odcinku od Swojczyc w stronę Jelcza Laskowic wykonane będą dodatkowe prace związane z wymianą szyn. Realizacja prac uwzględnia stałe utrzymanie transportu towarów koleją w obszarze stacji Wrocław Swojczyce.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Podróże pociągiem z Wrocławia od do Jelcza Laskowic będą możliwe na koniec roku. Dodatkowych prac wymagały mosty. Projekt rozszerzono również o wymianę szyn między stacjami Wrocław Swojczyce - Jelcz Laskowice. Wymiana szyn obrabianych cieplnie na nowe, zwiększy bezpieczeństwo na trasie przygotowywanej do prędkości 100 km/h. Takie rozwiązanie wyeliminuje także ewentualne zamknięcia i przerwy na naprawy jednotorowej linii. Wymianę szyn przewidziano w drugiej połowie bieżącego roku.

Dostępniejsza kolej

Na wszystkich 11.stacjach i przystankach podróżni będą korzystać ze 100 m peronów o wysokości 76 cm, przystosowanych do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Przewidziano wiaty, tablice i gabloty informacyjne oraz funkcjonalne, energooszczędne oświetlenie. W obszarze przystanków zamontowane będą stojaki rowerowe. Obecnie wykonawca kończy prace związane z peronami i ich wyposażeniem.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
REKLAMA

Będzie 5 nowych przystanków

Nowe miejsca zatrzymania pociągów: Wrocław Popiele (w rejonie ul. Mydlanej), Wrocław Strachocin (w rejonie ul. Zagrodniczej), Wrocław Wojnów Wschodni (pomiędzy Wr. Wojnów – a Dobrzykowicami Wrocławskimi), Nadolice Małe (w rejonie drogi powiatowej nr 1925D); Chrząstawa Mała (w rejonie ul. Gajowej)- ułatwią podróże koleją szczególnie mieszkańcom nowych osiedli.
Ważnym efektem prac jest wybudowanie mijanki w Dobrzykowicach. Takie rozwiązanie zwiększa przepustowości jednotorowej linii, tj. umożliwi kursowanie większej liczby pociągów. Przebudowywane zostały dwa mosty pomiędzy Nadolicami Wielkimi a Dobrzykowicami Wrocławskimi. Dla zapewnienia sprawnego i bezpiecznego ruchu pociągów na stacji Wrocław Swojczyce został wybudowany nowy posterunek, stąd kolejarze prowadzą ruch pociągów. Obiekt wyposażony jest w nowoczesne komputerowe urządzenia sterowania.
Podroż odnowioną linią będzie możliwa z prędkością do 100 km/godzinę. Dla podniesienia bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych są montowane nowe urządzenia zabezpieczające. W rogatki zostaną wyposażone m.in. ruchliwe przejazdy na ul. Strachocińskiej oraz dwa przejazdy w Dobrzykowicach i przejazd za Chrząstawą na drodze w kierunku Jelcza.
Projekt realizowany jest w ramach umowy partnerskiej z gminami Wrocław, Czernica, Jelcz Laskowice. Gminy wykonują infrastrukturę związaną z dojściem do przystanków i parkingi.
Ze względu na dodatkowe prace, udostępnienie linii dla ruchu pasażerskiego przewidziane jest na koniec bieżącego roku. Wartość realizowanego projektu: "Rewitalizacja linii kolejowej 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice w celu przywrócenia przewozów pasażerskich we WrOF" wynosi 78,12 mln zł (netto). Inwestycja jest finansowana ze środków Unii Europejskiej, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Komentarze (5)

Napisz komentarz
Kk(gość)
Pierdu pierdu remont mial byc zakończony rok temu.
Kk(gość)
Pierdu pierdu remont mial byc zakończony rok temu.
Kk(gość)
Pierdu pierdu remont mial byc zakończony rok temu.
Tomek(gość)
Ten remont trwa już ponad 2 lata, przekładano szyny przy wymianie podkładów a  teraz raptem wpadli na to, że szyny też trzeba wymieniać. Dodajmy, że na wjeździe do Wrocławia tworzą się bardzo duże korki tylko dlatego, że na przejeździe światła nie działają i stoi znak STOP. Wygląda na to, że kolej funduje kierowcom kolejne miesiące stania w bezsensownym korku. To za pewne jakiś fachowiec z nadania dobrej zmiany tak tam rządzi.
Adam(gość)
A miały kursować od czerwca.
REKLAMA