Z Jagodna i okolic dojedziemy szybko pociągiem do centrum Wrocławia fot. Jakub Zazula

Z Jagodna i okolic dojedziemy szybko pociągiem do centrum Wrocławia

ZDJĘCIA
REKLAMA
Przystanek w podwrocławskich Iwinach z windami i bezpiecznym przejściem pod torami zwiększy dostęp do przejazdów koleją. Rozpoczyna się budowa drugiego peronu. Inwestycję o wartości blisko 9 mln zł realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z RPO województwa dolnośląskiego. 
Przystanek Iwiny w połowie roku umożliwi mieszkańcom osiedli z rejonu Jagodna oraz Iwin szybki, dogodny i bezpieczny oraz alternatywny względem samochodu dojazd koleją do centrum Wrocławia lub podróże w kierunku Ziębic, Kłodzka i Międzylesia.
Rozpoczyna się budowa drugiego peronu i prace przy drugim torze. Wykonana jest konstrukcja pierwszego peronu i część prac przy przejściu podziemnym. Wykonawca zakończył już zasadnicze prace przy pierwszym torze.
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
Przystanek będzie miał dwa perony o szerokości 3,5 m z wyznaczonym pasem bezpieczeństwa. Wysokość obiektu ułatwi podróżnym wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Drogę do pociągów zapewni bezkolizyjne przejście pod torami. Dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się będą dwie windy. Zostanie zamontowane oświetlenie. Perony będą wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz gabloty z rozkładami jazdy. W rejonie przystanku zostaną też zamontowane stojaki rowerowe.
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
REKLAMA
Prace obejmują niezbędną przebudowę torów i sieci trakcyjnej. Nowy przystanek budowany jest przy zachowaniu rozkładowego kursowania pociągów na trasie Wrocław – Kłodzko – Międzylesie. Prowadzenie prac, obok przejeżdżających składów, wymaga od wykonawcy zachowania szczególnego bezpieczeństwa.
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
Inwestycja za 8,8 mln zł (netto) jest realizowana w formule projektuj i buduj. Roboty poprzedzone były fazą projektową. Projekt uwzględnia współpracę z władzami samorządowymi – dojazd do przystanku wykona gmina Siechnice. Nowy przystanek zostanie udostępniony podróżnym w połowie roku. Projekt pn.: "Dostosowanie linii kolejowej nr 276 do obsługi przewozów pasażerskich we WrOF poprzez budowę przystanku kolejowego Iwiny" jest współfinansowany z funduszy RPO woj. dolnośląskiego, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF).
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
Budowa przystanku w Iwinach, to kolejna inwestycja zwiększająca dostępność do kolei w aglomeracji wrocławskiej. W ubiegłym roku został wybudowany przystanek w Mokronosie Górnym. Przebudowywany jest przystanek Wrocław Muchobór. Oba obiekty są również współfinansowane z funduszy RPO woj. dolnośląskiego, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF).
Dodatkową ofertę podroży koleją oraz łączenie przejazdów koleją i komunikacją miejską zapewni przystanek Wrocław Szczepin. Odnawiane i budowane są nowe przystanki na trasie z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza oraz z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA